Home / الرومانسية / بعت نفسي / البارت السابع

Share

البارت السابع

last update publish date: 2026-05-07 14:51:43

البارت 7

بعد مواجهه مليكه وادهم

الضابط نزلها التخشيبه

وهناك السجينات حفلو عليها كويس بهدلوها اخر بهدله وقطعو ليها البلوزه اللي كانت لابسه

ام مليكه لما بنتها اتاخرت راحت المطعم تسأل عليها وحكو ليها اللي حصل وراحت علي القسم بس ماقدرتش تشوفها وقابلت عم جورج فضلت تترجا فيه عشان يساعد بنتها

عم جورج عمل حركه جدعنه معاها هو و المحامي

تاني يوم

ادهم واكرم راحو القسم بعد ما تم استدعاء ادهم

**الضابط حسام معلش اسف بس في جديد في القضيه

**ادهم جديد ايه ؟؟

**الضابط حسام فرغنا كاميرات المطعم وطلع ان حضرتك اديت الساعه لي بنت هناك وهي حطتها في شنطه مليكه

**ادهم ضحك بي استهزاء كبير

افرض انو دا حصل مين اداكم الحق انكم تفرغو الكاميرا مش فيه شهود علي واقعه ولا ولا

اكرم متنرفز من طريقه ابن عمو

**الضابط حضرتك دا تحقيق انت قدمت شكوي بيتحقق فيها رغم ان في توصيات كبيره علي البنت الغلبانه

اللي امها امبارح انهارت هنا وهي تعبانه اخدوها المستشفى

حاولت اخليها تبات في مكتبي

بس رحيم بيه مشدد التوصيه عليها غير انها اتبهدلت تحت في التخشيبه

ادهم بيه ياريت تتنازل ليها دي حاله انسانيه

**ادهم هي البنت عجبتك ولا ايه؟؟

**الضابط حسام ادهم بيه من فضلك بلاش تتجاوز حدودك البنت من دور بناتي عيب

انت كنت عايزها تتربي اهي اتبهدلت عايز ايه ثاني ؟

**ادهم مش كفايه

**اكرم لو ماحصلش تنازل ايه اللي ممكن يحصل ؟

**الضابط المحامي مقدم شكايه ضد ادهم بيه وطلع قرار انهم يشوفو كاميرات المحل وفعلا طلع كلام مليكه صح انها كانت في مكتب وقت السرقه لانها في التحقيقات أكدت انو لما حصلت الخناقه الساعه كانت في ايدو

**ادهم محامي !!!!  مش بتقولو ان البنت فقيره وغلبانه جابت اتعاب المحامي ازاي ؟!؟!

**الضابط في ناس كثير بتحب تعمل الخير وخاصه لما شافوا حاله الام امبارح المحامي تطوع يدافع عنها

انت هنا في مكتبي عشان نحل الموضوع ودي بس لو حضرتك مش عايز تتنازل حايتحول لي النيابه علي امن بلاغ كيدي

**اكرم اكيد لا مش عايزين الامور توصل لي كده ولا ايه رأيك يا ادهم ؟؟

ادهم كان شايط جدا من الغضب

**ادهم حاتصل بي محامي العيله

**الضابط من حقك

وطلعو بره

الضابط كان هاي اعصابو لان عارف انو مع الشخص الغلط اللي ممكن بي مكالمه منو ينقلو مكان ثاني بي نفودو ومعارفو

**اكرم اهدا يا ادهم

**ادهم اهدا حتت بنت لا راحت ولا جات ترفع عليا قضيه ؟!!!

**اكرم ما انت اللي ابتديت كفايه بهدله لحد كده

**ادهم استني جدي بيتصل

**رحيم انت فين؟

**ادهم انا في القسم في حاجه يا جدي؟؟

**رحيم بعصبيه ماجتش نمت  في القصر ليه؟؟

**ادهم كنت مخنوق

**رحيم عاجبك الفضائح دي شوفت اللي مكتوب عنك انك بتتحرش بي البنات وعامل شقه الدعاره دي اخرتها اسم عيله الشرقاوي يتصدر صفحه الفضائح ؟؟ بدل مكان متصدر صفحه النجاح

**ادهم ازاي دا حصل؟؟

**رحيم في حد سرب الخبر لي الصحافه بس انا اتصرفت وحاخليهم ينزلو  رد اعتبار وانو سوء تفاهم وكلمت حبايبنا ينقدو الموقف

كفايه يا ادهم تهور كلبه لا راحت ولا جات تعمل ليها قيمه كده انت كان ممكن تتنقم منها بس من غير فضائح المحامي جاي في الطريق لم الموضوع احنا داخلين مناقصه كبيره مش ناقصين شوشره

