LOGINالبارت 3
الوقت دا مليكه كانت طالعه السلم وفتحت الباب **مليكه مالكم صوتكم عالي اوي **سها تعالي شوفي اخوكي بي مد ايدو عليا **مليكه ليه يا عبد الرحمن ؟ **عبد الرحمن ماتشغليش بالك انت ادخلي ريحي واتعشي **مليكه ارتاح ازاي ؟ مين أمتي بتمد ايدك عليها حصل ايه ؟اوعي يا بت تكوني عامله مصيبه ؟؟ **سها وهي بتعيط انا عارفه انك على طول في صفو وراحت دخلت اوضتها **مليكه قولي اختك عملت ايه؟؟ **عبد الرحمن مافيش نفس الموال بتاعها عصبتني ماقدرتش اسمعها بتقول كلام وحش عليكي **مليكه بس مش بي الضرب انت راجلنا واللي بيحمينا ماينفعش تمد ايدك عليها ارجوك ادخل صالحها بي كلمتين وانا حادخل اكل و اتوضي واصلي عبد الرحمان قرب منها وباس راسها **عبد الرحمن ربنا يخليكي لينا راح دخل اوضه عندها لاقاها بتعيط **عبد الرحمن مايهونش عليا دموعك يا سها انا اسف والله **سها انا عايزاك تحكيلي اللي حصل لمليكه **عبد الرحمن حبيبتي ماقدرش احكيلك حاجه تخص مليكه خاصه انها مابتحبش تتكلم فيه كل السنين دي اختك مجروحه اوي ومضلومه وساكته سها اختك اشرف من الشرف وقعت في ايدين ناس مابترحمش **سها انا كنت صغيره بس فاكره طشاش هو ابو خالد وخلود لسه عايش ؟؟ **عبد الرحمن اظن اه والله يا سها طول السنين دي عمري ما فتحت معاها القصه دي خلاص بالنسبه لينا هو مات **سها هو سر ولا ايه هي مش من حقها تحرم ولادها من ابوهم هنا دخلت مليكه **مليكه ايه اتصالحتو ؟؟ **عبد الرحمن اه طبعا **مليكه الحمدلله **سها انا ... **عبد الرحمن قاطعها بسرعه خلاص يا سها نامي وسيبي اختك كمان ترتاح راجعه تعبانه من الشغل **مليكه انا سمعت كلامكم عايزه تعرفي ايه يا سها ؟ **سها حكايتك كلها **عبد الرحمن وبعدين معاكي **مليكه من حقها تعرف عشان تبطل نضره الشك اللي باشوفها في عنيها انا حاعمل شاي وحاطلع البلكونه اشم هواء لو عايزين تعرفو القصه تعالو بس بشرط اخر مره حاتكلم في الموضوع دا في قصر الشرقاوي كانت كامليا لابسه قميص نوم مغري جدا و مجهزه العشا بعد ما اتصلت بيه وعرفت انو طلع من الشركه دخلت عليها عصمت **عصمت ايه دا ايه دا ؟ **كامليا ايه رأيك ؟ **عصمت قمر يا بنتي يلا اتجدعني كده وجبيلنا الحفيد اللي نفسنا فيه **كامليا ثوثرت ايه من اول مره كده **عصمت لا ما انت حاتتغيري وتفضلي ورا جوزك لحد ما تحملي خودي دا حطيه في العصير **كامليا ايه دا ؟؟ **عصمت دي الحبايه الزرقا مطحونه ايه نسيتها **كامليا ماما من فضلك انت كده بتهنيني يعني ايه احط لجوزي منشطات جنسيه عشان يقرب مني ؟؟ **عصمت اعملك ايه البعيد ماعندوش دم خالص ولا بحس انت ناسيه انك خلفتي ملك بسبب الحبوب لو عليه هو مش شايفك قدامو خالص **كامليا خلاص يا ماما انت السبب في كل حاجه **عصمت انا السبب ؟؟ لولايا انا كنت اتفضحتي انا خليتك تتجوزي راجل ستات مصر حاتموت عليه بس انت اللي خايبه مش مخلياه يشوفك بصي انا زهقت منك ومن ابوكي ومن عمايلكم ادهم وصل القصر وطلع علي طول اوضه ملك **ادهم ايه دا انت لسه صاحيه؟؟ **ملك ايوه يا بابي عشان اشوفك انت وحشتني اوي اوي **ادهم راح جنبها السرير وحضنها وانت كمان يا ملوكه وحشتيني اوي اوي **ملك بابي انا عايزه اروح الملاهي معاك **ادهم حاضر حبيبتي اوعدك يوم الاجازه نروح **ملك انا وانت وبس **ادهم ليه حبيبتي مامي حاتروح معانا **ملك لا مش عايزه ** ادهم ليه يا حبيبتي ؟ ** ملك عشان مامي مش حاتكون فاضيه وتفضل تنفخ وتتعصب علينا مش حانعرف نلعب علي راحتنا **ادهم بحزن شديد حاضر حبيبتي **ملك هو ليه مامي مش بتحبني؟ **ادهم مين قالك كده هي بتحبك **ملك بعدت منو لا يا بابي هي مش بتحبني علي طول بتعاملني وحش **ادهم مامي بس تعبانه شويه انا حاتكلم معاها **ملك انت احلي بابي في الدنيا **ادهم يلا يا حبيبتي نامي انا راجع تعبان حضنها عشان ينيمها وسرح في الماضي ياتري لو فضلت موجوده في حياتو وكانت ملك بنتها حاتكون ازاي معاها ولا حياتو كانت حاتكون ازاي ليه عملت كده؟ ليه هربت ؟ راحت فين؟ صحي من سرحانو لما دخلت كامليا **كامليا حبيبي انت نمت ؟ **ادهم معلش وقام راح اوضه راحت وراه ادهم شاف الاوضه كلها شموع و ورد احمر واخد بالو من كامليا **كامليا حبيبي حضرت ليك الحمام **ادهم كمان ؟! **كامليا ليه مستغرب ؟ **ادهم طبيعي استغرب مش عوايدك **كامليا قربت منو وحطت ايديها علي رقبتو حبيبي من انهارده اتعود **ادهم ماشي وشال ايديها ودخل الحمام يعمل دوش وهو مش عارف يعمل ايه معاها طول السنين دي ماعرفش يحبها بعاملها كويس عشان هي بنت عمتو وام بنتو اللي بموت فيها رغم انو مستحمل كثير من تصرفاتها كامليا فضلت رايحه جايه في اوضه ومتعصبه من بروده تصرفات ادهم و قررت تحط من المنشط الجنسي في الأكل و العصير وخبتو في دريسينك في صندوق مجوهراتها جناح ادهم اكبر جناح في القصر كلو متقسم تقسيمه مودرن بلكونه كبيره عليها زرع و ورد كثير و وكرسي مرجيحه وطربيزه وكراسي لان ادهم بحب يشرب قهوتو علي طول في البلكونه في وسط جناح سرير كبير لون ابيض من افخر محل موبيليا حمام كبير متقسم لي 3 مكان الدش ومكان بانيو كبير بي جاكوزي ومكان حوض كبير جنب الحمام فيه دريسنك الهدوم و تسريحه كبيره بتاعت كامليا وعلي اليمين دريسينك ادهم وفي ناحيه البلكونه مكان التليفزيون شاشه كبيره و طقم كنب في الاسود و الابيض جناح هادي كلو من اختيار ادهم طلع ادهم راح دريسنك لبس بيجامه حرير في اسود وقعد علي كنبه عشان يتعشا **كاميليا نعيما حبيبي **ادهم شكرا **كامليا حبيبي انت ليه ناشف معايا ؟؟ **ادهم ممكن نتعشا و اوعدك حانتكلم في كل حاجه عند مليكه كانت مثوثره جدا جدا **سها حبيبتي انا اسفه اوي اوي ان فتحت الموضوع دا **مليكه انا قررت احكي ليكم عبد الرحمان كان عارف شويه وانت من حقك كمان بس زي ماقلت اخر مره نتكلم فيه واياكي ولادي يعرفو حاجه **سها حاضر والله ما حاقول حاجه خالص طول عمري عندي اسئله كثير رفضك انك تتجوزي خوفك علينا وعلي اولادك هروبنا من اسكندريه **مليكه جابت المصحف و حطت ايديها فوق المصحف اقسم بالله