تسجيل الدخولادهم مسك تليفونه وكلم عمه عبدالرحمن عبدالرحمن.. الووو ازيك ياادهم عامل ايه ادهم عمى هو انت تعرف ان عاليا السكرتيره بتاعتك ظابط مخابراتعبدالرحمن... هو انت مالك داخل زى القطر كده ادهم ياغمى ممكن ترد على سؤالى حضرتك كنت تعرف عبدالرحمن اه طبعا اعرف ومن زمان كمان ادهم طيب حضرتك ماقولتليش، ليه عبدالرحمن وهقولك ليه معلش دى سر، مابينها وبينى ده باباها نفسه ماكانش يعرفادهم نعم ازاي معلش اومال دخلت الكليه ازاىعبدالرحمن انا وعبدالرحمن ساعدناها لحد ماخلصت كليتها وكمان لما اشتغلت لسه باباها عارف من اسبوع ادهم والله تمام ياعمى عن اذن حضرتك عبدالرحمن انا عايز اسالك سؤال هو انت ليه زعلان مش فاهم ادهم وانا هزعل ليه بس، المفاحاه مخليانى مصدوم عبدالرحمن.. بس بذمتك مش مفاجأة حلوهادهم .. اه طبعا وقفل مع عمه وهو بيضعط على اسنانه بقى كده ياست عاليا ماشى اللعب هيكون على المكشوف ومسك تليفونه وبيقوله يعني لماطلبت منك معلومات عن عاليا مجبتش ليه كل حاجه تخصها الشخص والله يافندم انا جبت كل حاجه عنها او المتاح عنهاادهم المتاح تمام ياخالد وقفل معاه وخرح من مكتبه راح
عاليا.. جايز لما نروح هنشوف بقولك ايييه فين العروسه عايزة اسلم عليها. يوسف .. جنبى اهييه ومن بدري بتشد. منى التلفون عاليا طيب اديها التليفون ياعم خلينى اسلم عليهايوسف خدى ياست عاليا عاوزه تسلم عليكي العروسه خدت منه التليفون وقالتتها ازيك ياولو وحشانى والله عاليا وانتى ياميوش ايييه مفيش مكالمه كده ولاكده ولا اللى لاقى احبابه نسى اصحابهمى. لا والله بس انا عارفه انك مش قاضية وكمان موضوعك مع ولاد. عمو عبدالرحمن وشغلك مخليكى مشغوله عالطولعاليا حتى لو مش مشغوله ياقلبي افضالك يامى انتي اختى وصحبتى مى.. حبيبتي ياعاليا ربنا يخليكي وميحرمنيش منك ابدا وياستى شكرا انك هتسيلى يوسف عاليا ... عدى الجمايل انتي وهو يوسف نط فى التليفون تسلمى ياغاليه نردهالك فى الافراح عاليا. ماشي ياعم ربنا يسعدكم بقى علشان ورانا مهمه صعبه يوسف ربنا معاكم وقفل معاها وعاليا جهزت علشان تنزلفى مبنى المخابرات العامه فى مكتب اللوا محمود ادهم بيقوله يافندم ازاى يوسف اعتذر هو لعب عيال ولا ايييه محمود ادهم صوتك بيعلى على فكره ادهم اسف يافندم بس ده مش شغل محمود هو عنده ظرف مش
ياسين زياد بيتكلموا دخل عليهم عمر، وهو مرهق وبيقول السلام عليكم زياد وياسين وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته زياد . هو انت مالك شكلك مرهق كده ليهعمر، هلكان هموت وانام ولسه هيقوم زياد بيقوله عمر هو انت بتروح فين كل يوم عمر... هكون بروح فين يازياد بروح اذاكر مع اصحابي زياد قام وقف قاله والله وانت افتكرت اصحابك دلوقتي اللى بعدوا عنك بعد مابقاش حيلتك حاجه عمر