**ادهم حاضر يا جدي

**اكرم جدي اكيد زعلان ؟

**ادهم جدا في حد سرب الخبر الصحافه

**اكرم شوفت اللي كنت خايف منو حصل ادعي ربنا انها ماتعندش معاك وترفع عليم قضيه

**ادهم وحده زي دي تحمد ربنا اني حاتنازل ليها بس اقسم بالله ما انا سايبها وحاتيجي عندي الشقه بي رجليها

**اكرم يا سلام هي لدرجه دي عاجبتك!؟!؟

**ادهم عيب عليك هو انا ذوقي وحش كده ؟!

**اكرم لما هي مش ذوقك عايزها ليه ؟؟

**ادهم عشان اكسر غرورها وشايفه نفسها عليا وأنها شريفه وهما كلهم زباله اخرهم الواحد يتمتع بيهم ويرميهم

**اكرم ماكنتش عارف اللي اللي حصلك خلاك تقلب علي الستات

واللي يسمع الشقه يقول ان ليك في رمرمه

**ادهم هو انت ليه شغال زي ضميري ما كفايه يا اكرم

**اكرم حبيبي انا اخوك وصاحبك وابن عمك خايف عليك انت مش شايف نفسك من ساعه اللي حصلك وانت دايس في الكل وجدي مديك كل الصلاحيات

ادهم الدنيا ما تتخدش كده فوق لنفسك

وهما بيتكلمو شافو العساكر جابين مليكه وهدومها متقطعه وجسمها باين وهي بتحاول تغطي بي ايديها

وشها مورم من الضرب في دم من مناخرها ومش قادره تتمشا

بحركه لا ايراديه شال الجاكط بتاعو وراح عليها هي اول ماشافتو جاي عليها اتخضت ورجعت لورا

**اكرم متخافيش البسي دا استري نفسك

فك الكلابش خليها تلبس

العسكري فك الكلبش

لبست الجاكيط وقفلتو

**مليكه بصوت مش قادر يطلع من كثر البكا

ربنا يسترك دنيا واخره

ادهم كان متابع كل حاجه وحس بي تأنيب ضمير لما شاف منضرها

الوقت دا جا عبد الرحمن عيب صغير يادوب 15 سنه يجري علي اختو

**عبد الرحمن مين بهدلك كده ؟!؟!

**مليكه امي عامله ايه ؟؟

**عبد الرحمان امك بتموت يا مليكه قلبها ماقدرش يستحمل اللي حصلك والدكتور قال انها محتاجه عمليه

وهو بيتكلم مليكه اغمي عليها

اكرم بص بي نضره لي ادهم زي ما بقولو عاجبك كده

المحامين وصلو وخلصو الإجراءات القانونية بعد ما مليكه فاقت

جوه المكتب كانت مليكه سانده راسها علي اخوها علي الكنبه 

وادهم واكرم قاعدين قدام المكتب

اكرم كان بي بص ليها بنضرات حزن وهو شايفها بتعيط وشايف لبس اخوها ولبسها ودا بدل انهم من تحت الصفر

اما ادهم لاحظ دا و زاد اتعصب عليها ليه رفضت تيجي الشقه وهي حالتها الماديه تحت الصفر