العظيم اي كلمه حاقولها ماحكذب فيها وربنا شاهد عليا **عبد الرحمن حبيبتي من غير ماتحلفي **سها اسفه اوي اوي خلاص باين الموضوع بيتعبك مش عايزه اعرف حاجه انتي اللي ليا انت امي اللي بترمي في حضنها **مليكه عشان كده لازم تعرفي الحقيقه عشان تخافي علي نفسك وتعرفي اننا عايشين في غابه لما ابونا مات روحنا عند خالنا وطبعا عمي اكل حقنا في الارض وكان عايز بجوزني ابنو هربنا علي الاسكندريهبعت نفسي.... *حلقه خاصه*مريم كانت قافله عليها الحمام، وقاعده بتعيط بعد ما عملت تيست الحمل، وطلع نيجاتيف. فارس حس إنها اتأخرت، وراح يخبط على الباب. **فارس : مريم، إنت كويسه؟ مريم مسحت دموعها وردت عليه..** مريم : آه، الحمد لله. فارس كان عارف إنها بتعمل التست، لأنه شافه في شنطتها لما وقعت على الأرض. رجع كل حاجه مكانها وسكت، رغم إنه كان متعصب جدا، لأنه طلب منها تبطل تعمله، علشان نفسيتها بتبقى وحشه جدا. فتحت مريم الباب وحاولت ماتبينش حاجه. راحت على طول على السرير علشان تنام. ** فارس : مش هتنزلي تتعشي؟؟** مريم : لأ، ماليش نفس. فارس بعصبيه.. ** فارس : ما طبعا بعد ماعملت التيست وطلع زي كل شهر، هتنكدي على نفسك و تنكدي عليا. وانا قلتلك سيبيها على الله، بس مافيش سمعان الكلام. بقت حياتك هي الحمل وتست الحمل. قلتلك انزلي اشتغلي، يا مع مليكه، يا معايا، إشغلي نفسك بأي حاجه.**مريم : أنا مش بتاعت شغل، وانت لما اتجوزتني كنت عارف إني ست بيت. وبعدين أشتغل ليه وربنا موسعها عليك؟ ربنا يزيدك.**فارس : الشغل مش فلوس يا فالحه أقول إيه؟ مش هتتغيري، لسه مش عايزه تفهمي إن حياتك اتغيرت. ** مريم : إتغ
بعد سنة مليكة كانت عند الدكتورة وفاء**الدكتورة وفاء مشاء الله عليكي شايفة ضحكتك في حاجة جديدة ؟؟**مليكه الحمد لله نجحت بي امتياز، ودخلت مزاد المصنع اللي كنت شغالة فيه زمان ورسي عليا الحمدلله ومبسوطة جدا وكمان المطعم بقا مشهور اوي الحمدلله**الدكتورة وفاء فعلا الفترة أخيرة مابقيتيش تيجي بس كنت مقدرة ضروف امتحاناتك**مليكه الحمدلله **الدكتورة أنت عارفة إنك بقيتي كويسه بقيتي متصالحة مع نفسك اتغيرتي بقيتي نشيطة أم لي 3 أطفال بتدرسي، ونجحتي بي امتياز المحل الملابس ليه اسم كبيرو المطعم ماشي كويس ومشاء الله اخدت المصنع وكمان بطلتي الدوا **مليكه فعلا عارفة مين ساعدني في كل دا أدهم كان بذاكر ليا طول الوقت، ويساعدني في أي حاجة على طول جنبي ماحدش عارف بطلاقنا غير أهلنا بس الناس لا؛ لأننا ديما مع بعض حتى في المصيف روحنا مع بعض وأولاد عارفة يا دكتورة كمية الاحترام اللي بشوفها في عنيه وغيرتو عليا، ولا مرة قرب مني أو حاول يعمل حركة مش لطيفة كنت بستغرب ازاي هو كده لدرجة شكيت إنو عندو علاقة مع ست أو يعني بيروح يرفهه عن نفسه طلع العكس مافيش في حياتو غيري أنا بس و اولاد **الدكتورة وفاء
