Inicio / التشويق / الإثارة / قلب ميت / الفصل الثالث والعشرون....حكاية الجدة القاتلة

Compartir

الفصل الثالث والعشرون....حكاية الجدة القاتلة

(الأستاذ رامي) هكمل لك الأول حكاية الجدة القاتلة وبعدين أحكي لك حكاية عم سالم والدكتورة بلقيس

(أم أمل) اتفضل

(الأستاذ رامي) المهم الجدة أجرت ناس قتلوا العريس وأبوه

(أم أمل) وكمان أبوه اتقتل

(الأستاذ رامي) هو أبوه بس مش قولت لك الضرب كان عشوائي وفي كل اتجاه مات الأب والعريس وعم العريس وأبو العروسة وأخوها واثنين من الزملاء وأنا رصاصة في كتفي ده غير العشرات اللي اتصابوا

(أم أمل) يالهوي دي مجزرة

(الأستاذ رامي) بتقولي فيها هو فعلا اتحول الفرح لمجزرة

(أم أمل) والجدة الجاحدة دي لازم تتعدم في ميدان عام

(الأستاذ رامي) الدنيا انقلبت وزارة الداخلية كلها اتنقلت سوهاج وتم القبض على كل عيلة اللي أخدوا بالتار وكلهم أنكروا معرفتهم بالموضوع وأثبتوا تواجدهم في الفرح من بدري وأنهم حضروا بدون اي ضغينة وأكلوا عيش وملح مع أهل العريس وأنهم مش غدارين عشان يخونوا العيش والملح

(أم أمل) والجدة خرجت منها بعد المجزرة دي

(الأستاذ رامي) اصبري جاي لك في الكلام الحكومة مش عبيطة عشان تعدي الأمر كده بدأت تحريات المباحث أربعة وعشرين ساعه في اليوم جهد وجري لحد ما وصلوا للقتلة اصلهم مجموعة مع بعض

(أم أمل) يخرب بيتهم بس فيه حاجة أستاذ رامي ليه الحكومة مفرغتش الكاميرات وكانت عرفت بدل ضياع الوقت ده كله

(الأستاذ رامي) زمان ياحاجة قصدي يانزاجة مكنش فيه كاميرات الحكاية دي من خمسه وعشرين سنة

(أم أمل) عشان كده التطور حلو بردة دول جابوا أمل من الكاميرات

(الأستاذ رامي) المهم الناس اعترفوا ان الجدة اديتهم عشر فدادين أرض بشرط يخلصوا على كل عيلة العريس وإذا قدروا يخلصوا على المعازيم يخلصوا عشان كده كان الضرب عشوائي

(أم أمل ) فهمت فهمت

(الأستاذ رامي) المهم وصلوا للجدة ودخلوا البيت للقبض عليها لقوها ميتة

(أم أمل) أيه ده كل القصة ميتين لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم

(الأستاذ رامي) نفسك قصير يا نزاجة ويضحك

صوت خطوات وعم سالم يخبط على الباب ويدخل قائلا: الأكل أستاذ رامي

(الأستاذ رامي) تمام خدها أكلك وسيب اكلنا هنا واتفضل أنت كل

(الأستاذ رامي) تأكلي الأول ولا نكمل القصة الأول

(أم أمل) لا أكل أيه كمل الجدة دي ماتت ازاي أجرت حد طخها هي كمان

(الاستاذ رامي) لا ياحاجة هي كانت عاملة حسابها انها ممكن تتعرف وفي الحالة دي ست عندها سبعين سنة يبقى صعب عليها الحبس

(أم أمل) حبس ايه دي تأخد اعدام فوري

(الأستاذ رامي) لا القانون مش بالسرعة دي ده فيه صولات وجولات ووجع قلب وأسرة غنية زيها يبقى توكيل أورطة من المحامين يعنى الموضوع هيأخد سنين من الحبس حتى تنتهي القضية من طعون واستئناف والست تكون ماتت طبيعي بس بعد عذاب بسبب السن والعز اللي كانت عايشة فيه وأنت عارفة عيشة السجن شكلها ايه