هو ماتعاودش حد يقولو لا

**عبد الرحمن حمدالله علي السلامه يا مليكه

**مليكه الله يسلمك اختك فين؟

**عبد الرحمن مع امي في المستشفي

وهما عند باب القسم

**المحامي حمدالله على السلامه

**مليكه الله يسلمك هو ممكن اعرف اتعاب حضرتك ؟؟

**المحامي عم جورج دفع ماتشيليش هم

**مليكه هو ايه اللي حصل خلاه يتنازل

المحامي ابتدأ يحكي ليها كل حاجه

**مليكه انا خايفه علي عم جورج دا الراجل دا نابو ازرق وممكن يقفل ليه المطعم

**المحامي ربنا كبير يابنتي وقادر علي كل مفتري

قال الجمله دي بصوت عالي لما شافهم طالعين من باب القسم

ادهم وقف وفضل يبص عليها بي احتقار

**اكرم قرب عليهم حمدالله على السلامه يا مليكه واحنا اسفين

هنا ادهم نده عليه بصوت عالي

**ادهم اكرم يلا مش فاضين احنا لرغي مع ناس مش من مستوانا

**مليكه كانت عايزه تقلع الجاكيط

**اكرم مايصحش تمشي كده في الشارع خليه معاكي

**مليكه متشكره

اكرم بي احراج طلع فلوس من جيبو عشان يديها لي مليكه

**مليكه لا يا بيه انا مش شحاته حضرتك

**اكرم لا والله مش قصدي كده

**مليكه انا اسفه

عن اذن حضرتك ومشيت مع اخوها

**عبد الرحمن انا مش معايا فلوس عشان نركب

**مليكه مش مشكله نمشي علي رجلينا

**عبد الرحمن بس المستشفي بعيد

**مليكه معلش نستحمل هي اول مره يعني

وهما رايحين في الشارع شافو عربيه ادهم اخر موديل عدت من جنبهم

**ادهم انت كنت بتقول ليها ايه ؟

**اكرم صعبت عليا طلعت فلوس اديهالها مارضيتش قالتلي انا مش شحاته سمعت أن امها محجوزه في المستشفي ولازم تعمل عمليه

**ادهم ايه صعبت عليك؟

**اكرم جدا يا ادهم ماتخلينا نعمل خير ونساعدهم

**ادهم بي صوت عالي اكرم قفل علي الموضوع

Continue to read this book for free
Scan code to download App

Latest chapter

  • بعت نفسي    حلقه خاصه

    بعت نفسي.... *حلقه خاصه*مريم كانت قافله عليها الحمام، وقاعده بتعيط بعد ما عملت تيست الحمل، وطلع نيجاتيف. فارس حس إنها اتأخرت، وراح يخبط على الباب. **فارس : مريم، إنت كويسه؟ مريم مسحت دموعها وردت عليه..** مريم : آه، الحمد لله. فارس كان عارف إنها بتعمل التست، لأنه شافه في شنطتها لما وقعت على الأرض. رجع كل حاجه مكانها وسكت، رغم إنه كان متعصب جدا، لأنه طلب منها تبطل تعمله، علشان نفسيتها بتبقى وحشه جدا. فتحت مريم الباب وحاولت ماتبينش حاجه. راحت على طول على السرير علشان تنام. ** فارس : مش هتنزلي تتعشي؟؟** مريم : لأ، ماليش نفس. فارس بعصبيه.. ** فارس : ما طبعا بعد ماعملت التيست وطلع زي كل شهر، هتنكدي على نفسك و تنكدي عليا. وانا قلتلك سيبيها على الله، بس مافيش سمعان الكلام. بقت حياتك هي الحمل وتست الحمل. قلتلك انزلي اشتغلي، يا مع مليكه، يا معايا، إشغلي نفسك بأي حاجه.**مريم : أنا مش بتاعت شغل، وانت لما اتجوزتني كنت عارف إني ست بيت. وبعدين أشتغل ليه وربنا موسعها عليك؟ ربنا يزيدك.**فارس : الشغل مش فلوس يا فالحه أقول إيه؟ مش هتتغيري، لسه مش عايزه تفهمي إن حياتك اتغيرت. ** مريم : إتغ

  • بعت نفسي    النهايه

    بعد سنة مليكة كانت عند الدكتورة وفاء**الدكتورة وفاء مشاء الله عليكي شايفة ضحكتك في حاجة جديدة ؟؟**مليكه الحمد لله نجحت بي امتياز، ودخلت مزاد المصنع اللي كنت شغالة فيه زمان ورسي عليا الحمدلله ومبسوطة جدا وكمان المطعم بقا مشهور اوي الحمدلله**الدكتورة وفاء فعلا الفترة أخيرة مابقيتيش تيجي بس كنت مقدرة ضروف امتحاناتك**مليكه الحمدلله **الدكتورة أنت عارفة إنك بقيتي كويسه بقيتي متصالحة مع نفسك اتغيرتي بقيتي نشيطة أم لي 3 أطفال بتدرسي، ونجحتي بي امتياز المحل الملابس ليه اسم كبيرو المطعم ماشي كويس ومشاء الله اخدت المصنع وكمان بطلتي الدوا **مليكه فعلا عارفة مين ساعدني في كل دا أدهم كان بذاكر ليا طول الوقت، ويساعدني في أي حاجة على طول جنبي ماحدش عارف بطلاقنا غير أهلنا بس الناس لا؛ لأننا ديما مع بعض حتى في المصيف روحنا مع بعض وأولاد عارفة يا دكتورة كمية الاحترام اللي بشوفها في عنيه وغيرتو عليا، ولا مرة قرب مني أو حاول يعمل حركة مش لطيفة كنت بستغرب ازاي هو كده لدرجة شكيت إنو عندو علاقة مع ست أو يعني بيروح يرفهه عن نفسه طلع العكس مافيش في حياتو غيري أنا بس و اولاد **الدكتورة وفاء