البارت 120. الاخير وصلوا الجامعة **أدهم مش حاوصيكي يا مليكة **مليكه خلاص فهمت الدرس ماحدش حا يعرف أننا مطلقين **أدهم شاطره، واستنيني حاجي أخدك ونطلع تتغدا بره مع أولاد**مليكه ضحكت آه أنت عايز تأكد لي الناس إني متجوزه ومخلفة كمان **أدهم بي ضحك مخلفة 3 بكده نقفل علينا الابواب كلها مع السلامة مشي ومليكه فضلت تحمد ربنا على النعمة التي هي فيها من ساعة ما طلقها أدهم وهي حاسة بي ارتياح، فضيع كا أن حبل المشنقة فك من عليهافي السجن بعد ما كامليا اعترفت بكل حاجة عصمت كانت حاتتجنن حرفيا من غباء بنتها راحت الحمام اول ما طلعت لاقت ستات ووسطهم غاده **غادة كارتك أتحرق والبوص استغني عن خدماتك بعد ما بنتك سلمتك بحبل المشنقة بس احنا مش حانستنا المحكمة حانفذ دلوقتي يلا يا ستاتمسكوا عصمت قبل ما تنطق بي أي حرف ضربوها واخدو سلك حطوه على عنقها لحد ما روحها، فارقت جسدها والسلك ذبح رقبتها بقت كلها دم كامليا كانت رايحة الحمام هو دا المكان اللي بتقابل أمها اول ما دخلت شافت الستات وأمها دم فضلت تصرخ غاده كان عندها مطوه طعنتها كذا طعنه في بطنها **غادة دا انتقامي مني ليكي إنك اخدت حبيبي أدهم ودي علشا
البارت 119قعدت هي وأولاد**مليكه صباح الخيرالكل رد عليهافطرو في هدوءأدهم صحي عمل دوش ونزل * خالد بابي حبيبي، وراح يجري عندو شالو، وبص على معذبتو شافها قاعدة مش عايزة تبص عليهأدهم قعد فطرمليكه طلعت مع أولاد السويت علشان تجهز نفسها لسفر طلع أدهم وراها وكانت معاه مريم علشان تاخد أولاد ويعرف ويتكلم معاها *ادهم حبايبي روحو مع طنط مريم عايز ماما في موضوع*مليكه مافيش داعي أنا خلصت شنط*أدهم احنا مش حنسافر دلوقتي في حاجات لازم اعملها إن شاء الله بليل نسافرمريم اخدت أولاد.تحت نضرات مليكه مكانتش عايزة تبين حاجة على الرغم أن كلهم فهموا أن في حاجة حصلت بينهم *مليكه أرجوك يا أدهم مافيش داعي نتكلم شوف أنت شغلك أنا حاروح عند أولادأدهم مسكها من ذراعها علشان كانت حاطلع من السويت*أدهم مليكه اللي حصل بينا لازم نتكلم فيه مش لازم يعدي كده لو سمحت اقعدي خلينا نشوف حل*مليكه وهي مجروحة أرجوك يا أدهمهو حاول يقربها منه **مليكه أرجوك من غير ما تلمسني *أدهم خلاص وصلنا المرحلة دي؟ * مليكه كده أحسن لينا *أدهم مين قالك إنو أحسن؟؟**مليكه أنا**أدهم القرار دا لازم أنا وأنت ناخدو مش انت وحد
البارت 118خلص أدهم مع الصحافة وافتتحوا البوفيه الحفل كان فيه شخصيات مهمة عرب وأجانب شركاء أدهم في المصنع الكل كان مبسوط لأن اسم عيله الشرقاوي كبر في السوق سها راحت عند فارس **سها ازيك؟**فارس الحمدالله أنت عامله ايه ؟**سها تمام الحمد للهأم فارس شافت سها وهي بتكلم فارس، وراحت عندهم **كوثر إزيك يا سها **سها الحمدالله ازاي حضرتك **كوثر كويسه الحمدالله فارس تعالى عايزاك راح معاها **كوثر ما تنفعكش يا بني**فارس قصدك ايه؟؟ **كوثر بص يا حبيبي أنا عايزة مصلحتك وعارف إنك عايز تستقر بس من خبرتي البت سها ماتنفعكش البت بتبص الفوق مش زي أختها مليكه بص هناك البنت اللي لابسه فستان وردي ملامحها هادئة وباين عليها بنت ناس كفاية أهلها ناس طيبة **فارس دي متجوزه يا ماما**كوثر يا خسارة يا بني أنا عايزة وحده زي مليكه وسارة بنت تعرف تقدر الحياة الزوجية وتعمل معاها أسرة سها بنت مدلعة ماتفرقش على اللي كنت متجوزها **فارس شكرا يا أمي والله نفسي ألاقي بنت أحبها وتحبني العمر بيجري ونفسي افرح بي أولادي كفاية سنين عمري اللي ضاعت مع نرمين**كوثر ربنا يعوضك خيرأدهم راح عند مليكه باس رأسها قدام الكل،