(أم أمل) وأنا أعرف منين يا أخويا هو أنا كنت رد سجون وبعدين أنت بتبشر في وشي ليه بس حرام عليك هو أنا حمل السجن

(الأستاذ رامي) يضحك لا والله أنا مش ببشر عليكي أنا بتكلم مجازا

(أم أمل) طيب كمل عاوزة اعرف وصلتوا لفين

(الأستاذ رامي) تم عمل مجلس عرفي ثاني عشان المجزرة لا تتكر بين العائلتين والمرة دي كان حاضرها نائب وزير الداخلية بنفسه حقنا للدماء

( أم أمل) أنا مالي بالكلام ده أنا عاوزة أعرف الجدة ماتت ازاي

(الأستاذ رامي) آه فضول الستات طيب نأكل والأكل سخن وبعدين نكمل

(أم أمل) مفيش أكل لحد ما أعرف الجدة ماتت ازاي

(الأستاذ رامي) حاضر ياستي أقولك وبعدين نأكل وأروحك بيتك وبكرة نكمل حكاية بلقيس

(أم أمل) لا لا مفيش مرواح نأكل وتكمل حكاية بلقيس هو أنا يجيني نوم وانت معلقني كده بنص حكاية

(الأستاذ رامي) هقولك الاول الجدة ماتت ازاي الست كانت من خبرتها في الحياة عارفة أن الموضوع هينكشف بعثت الخادمة اشترت لها حبة الغلة سمعتي عنها

(أم أمل) أيوة زي سم الفئران كده

(الأستاذ رامي) أيوة اللي الناس المدلعة بتوع اليومين دول شغالين انتحار بيها

(ام أمل ) الله أعلم بظروف الناس أستاذ رامي

(الأستاذ رامي) المهم الجدة كانت عاملة حسابها ولما وصلها ان الناس اعترفوا عليها بلعت كام حبة غلة وماتت فورا

(ام أمل ) أحسن تموت مهي اتسببت في قتل ناس كثير منها لله

(الأستاذ رامي) لا تحكمي على الناس ربك عالم بقلوب الناس وهو الحكم العدل يلا افتحي الأكل أنا هموت من الجوع

(أم أمل) بعد الشر عنك ان شاء الله عدوينك بس هناكل وتكمل حكاية الدكتورة بلقيس

(الأستاذ رامي) لا حكاية بلقيس بكرة عندي شغل وأول موعد بعد نص ساعة ودي حكاية طويلة جدا بكرة إن شاء الله نكملها

(أم أمل) وأنا هصبر لبكرة خلاص خلص المكتب وتعالى اشرب الشاي عندي ونكمل الحكاية

صوت خطوات عم سالم الأستاذ مراد وصل يافندم تحب أقوله أيه

( الأستاذ رامي) قوله عشر دقايق بس وهكون معه عجبك كده موجها كلامه لأم أمل هموت من الجوع لازم أقابل الناس

(أم أمل) يستنى شوية هي الدنيا طارت نأكل الأول

(الاستاذ رامي) معدش ينفع خدي بقى الأكل كليه مع سيدة وهطلب لك تاكسي وتروحي و تعالي بكرة ان شاء الله هستناك نكمل القصة يلا مع السلامة

(أم أمل) طيب وأنت مش هتأكل

(الأستاذ رامي) بعد نزول العميل أطلب اكل واكل

(أم أمل) طيب خد ساندوتش كده على السريع

(الأستاذ رامي) مينفعش ياحاجة ده مكتب محترم والاحترام يبدأ باحترام موعد العميل وكمان ميصحش يدخل وريحة المكتب أكل يلا طلبت لك التاكسي تحت عم سالم عارفه هيوصلك له بالأكل ياعم سالم مناديا تعالى وصل الست أم أمل للتاكسي وشيل لها الأكل ده بس قبل ماتنزل دخل مراد بيه

