Startseite / التشويق / الإثارة / قلب ميت / الفصل الثاني والعشرون....... المجزرة

Teilen

الفصل الثاني والعشرون....... المجزرة

(أم أمل) وبتقول مش بتعرف تقول شعر أومال ده ايه وتضحك

(الأستاذ رامي) تشربي قهوة

(أم أمل) لا يأخويا خلص حكايتك عشان انا جوعت عاوزة أروح اتغدى

(الأستاذ رامي) وتروحي ليه نتغدا هنا وينادي يا عم سالم

(عم سالم) أيوة يا سعادة البيه

(الأستاذ رامي) عارف طبعا مطعم الكباب تحت العمارة

(عم سالم) أيوة يافندم كنت بجيب منه للست أمل

(أم أمل) المجرمة بتاكل كباب لوحدها وأنا اكل من ايد سيدة وكل ما اقولها نتغدى تقولي شبعانة أكلت فول وفلافل وأنا في المكتب طالعة براويا لأبوها

(الأستاذ رامي) يضحك قلبك أبيض يا نزاجة يوجه كلامه لعم سالم

بص انزل هات ٣ وجبات كباب وكفتة وريش

(عم سالم) حضرتك والهانم اثنين الثالثة لمين حد جاي

ولا هتبعثها للست أمل

(الأستاذ رامي) ليك يارجل يا طيب

أمل مين ادعي لها ربنا يفك كربها

(عم سالم) والله بدعي لها على طول دي كانت ست سخيه جدا وعلى طول بتراضيني

(أم أمل) آه من جيبي مش من جيبها هي كانت حيلتها أيه

(الأستاذ رامي) ثاني ياحاجة ثاني ولا أقولك نزاجة

(عم سالم) مين لا مؤاخدة الست نزاجة دي مش الهانم أم الست أمل

(الأستاذ رامي) يضحك مهي أم أمل اسمها الست نزاجة

(عم سالم) يضحك وام أمل تنظر له بغضب

(عم سالم) لا مؤاخذة ياست هانم حالا الأكل انزل احجزه

صوت خطوات وإغلاق باب

(أم أمل) حضرتك مأخد عم سالم عليك قوي

(الأستاذ رامي) عم سالم من ريحة الغالية

(أم أمل) غالية مين أمك

(الأستاذ رامي) لا بلقيس الدكتورة

(أم أمل) نعم لا دأنت حكايتك حكاية كمل خليني أعرف عملت ايه

(الأستاذ رامي) ولا حاجة قعدت اتلاكع واستموت عشان أطول في المستشفى عشان أعرف كل حاجة عن الدكتورة بلقيس لحد ما الممرضة اللي بتشتغل تحت ايدها قالت ليا كده وش مطولش وخلص أصل الدكتورة جالها نقل وهتمشي عجباك كلمها وخلص وفعلا كلمتها وطلبت أقابل حد من أهلها عشان اخطبها

اتلخبطت وقالت أنا مش هتجوز أنا مقدمة طلب هجرة لكندا ومنتظرة الرد وإذا جه هسافر على طول قلت أخدها على قد عقلها وأقولها وماله نتجوز ونهاجر سوا

(أم أمل) ووافقت

(الأستاذ رامي) اصبري مستعجلة ليه ده حتى الصبر مفتاح الفرج

المهم قالت تمام إذا هتهاجر معي ده عنوان بابا في القاهرة

(أم أمل) هي مش من سوهاج

(الأستاذ رامي) لا هي من القاهرة وتكليفها جه سوهاج

(أم أمل) ياحبيبتي يا بنتي سوهاج مرة واحدة المفروض يراعوا ان دول بنات ويقربوهم للسكن بتاعهم يبعدوا الشباب دول ولاد يعرفوا يتحركوا

(الأستاذ رامي) والله يا أم أمل من خلال خبرتي الطويلة في شغل المحاماة احب أقول لحضرتك مش شرط فيه ساعات بنات بتكون اجدع من ميت رجل بشنبات

المهم أخدت عنوانها وسافرت القاهرة وروحت شبرا أدور على أبوها

(أم أمل) وهو وكيل النيابة سمح لك تروح من غير ما يأخد أقوالك ويقفل المحضر ده حنين قوي أحسن من وكيل النيابة هنا

(الأستاذ رامي) يضحك لا نسيت أقولك بس عشان سيرة بلقيس بتلخبط عقلي

وكيل النيابة جه وسألني وطبعا أنا فعلا معرفش حاجة وده اللي قلته بس عرفت بعد كده أن أبو العريس كان عليه ثأر قديم

(أم أمل) عشان كده هرب للقاهرة واخد عياله معاه طيب طالما كده راجع ليه برجليه ثاني عشان يموت ابنه هناك