  • بعت نفسي    البارت 120

    البارت 120. الاخير وصلوا الجامعة **أدهم مش حاوصيكي يا مليكة **مليكه خلاص فهمت الدرس ماحدش حا يعرف أننا مطلقين **أدهم شاطره، واستنيني حاجي أخدك ونطلع تتغدا بره مع أولاد**مليكه ضحكت آه أنت عايز تأكد لي الناس إني متجوزه ومخلفة كمان **أدهم بي ضحك مخلفة 3 بكده نقفل علينا الابواب كلها مع السلامة مشي ومليكه فضلت تحمد ربنا على النعمة التي هي فيها من ساعة ما طلقها أدهم وهي حاسة بي ارتياح، فضيع كا أن حبل المشنقة فك من عليهافي السجن بعد ما كامليا اعترفت بكل حاجة عصمت كانت حاتتجنن حرفيا من غباء بنتها راحت الحمام اول ما طلعت لاقت ستات ووسطهم غاده **غادة كارتك أتحرق والبوص استغني عن خدماتك بعد ما بنتك سلمتك بحبل المشنقة بس احنا مش حانستنا المحكمة حانفذ دلوقتي يلا يا ستاتمسكوا عصمت قبل ما تنطق بي أي حرف ضربوها واخدو سلك حطوه على عنقها لحد ما روحها، فارقت جسدها والسلك ذبح رقبتها بقت كلها دم كامليا كانت رايحة الحمام هو دا المكان اللي بتقابل أمها اول ما دخلت شافت الستات وأمها دم فضلت تصرخ غاده كان عندها مطوه طعنتها كذا طعنه في بطنها **غادة دا انتقامي مني ليكي إنك اخدت حبيبي أدهم ودي علشا

  • بعت نفسي    البارت 119

    البارت 119قعدت هي وأولاد**مليكه صباح الخيرالكل رد عليهافطرو في هدوءأدهم صحي عمل دوش ونزل * خالد بابي حبيبي، وراح يجري عندو شالو، وبص على معذبتو شافها قاعدة مش عايزة تبص عليهأدهم قعد فطرمليكه طلعت مع أولاد السويت علشان تجهز نفسها لسفر طلع أدهم وراها وكانت معاه مريم علشان تاخد أولاد ويعرف ويتكلم معاها *ادهم حبايبي روحو مع طنط مريم عايز ماما في موضوع*مليكه مافيش داعي أنا خلصت شنط*أدهم احنا مش حنسافر دلوقتي في حاجات لازم اعملها إن شاء الله بليل نسافرمريم اخدت أولاد.تحت نضرات مليكه مكانتش عايزة تبين حاجة على الرغم أن كلهم فهموا أن في حاجة حصلت بينهم *مليكه أرجوك يا أدهم مافيش داعي نتكلم شوف أنت شغلك أنا حاروح عند أولادأدهم مسكها من ذراعها علشان كانت حاطلع من السويت*أدهم مليكه اللي حصل بينا لازم نتكلم فيه مش لازم يعدي كده لو سمحت اقعدي خلينا نشوف حل*مليكه وهي مجروحة أرجوك يا أدهمهو حاول يقربها منه **مليكه أرجوك من غير ما تلمسني *أدهم خلاص وصلنا المرحلة دي؟ * مليكه كده أحسن لينا *أدهم مين قالك إنو أحسن؟؟**مليكه أنا**أدهم القرار دا لازم أنا وأنت ناخدو مش انت وحد

  • بعت نفسي    البارت 118

    البارت 118خلص أدهم مع الصحافة وافتتحوا البوفيه الحفل كان فيه شخصيات مهمة عرب وأجانب شركاء أدهم في المصنع الكل كان مبسوط لأن اسم عيله الشرقاوي كبر في السوق سها راحت عند فارس **سها ازيك؟**فارس الحمدالله أنت عامله ايه ؟**سها تمام الحمد للهأم فارس شافت سها وهي بتكلم فارس، وراحت عندهم **كوثر إزيك يا سها **سها الحمدالله ازاي حضرتك **كوثر كويسه الحمدالله فارس تعالى عايزاك راح معاها **كوثر ما تنفعكش يا بني**فارس قصدك ايه؟؟ **كوثر بص يا حبيبي أنا عايزة مصلحتك وعارف إنك عايز تستقر بس من خبرتي البت سها ماتنفعكش البت بتبص الفوق مش زي أختها مليكه بص هناك البنت اللي لابسه فستان وردي ملامحها هادئة وباين عليها بنت ناس كفاية أهلها ناس طيبة **فارس دي متجوزه يا ماما**كوثر يا خسارة يا بني أنا عايزة وحده زي مليكه وسارة بنت تعرف تقدر الحياة الزوجية وتعمل معاها أسرة سها بنت مدلعة ماتفرقش على اللي كنت متجوزها **فارس شكرا يا أمي والله نفسي ألاقي بنت أحبها وتحبني العمر بيجري ونفسي افرح بي أولادي كفاية سنين عمري اللي ضاعت مع نرمين**كوثر ربنا يعوضك خيرأدهم راح عند مليكه باس رأسها قدام الكل،