(عم سالم) تمام يافندم

اتفضلي ياست هانم

صوت خطوات ونزول سلم

(أم أمل) ماشي يا عم سالم شكرا ليك بكرة إن شاء الله أشوفك

(عم سالم) هو حضرتك جاية لسه بكرة كمان

(أم أمل) بإذن الله مع السلامة

(عم سالم) يكلم نفسه هي أيه الحكاية هو الأستاذ وقع ولا أيه وبعد فلقة القمر بلقيس تكون الست نزاجة هي البديل يالا ربنا له في شأنه حكم

صوت صعود السلم وعم سالم يدخل المكتب وينتظر خروج الأستاذ مراد من عند الأستاذ رامي عشان يدخل له الأكل

باب يفتح والأستاذ مراد السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا رجل ياعجوز امسك خد ولا تنسى تفكر الأستاذ دايما بقضيتي

(عم سالم) شكرا لحضرتك من فضلك خد فلوسك

(الأستاذ مراد) ده حاجة بسيطة تجيب حاجة حلوة للعيال

(عم سالم) شكرا لحضرتك موضوع الفلوس ده ممنوع هنا

(الأستاذ مراد) يا رجل دي حاجة بسيطة وبعدين الأستاذ هيعرف منين خايف ليه ولا هو مركب كاميرات مراقبة

(عم سالم) من غير كاميرات يا أستاذ مراد دي مسألة ضمير وطالما الأستاذ رامي مش مقصر معنا نمد ايدنا لأي حد ليه شكرا لحضرتك خد فلوسك والأستاذ رامي مش بينسى حد من موكلينه

(الأستاذ مراد) تمام يارجل يا طيب مع السلامة ويخرج من المكتب

(عم سالم) يخبط على باب الأستاذ رامي حاملا معه الأكل يلا يابني كل لقمة عما الأستاذة اللي عليها الدور تشرف

(الأستاذ رامي) سيبك من الأكل قولي بلقيس لحد النهاردة محولتش تتصل بيك

(عم سالم) يبكي بشدة والله يا أستاذ أنا لو كنت ربيت كلب كان تمر فيه عنها ويستمر في البكاء

Continúa leyendo este libro gratis
Escanea el código para descargar la App

Último capítulo

  • قلب ميت   الفصل الثاني والثلاثون...... رامي يصالح نزاجة

    مدير المستشفى رغم استغرابه قال حاضر ولم يتناقش في الأمر ويردد لنفسه أيه يارب هي البلاوي دي بتتحدف علينا من أي اتجاه امتى بقى أخرج من الخدمة وأرتاح بقى ويقوم مسرعا يرتدي ملابسه ليعود للمستشفى وحاول الاتصال بالدكتور يحيى لكن وجد فونه خارج الخدمةوصل عادل بيه يوسف وكذلك محسن بيه للمستشفى المحجوز بيها أم معاذ ووجدا هرج ومرج داخل المستشفى وناس تجري في كل مكان وكذلك يوجد بوكس الشرطة أمام المستشفى ودخلا مسرعين للمكان ليجدا رئيس مباحث القسم أمامهما وبادره عادل بيه يوسف بالسؤال أم معاذ اتقتلت؟واستغرب رئيس المباحث من السؤال ورد حضرتك عرفت منين بمحاولة القتل!(رد عادل بيه يوسف) محاولة يعني الست عايشة رد بسرعة أرجوك(رئيس المباحث) أيوة الحمد لله وبخير كانت ساعتها في دورة الميه وكانت الممرضة تنتظر خروجها لتعطيها الحقنة وللأسف قتلت مكانها الممرضة المتواجدة داخل الغرفة(محسن بيه) لا إله الا الله محمد رسول الله أيه الأحداث المتلاحقة دي هو احنا لحقنا (عادل بيه يوسف) دي مافيا ناس مش بتهزر(رئيس المباحث) أظن حضرتك بتبالغ يافندم دي شكلها ست غلبانة أيه يدخلها مافيا والكلام الكبير ده(عادل بيه يوسف) لا