البارت 117اول ما حضنها حست بشعور مختلف إحساس بي الدفيء سمعت دقات قلبه اللي نبضها زاد كانت مرتاحة أوي لدرجة أنها نامت على طول هو حس بي انتظام أنفاسها وعرف أنها نامت أما هو بقاوم نفسوا ويصبرها انو مايتهورش ويعمل أي تصرف يضايقها ابتدأ يستغفر علشان يتحكم في نفسوا ويتحكم في رغبته فيها اللي زادت اول ما حطت رأسها على صدروا فضل وقت كثير لحد منام الصبح هي صحيت وفضلت تبص ليه و تتكلم مع نفسها إيه اللي حايحصل هي حست إن قربها منو هلاك ليه بس استغربت ازاي معملش حاجه وهو مكانش يقدر يستحمل هو بجد أتغير بجد خايف عليها حست بيه بيصحي، وغمضت عينيها بسرعة هو فتح عينيه ومش مصدق أنها في حضنو ياترا حاتحن عليه ؟حتسامحو ؟؟سمع صوت أولاد بعد مليكه منو مليكه كانت حاتضحك ومسكت نفسها طلعت خلود **خلود صباح الخير **أدهم صباح الورد علي أحلى ورده خلود راحت تجري حضنتو صحيت مليكه ** مليكه صباح الخير**أدهم صباح الخير حبيبتي **خلود مممم هو أنت ليه ماقولتيش حبيبتي ؟**أدهم الحقيني يا مليكه ولادك حايجلطوني **مليكه بعد الشر عليك ادهم ضحك، وكان مبسوط جدا بعد ساعة الكل نزل يفطر أدهم كان نازل نشيط وفرح
البارت 114أدهم رفض يتكلم مع فارس وأكرم علي اللي عملوا مع كامليا هو كان مرتب كل حاجة من ساعة ما الشغالة بلغتو بي اللي سمعته من كامليا لما كانت بتكلم أمها وعرف انها شالت الرحم حاول يمسك نفسه عليها، ومايتهورش ويركز يرجع مليكه، وعمل خطة علشان توقع عصمت وخالها بعد ما عرف الصفقة المشبوهة اللي كانت بتحض
البارت 113**مليكة الكل عارف وضعنا**أدهم ودا غلط دي حياتنا الخاصة مالهاش دعوه بحدحاعيش معاكم يا مليكة**مليكه بس أنا مش عايزة** أدهم حنام في أوضة تانية ومش حاقرب منك أحد دلوقتي أنا ملتزم بكلمتي معاكي**مليكه أنا مش عايزة أشوفك كل شوية قدامي ما هو هناك ممكن تغير رأيك بعيد عن الكل، وتجبرني اعمل حا
البارت 112راحو المستشفىأدهم كان واقف على شباك غرفة العناية المركزة شايف جدو نايم لا حول له ولا قوة مليكه وصلت وشافتو، واقف راحت عندو حطت أيديها علي كثفوا **مليكه إن شاء الله حايقوم بالسلامة **أدهم يا ربولف ناحية مسح دمعة نزلت من عينيه بس مليكه لمحتها **مليكه أنا آسفة **أدهم ماتشغليش بال
البارت 111أدهم رجع فوق على باب العمليات بعد ما قلبوا اطمأن بدعوات الست ناحية الثانيةطلع سيف من العمليات**كامليا قولي بابا إنو كويس ؟؟**الدكتور الحمدالله قدرنا نسيطر على النزيف الجرح كان قريب من قلبه وهو في العناية المركزة تعدي 24 ساعة ونطمن أكثر **كامليا أنا عايزة أشوفه**الدكتور من بره بس مم