هو فيه يازياد مالك هو انت بتحاسبنى ولا ايييه.. زياد انا مش بحسبك بس انا قلقان عليك عمر متقلقش انا كويس، زياد ممكن بقي تقولي انت بتعمل ايه من ورانا وبخليك تطلع من بدري ترجع هلكان كده.. عمر .. اشتغلت يازياد علشان الحمل مايكونش عليك لوحدك وكمان اعرف ان انا كنت فى نعمه ماكنتش حاسس بيهازياد . اشتغلت طيب ودراستك انت ناسى ان فى اخر سنه فى الجامعه ومحتاح تذاكر، كويس. عمر لا مش ناسى بس متقلقش انا منظم وقتى لما برجع من الشغل بنام شويه وبعدين بقوم اذاكر، ياسين طيب ليه مقولتيش كنت روحت اشتغلت معاك هو انا مش زيكم ولا ايييه عمر. لا طبعا شغل ايييه انت لسه صغير لما تكبر شويه ابقى انزل اشتغل اهم
عاليا .مين اللي بيخبط على البابمن بره انا ياسين ياعالياعاليا.. عايز ايييه ياغم ياسين ياسين ممكن تففتحى عايزك. فى حاجه مهمه عاليا.. قامت وقفت وهى بتقول عايز ايييه انت التانى انا ناقصه هم على همى وفتحت وبتقوله نعم عايز ايييه يااستاذ ياسين ياسين.. مالك ياطنط عاليا متعصبه ليه عاليا ياعم انا كده انجز عايز ايييه ياسين.. انا جعان وزياد مش هنا ومش معايا فلوس اطلب اكل من بره وانا مش بعرف اعمل اى حاجه ممكن تيجي تعمليلى اى حاجه اصل انا لما بجوع بعيط وانهارعاليا كانت لسه هتقوله وانا مالى بس ياسين صعب عليها قالتله تعالي اشوف اعملك ايه ياسين سقف بايدبه وبيقولها اللهى يسترك دنيا واخره ياعاليا يابنت ام عاليا عاليا.. طيب يالا ياخويا وبطل شغل الشحانه اللى انت بتعمله ده ياسين فرجان اصلك من ساعة ماجيتى عمرك مابليتى ريقنا عاليا وربنا ارجع فى كلامى وادخل اوضتى ياسين لا خلاص انا هسكت ونزلوا ودخلوا المطبخ وعاليا بتلف حوالين نفسها مش عارفه هتعمل ايه ياسين بضحك اوعي تكوني مش بتعرفى تعملي عاليا. حطت ايديعا على دماغها اقولك الصراحه ياسين هز دماغه وقالها قولى الصراح
يوسف يابنى بناتنا بقوا حاجه تانيه نفسي اسالها يامصر، بتعمليها ازاى 😂ادهم ضحك ابقي اسالها وقولى، يلا ياخويا روح على مكتبك مش ناقص صداعيوسف انا صداع ماشي ياادهم باشا ادهم اه صداع ويلا بقى، عايز اقعد فى، هدوءيوسف . طيب براحه متزقش، وخرح وهو بيضحك. ومسك تليفونه وبيقول الرساله وصلت يارياسه الطرف التاني.. تسلم ياعمنا نردهالك فى الافراح وقفل. معاه ليه عملتي كده وليه تبعتى، الرساله فى الوقت ده ... علشان الباشا بيدور، ورايا، فقولت ابعتله الرساله دي يمكن يهدى من ناحيتى .. هو انتي عايزاه يعرف. ان المقنع الطاير هى نفسها عاليا اللى بتربى ولاد عمه عاليا . خالص انا قولت اشغل تفكيره عن عاليا وخليه يدور، ورا المقنع الطاير والله ابن اخوك ده صعبان عليا ياغبدهعبدالرحمن.. تفتكرى هيروح يسال محمود ولا هو لما يغرف المعلومه انك بنت هيدور ويسال لحد مايوصل ان المقنع هى نفسها عاليا عاليا..هيعرف متقلقش، وتلاقيه اتحرك من ساعة ماعرف المعلومه عبدالرحمن طيب ماتظهرى خلاص اللى انتى كنتى خايفه منه عرفعاليا .. انا مش قادره اخد القرار، خايفه وانا المقنع مرتاحه من وجع الدماغ