  • بعت نفسي    البارت 117

    البارت 117اول ما حضنها حست بشعور مختلف إحساس بي الدفيء سمعت دقات قلبه اللي نبضها زاد كانت مرتاحة أوي لدرجة أنها نامت على طول هو حس بي انتظام أنفاسها وعرف أنها نامت أما هو بقاوم نفسوا ويصبرها انو مايتهورش ويعمل أي تصرف يضايقها ابتدأ يستغفر علشان يتحكم في نفسوا ويتحكم في رغبته فيها اللي زادت اول ما حطت رأسها على صدروا فضل وقت كثير لحد منام الصبح هي صحيت وفضلت تبص ليه و تتكلم مع نفسها إيه اللي حايحصل هي حست إن قربها منو هلاك ليه بس استغربت ازاي معملش حاجه وهو مكانش يقدر يستحمل هو بجد أتغير بجد خايف عليها حست بيه بيصحي، وغمضت عينيها بسرعة هو فتح عينيه ومش مصدق أنها في حضنو ياترا حاتحن عليه ؟حتسامحو ؟؟سمع صوت أولاد بعد مليكه منو مليكه كانت حاتضحك ومسكت نفسها طلعت خلود **خلود صباح الخير **أدهم صباح الورد علي أحلى ورده خلود راحت تجري حضنتو صحيت مليكه ** مليكه صباح الخير**أدهم صباح الخير حبيبتي **خلود مممم هو أنت ليه ماقولتيش حبيبتي ؟**أدهم الحقيني يا مليكه ولادك حايجلطوني **مليكه بعد الشر عليك ادهم ضحك، وكان مبسوط جدا بعد ساعة الكل نزل يفطر أدهم كان نازل نشيط وفرح

  • بعت نفسي    البارت 116

    البارت 116ليه يا بنتي كده الراجل شاريكي أدهم تربينه أيدي كان زي النسمة وبحبك والله يا بنتي **مليكه عارفة ادعيلنا بس أنا كمان غصب عني **صفيه احنا حنسافر كلنا القاهرة وهو حجر لينا في أوتيل اللي حاتكون فيه الحفلة بكره قربي من جوزك دا انت مابقيتيش تيجي القصر قوليلي اخر مرة شافك أو اتكلمتو الولاد

  • بعت نفسي    البارت 115

    البارت 115أتعرفو على بعض في جو أسرى اللي كان ناقص القصر، واتغدو كلهم مع بعض في سفره كبيرة في جنينة القصر وطلعوا يرتاحوا من السفر وبعدين يروحو.المستشفى أدهم اخد عيله عم محمد يتفرجوا على الفيلا ومليكه كانت اول مرة حاتدخل ليها طلعوا من الجنينة على الفيلا ودخلوا جوه **صباح اللهم صل على النبي إي

  • بعت نفسي    البارت 114

    البارت 114أدهم رفض يتكلم مع فارس وأكرم علي اللي عملوا مع كامليا هو كان مرتب كل حاجة من ساعة ما الشغالة بلغتو بي اللي سمعته من كامليا لما كانت بتكلم أمها وعرف انها شالت الرحم حاول يمسك نفسه عليها، ومايتهورش ويركز يرجع مليكه، وعمل خطة علشان توقع عصمت وخالها بعد ما عرف الصفقة المشبوهة اللي كانت بتحض

  • بعت نفسي    البارت الاول

    البارت الأولفي قصر الشرقاوي…كان الهدوء يسيطر على السفرة الكبيرة رغم فخامة المكان.الخدم يتحركون بهدوء، ورحيم الشرقاوي جالس على رأس السفرة يتابع حفيده أدهم بنظرات مليانة تعب وتفكير.أدهم نزل بخطوات هادية، ملامحه جامدة كعادته، لكن اللي يعرفه كويس يقدر يشوف الإرهاق اللي مستخبيه جواه._ادهم صباح الخي

More Chapters
Explore and read good novels for free
Free access to a vast number of good novels on GoodNovel app. Download the books you like and read anywhere & anytime.
Read books for free on the app
SCAN CODE TO READ ON APP
DMCA.com Protection Status