(الأستاذ رامي) لا ياستي قبل رجوعه كان راح لمدير أمن سوهاج وطلب مقابلته وقاله أنه عاوز مجلس عرفي مع أهل القتيل يدفع لهم الدية ويخلص لأنه عاوز يرجع سوهاج ويموت ويندفن فيها

(أم أمل) أهو اللي مات العريس مش هو

(الأستاذ رامي) على طول مستعجلة كده يا نزاجة

المهم مدير الأمن اتصل بالمجلس العرفي في البلد لأن دلوقت في كل مكان بالصعيد مجالس عرفية بإشراف الحكومة لحل مشاكل الثأر

وفعلا تواصلوا مع أهل القتيل وقبلوا الدية وأبو العريس شال كفنه علي ايده وراح لحد عندهم وخلصت الحكاية والرجل فرح ورجع القاهرة لم عياله وزوجته ورجع سوهاج ميعرفش أن فيه حد من أهل القتيل مبيت النية على الثأر

(أم أمل) وفين مديرية الأمن

(الأستاذ رامي) هم يعرفوا منين دورهم عملوه مجلس عرفي وتصالح موثق وخلاص

(أم أمل) بس دول الحكومة المفروض يعرفوا كل حاجة

(الأستاذ رامي) يعاود الضحك لا يا أم أمل هم كانوا بيقروا الطالع ولا الفنجان لا طبعا هو في العادة هو اتفاق رجالة وأنت عارفة أهل الصعيد رجالة وكلمتهم واحدة

(أم أمل) أما هو كده ايه اللي حصل خلى الاتفاق يتلغي

(الأستاذ رامي) لا الاتفاق قائم لكن اللي عملت كل ده جدة القتيل استأجرت ناس واعطتهم فلوس لقتل العريس وأبوه وكل عيلته

(أم أمل) يالهوي دي قلبها جامد قوي

(الأستاذ رامي) ساعات فيه ستات قلبها أقسى من الحجارة زي بلقيس كده

وينفجر في البكاء

(عم سالم) أستاذ رامي يابني جرالك أيه أول مرة أشوفك بتعيط كده دأنت معملتهاش يوم بلقيس وأبنك

(الأستاذ رامي) اعذرني عم سالم أعذريني أم أمل استئذن من حضرتك شوية وغادر الحجرة

(عم سالم) هو أنت ياست هانم كنتي بتقولي أيه للبيه خلاه عيط بالشكل ده دي اول مرة أشوف دموعه ده حتى في أحلك ظروفه لم يبك ولا نزلت منه دمعة واحدة

(أم أمل) وأنا مالي والله ما عملت حاجة هو كان بيحكي ليا عن بلقيس وفجأة عيط

(عم سالم) يظهر ان حضرتك قريبة قوي من البيه لأنه أول مرة يتكلم عن بلقيس مع حد

(أم أمل) هو انت ياعم سالم تعرف الدكتورة بلقيس

(عم سالم) عز المعرفة

(أم أمل) بجد يبقى أنت هنا مع الأستاذ رامي من زمان بقى

(عم سالم) لا أنا هنا من يوم ما بلقيس غدرت بالأستاذ وبيا ومعدش ليا مكان أروحه فالاستاذ ربنا يبارك فيه جابني هنا أهو مكان أعيش فيه ومنه كمان استرزق وأصرف على نفسي

(أم أمل) طيب الدكتورة بلقيس تغدر بالأستاذ لكن بيك مش فاهمة

(عم سالم) بلقيس يا حاجة تبقى بنتي

(أم أمل) تصرخ بجد

(عم سالم) هو أنت ياحاجة مفيش عندك وسط تفرحي تصرخي تعيطي تصرخي مفيش وسطية خالص

صوت خطوات ودخول (الأستاذ رامي) اتفضل أنت عم سالم وياريت تشوف اوردر الأكل اصل نزاجة فاتها جاعت جدا

(عم سالم) يضحك ربنا يحظك يابني وكل لحظاتك تبقى سعادة حاضر هنزل اشوف أوردر الأكل حالا

(الأستاذ رامي) وصلنا لفين عشان نكمل

(أم أمل) لا بلاش طالما الذكريات دي ثقيلة قوي كده

(الأستاذ رامي) بالعكس دي أول مرة أتكلم فيها مع حد وأهو هم ينزاح من على قلبي

(أم أمل) عم سالم قال كده بردة

(الأستاذ رامي) أيه هو الرجل العجوز ده بيتصنت علينا

(أم أمل) لا بلاش تظلمه هو سألني ليه خليتك توصل لدرجة الانهيار فقلت له كنا بنتكلم عن الدكتورة بلقيس

(الأستاذ رامي) وقالك أنه أبو بلقيس

(أم أمل) قالي ومستغربة جدا الموضوع ده!