  • قلب ميت   الفصل الحادي والثلاثون....المحاولة الثانية لقتل أم معاذ

    يرن فون رئيس المباحث في شرم الشيخ أهلا أهلا يا بطل أكيد عندك أخبار جديدة (هاشم بيه) فعلا يافندم أخيرا معاذ وقع في ايدينا الحمد لله(رئيس المباحث) برافو يا أبطال هو فين دلوقتي(هاشم بيه) في المكان الأمن بتاعنا(رئيس المباحث) تمام خدوا بالكم كويس جدا منه وحاسبوا ده شيطان متحركوأقل غلطة عندك هتضيع تعبنا وسهرنا أيام وشهور(هاشم بيه) نبدأ الاستجواب ولا ننتظر سيادتك لما توصل هنا(رئيس المباحث) توكل على الله ابدأ ولو فيه جديد ابعث ليا حالا(هاشم بيه) تمام على بركة الله مع السلامة يافندمويغلق ضياء باشا فونه ليرن فورا ايه ده عادل بيه يوسف يارب يكون فيه جديد(عادل بيه يوسف) السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ضياء باشا(ضياء باشا) وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته عادل بيه(عادل بيه يوسف) فيه حاجة حصلت هنا قلت أبلغ سيادتك بيها جايز تفيدكم في حاجة(ضياء باشا) خير اتفضل (عادل بيه يوسف) بصراحة مش شايف فيها خير! عشان كده حبيت أشارك سيادتك فيها (ضياء باشا) اتفضل قول أنا سامعك(عادل بيه يوسف) أم معاذ كان فيه محاولة لقتلها وكمان أم أمل (ضياء باشا) الله وأكبر لحقوا يتحركوا دول مافيا(عادل بيه يوسف) يب

  • قلب ميت   الفصل الثلاثون ...هي قتلت مين بالظبط؟... الاثنين يا أخويا

    (أم أمل) لا مؤاخذة لم أخد بالي عنواني شارع المحور عمارة الزامك نمرة عشرة (وكيل النيابة) احكي كل اللي حصل بالتفصيل الممل كلي آذان مصغية اتفضلي (أم أمل) إمبارح كنت قاعدة اتعشى جرس الباب ضرب قامت سيدة فتحت(محسن بيه) مين سيدة؟ بنتك (أم أمل) لا طبعا أنا معنديش غير أمل سيدة دي الشغالة حضرتك(محسن بيه) آه كملي(أم أمل) فتحت وسمعت صوت أم معاذ على الباب وتطلب من سيدة اني اسمح لها بالدخول بصراحة اتخضيت لكن قولت لسيدة تخليها تتفضل(محسن بيه) اتخضيتي ليه ممكن أفهم!(الأستاذ رامي) تسمحلي أوضح نقطة لحضرتك (محسن بيه) اتفضل(الأستاذ رامي) في القضية اللي مع عادل بيه يوسف أم معاذ هي أم القتيل المتهمة بقتله أمل (محسن بيه) مش حضرتك من شوية قلت أن أمل متهمة بقتل أخوها هل معاذ ده أخوها من أم اخرى غير هذه السيدة (أم أمل) لا أمل ومحمد ولادي معاذ جوز أمل ( محسن بيه) موجها كلامه للسيدة نادية هو فيه أيه معاذ جوزها وهي قتلت مين بالظبط جوزها ولا أخوها(أم أمل) الاثنين يا أخويا قتلت الاثنين(وكيل النيابة) ينظر مستغربا للأستاذ رامي (الاستاذ رامي) الموضوع شائك يافندم ولازم حضرتك تضم ملف القضيتين لبعض لاتضا