احمد.. ولحد دلوقتي روحي بس لازم تعرف غلطها عبدالرحمن هز دماغه وبعدين مسك تليفونه بيرن عليها مش بترد احمد مش بترد عليك صح هى كده لما بتزعل مش بترد على التليفون عبدالرحمن انا عايز افهم انت مالك بتكلم ببرود ولا كانك مزعل بنتك منكاحمد انا اللى مزعلها لو انت فى مكانى مش هتزعلعبدالرحمن هزعل بس مش هطردها يااحمد لنت طردتها من بيتك حتى لو من ورا قلبك بس عاليا زعلها وحش احمد... يعني كنت عايزنى اعدى الموضوع كده من غير، حساب عبدالرحمن انا ماقولتش كده بس متواصلش، للطرد اجمد متقلقش كل حاجه هتبقي كويسه عبدالرحمن اتمنى ومسك تليقونه وكلم محمود عند عاليا بعد ماخرجت من شقة باباها وهى بتعيط ماكانتش متوقغه انه يطردها قعدت فى اول مكان تقابله وعقلها بيقولها يعني انتي كنتي عايزاه ياخدك بالحضنعاليا لا بس. متواصلش للطرد. عقلها ياسلام اومال عايزاه يغمل ايييه معاكي دانا لو فى مكانه كتت رنيتك علقه محترمهعاليا حيلك ياعمنا علقة ايييه هو من امتي بيضربنى عقلها.. عارف بس بقولك انا لو فى مكانهعاليا .. اه بس تعرف مش قادره ازعل منه بعد طردهعقلها كمان انتي اللى تزعلى صدق
وزياد بعد مافاق من صدمته بيقولهم هى مين اللي كانت هنا دي عمر.. مرات ابوك شوفته بعد ده كله راح يتجوز عيله قد عياله وانا بقول اتغير من ناحيتنا اتاريه عايش حياته ياسين . هو انتوا صدقتم بابا بيحب ماما ومستحيل يتجوز عليهاعمر . انت اهبل هو ايييه المستحيل ابوك اتحوز. ياحبيبي ده مديها مفت
عاليا ممممم تمام هدخل اغير هدومى ودخلت واحمد بيقوله انت لسه مصمم على اللى فى دماغك عبدالرحمن طبعا ادهم راجل ويعتمد عليه وعاليا انا عارف انها هتقدر تغير الولاد بس لازم يكون فى وسيلة مساعدة تساعدهااحمد والوسبله دى ادهم ابن اخوكعبدالرحمن بالظبط كده احمد. متقلقش عاليا بنتى وهخاف عليه
عاليا بعد مامشى ادهم دخلت على عبدالرحمن وهى بتقوله اسفه ياريس ابن اخوك ده مستفز عبدالرحمن لاحول ولاقوة الابالله ايييه يابنتى حرام عليكي كل شويه تتدخلى تخضينى كده مينفعش على مستقبلي عاليا .. اتعود بقى ياباشا هو ده جديد علياعبدالرحمن للاسف لا وبحمد ربنا ان انا خلفت كان زمانى اتقطع خلفى بسبب كل خضه
رعبدالرحمن سكرتيره نعم وانتي هتسببى الشغل عاليا مؤقتا لحد مااشوف هوصل مغ اولادك لفينعبدالرحمن قصدك نربيهم صح عاليا.. صح بس ادعيلي مطولش معاهمعبدالرحمن .. والله انا قلقان عليكي منهم عاليا... متقلقش عليا وبكره تشوف بعينكعبدالرحمن اتمنى يالا روحي واحكى لباباكى علشان تنفذى الخطه