  • قلب ميت   الفصل التاسع والعشرون.... محاولة قتل أم معاذ وأم أمل

    (أم أمل) متسبنيش يارامي دول كانوا هيقتلوني وصلوا لبيتي كمان منك لله يا أمل (الأستاذ رامي) وأمل علاقتها ايه بالموضوع بتدعي عليها ليه دي محتاجة دعواتك يا نزاجة مش تدعي عليها(أم أمل) هي نرجس ممكن تكون هي السبب(الأستاذ رامي) نرجس مين! (أم أمل) بدلع مهو أنا مش على بالك لو كنت على بالك ولا شاغلة جزء من تفكيرك كنت افتكرت نرجس مين(الأستاذ رامي) وده وقته يا نزاجة خلينا في نرجس قولي نرجس مين(أم أمل) نرجس الممرضة اللي هددتني بقتل أمل (الأستاذ رامي) تصدقي نسيت وليه لا ممكن وصول وكيل النيابة ويعاين المكان والجثة ويأمر بنقلها للمشرحة والتحفظ على من بالمكان حتى يتم استجوابهم ويطلب من المعمل الجنائي سرعة موافاته بالنتائج ويلاحظ وجود الأستاذ رامي فهو كان من يدرس له في كلية الحقوق مادة البحث الجنائي فيرحب به مستغربا وجوده بالمكان ويلاحظ الأستاذ رامي حيرته على ملامح وجهه فيبادر بالكلام (الأستاذ رامي) حضرتك الموضوع كبير وله جذور والبداية تلاقيها عند زميلك سيادة المستشار عادل بيه يوسف بس هو حاليا في شرم الشيخ فون رامي يرن ورامي يوجه كلامه لوكيل النيابة استأذنك يافندم أرد على الفون(وكيل النيا

  • قلب ميت   الفصل الثامن والعشرون.....حيرتونا معاذ حي ولا ميت؟

    (رئيس المباحث) أيه رأيك في الأكل (وكيل النيابة) لذيذ رغم أن معظم الأصناف معرفهاش قبل كده بس أكلت وخلاص(رئيس المباحث ) أصناف الأكل هنا معمولة لتناسب الأجانب خصوصا الروس لأن معظم السائحين هنا من روسيا (وكيل النيابة) الفضول هيقتلني نفسي أعرف حكاية المساعدة الشخصية لرياض الفولي(رئيس المباحث ) نخلص أكل ونحلي ونشرب الشاي ونرجع المكتب ونكمل إن شاء الله(وكيل النيابة) بإذن الله تعالى صوت فون يرن وضياء باشا رئيس المباحث يرد تمام تمام اتحفظ عليه وأنا جاي لك حالا(وكيل النيابة) فيه جديد ولا حاجة(رئيس المباحث) يلا مش مكتوب لك تحلي هنا يلا نشرب الشاي في المكتب (وكيل النيابة) أيه حصل(رئيس المباحث) تم القبض على واحد من مواصفاته أظن أنه معاذ(وكيل المباحث) معنى كده أن معاذ عايش لم يمت(رئيس المباحث) وممكن كمان تلاقي محمد معاه(وكيل النيابة) بالراحة عليا يا فندم محمد ازاي والجثة أم ستة أصابع في القدمين وأم محمد وأمل أخته وتأكيد أن الجثة لمحمدلا كده يبقي الموضوع كبير فعلا(رئيس المباحث) مش قلتلك الموضوع مش قضية قتل وخلاص ده موضوع كبير قوي دعارة ومخدرات وغسيل أمول وكمان دخلنا في حاجة جديدة تجار

  • قلب ميت   الفصل السابع والعشرون...نزاجة شكلها وقعت في حب رامي

    صوت غلق الباب وخطوات نرجس ودوشة المستشفى جرس الباب وصوت أم أمل افتحي الباب يا سيدة(سيدة الخادمة) حاضر ياست هانم هفتح أهوصوت فتح الباب (الممرضة نرجس) بصوت أجش أنت أم أمل(الخادمة سيدة) لا ستي جوة (الممرضة نرجس) وعندها شغالة ومش راضية تدفع (الخادمة سيدة) حضرتك عاوزة أيه نقول للست مين؟(أم أمل) مين ياسيدة قاعدة ترغي على الباب(الممرضة نرجس) تزق سيدة حاسبي كده أنا يا أم أمل(أم أمل) مين حضرتك وتعرفيني منين(الممرضة نرجس) بتهكم لحقتي تنسيني يا حاجة(أم أمل) معلش مش واخدة بالي هو أنا المفروض عارفة حضرتك (الممرضة نرجس) طبعا عرفاني أنا الممرضة اللي دخلتك لبنتك أمل العنبر(أم أمل) آه أهلا وسهلا اي خدمة(الممرضة نرجس) أمل هي اللي قالتلي أجي أخد منك الأمانة(أم أمل) أمانة أيه مش فاهمة (الممرضة نرجس) تتكلم بزعيق أيه ياحاجة احنا هنستعبط من أولها كده مش حلو على بنتك ولا أنت مش عوزاها تخرج وتموت هناك(أم أمل) مش فاهمة أنت عاوزة أيه اتكلمي على طول والا هطلب لك الشرطة(الممرضة نرجس) شرطة وماله يا حاجة عن إذنك بس خدي بالك أنت اللي عملتي كده في بنتك(أم أمل) تصرخ أنت بتهدديني لا أنت زودتيها يلا

  • قلب ميت   الفصل السابع عشر...محمد أخو امل ومعاذ جوزها أخوات

    (وكيل النيابة) موجها كلامه للأم الصور وصلتك بنفس الطريقة من تحت عقب الباب (أم محمد) أيوة يافندم وسيدة سلمتها ليا(وكيل النيابة) تعرفي مين اللي في الصور دول(أم محمد) ده معاذ لكن اللي معاه معرفهمش(وكيل النيابة) هو معاذ كان بيشتغل أيه في شرم الشيخ(أم محمد) مع محمد ابني(وكيل النيابة) عارف هو أنا ب

  • قلب ميت   الفصل السادس عشر ... حكاية بسنت

    (المحامي رامي) أكيد يافندم بس خاني التعبير مش أكثر (وكيل النيابة) معاك توكيل للحضور مع الأستاذة (المحامي رامي) أكيد يافندم(وكيل النيابة) احب اطلع عليه(المحامي رامي) اتفضل يافندم(وكيل النيابة) موجها كلامه لكاتب الجلسة سجله يابني عندك وافتح المحضرثم يوجه كلامه لأم أمل اسمك وسنك وعنوانك(أم أمل

  • قلب ميت   الفصل الخامس عشر..... خاف ياشيخ من الوقفة على الصراط

    (صفية) أخرج اروح فين عنده في البيت هتبهدل وبعدين أنت فاكرة أنه كان هيخرجني حبا فيا لا ده كان عشان البرستيج بتاعه وبتاع عيلة المدام فهمتي يأمل لكن أنت يابنتي متهمة في جريمة قتل يعني لو هربتي من هنا هتكوني مطاردة العمر كله والكل هيخاف يمد ايده لك بلاش يابنتي شوفي محامي كويس يبحث ويدور ويخرجك من هنا ب

  • قلب ميت   الفصل الرابع عشر.....حكاية الست صفية

    (أم أمل) استر يارب أنا مش حمل حاجة جديدة أفتح يا أستاذرامي الظرف(الأستاذ رامي) لا بقى ده حد بيلاعبنا دي ساعة ياترى بتاعة مين؟(أم أمل) وريني كده دي بتاعة محمد (الأستاذ رامي) متأكدة أم أمل انها بتاعة محمد (أم أمل) أيوة متأكدة (الأستاذ رامي) طيب هي ليه مش في بيتك بعد وفاة محمد من الطبيعي كل حاج

Más capítulos
Explora y lee buenas novelas gratis
Acceso gratuito a una gran cantidad de buenas novelas en la app GoodNovel. Descarga los libros que te gusten y léelos donde y cuando quieras.
Lee libros gratis en la app
ESCANEA EL CÓDIGO PARA LEER EN LA APP
DMCA.com Protection Status