Lies dieses Buch weiterhin kostenlos
Code scannen, um die App herunterzuladen

Aktuellstes Kapitel

  • قلب ميت   الفصل الثاني والثلاثون...... رامي يصالح نزاجة

    مدير المستشفى رغم استغرابه قال حاضر ولم يتناقش في الأمر ويردد لنفسه أيه يارب هي البلاوي دي بتتحدف علينا من أي اتجاه امتى بقى أخرج من الخدمة وأرتاح بقى ويقوم مسرعا يرتدي ملابسه ليعود للمستشفى وحاول الاتصال بالدكتور يحيى لكن وجد فونه خارج الخدمةوصل عادل بيه يوسف وكذلك محسن بيه للمستشفى المحجوز بيها أم معاذ ووجدا هرج ومرج داخل المستشفى وناس تجري في كل مكان وكذلك يوجد بوكس الشرطة أمام المستشفى ودخلا مسرعين للمكان ليجدا رئيس مباحث القسم أمامهما وبادره عادل بيه يوسف بالسؤال أم معاذ اتقتلت؟واستغرب رئيس المباحث من السؤال ورد حضرتك عرفت منين بمحاولة القتل!(رد عادل بيه يوسف) محاولة يعني الست عايشة رد بسرعة أرجوك(رئيس المباحث) أيوة الحمد لله وبخير كانت ساعتها في دورة الميه وكانت الممرضة تنتظر خروجها لتعطيها الحقنة وللأسف قتلت مكانها الممرضة المتواجدة داخل الغرفة(محسن بيه) لا إله الا الله محمد رسول الله أيه الأحداث المتلاحقة دي هو احنا لحقنا (عادل بيه يوسف) دي مافيا ناس مش بتهزر(رئيس المباحث) أظن حضرتك بتبالغ يافندم دي شكلها ست غلبانة أيه يدخلها مافيا والكلام الكبير ده(عادل بيه يوسف) لا

  • قلب ميت   الفصل الحادي والثلاثون....المحاولة الثانية لقتل أم معاذ

    يرن فون رئيس المباحث في شرم الشيخ أهلا أهلا يا بطل أكيد عندك أخبار جديدة (هاشم بيه) فعلا يافندم أخيرا معاذ وقع في ايدينا الحمد لله(رئيس المباحث) برافو يا أبطال هو فين دلوقتي(هاشم بيه) في المكان الأمن بتاعنا(رئيس المباحث) تمام خدوا بالكم كويس جدا منه وحاسبوا ده شيطان متحركوأقل غلطة عندك هتضيع تعبنا وسهرنا أيام وشهور(هاشم بيه) نبدأ الاستجواب ولا ننتظر سيادتك لما توصل هنا(رئيس المباحث) توكل على الله ابدأ ولو فيه جديد ابعث ليا حالا(هاشم بيه) تمام على بركة الله مع السلامة يافندمويغلق ضياء باشا فونه ليرن فورا ايه ده عادل بيه يوسف يارب يكون فيه جديد(عادل بيه يوسف) السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ضياء باشا(ضياء باشا) وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته عادل بيه(عادل بيه يوسف) فيه حاجة حصلت هنا قلت أبلغ سيادتك بيها جايز تفيدكم في حاجة(ضياء باشا) خير اتفضل (عادل بيه يوسف) بصراحة مش شايف فيها خير! عشان كده حبيت أشارك سيادتك فيها (ضياء باشا) اتفضل قول أنا سامعك(عادل بيه يوسف) أم معاذ كان فيه محاولة لقتلها وكمان أم أمل (ضياء باشا) الله وأكبر لحقوا يتحركوا دول مافيا(عادل بيه يوسف) يب

  • قلب ميت   الفصل الثلاثون ...هي قتلت مين بالظبط؟... الاثنين يا أخويا

    (أم أمل) لا مؤاخذة لم أخد بالي عنواني شارع المحور عمارة الزامك نمرة عشرة (وكيل النيابة) احكي كل اللي حصل بالتفصيل الممل كلي آذان مصغية اتفضلي (أم أمل) إمبارح كنت قاعدة اتعشى جرس الباب ضرب قامت سيدة فتحت(محسن بيه) مين سيدة؟ بنتك (أم أمل) لا طبعا أنا معنديش غير أمل سيدة دي الشغالة حضرتك(محسن بيه) آه كملي(أم أمل) فتحت وسمعت صوت أم معاذ على الباب وتطلب من سيدة اني اسمح لها بالدخول بصراحة اتخضيت لكن قولت لسيدة تخليها تتفضل(محسن بيه) اتخضيتي ليه ممكن أفهم!(الأستاذ رامي) تسمحلي أوضح نقطة لحضرتك (محسن بيه) اتفضل(الأستاذ رامي) في القضية اللي مع عادل بيه يوسف أم معاذ هي أم القتيل المتهمة بقتله أمل (محسن بيه) مش حضرتك من شوية قلت أن أمل متهمة بقتل أخوها هل معاذ ده أخوها من أم اخرى غير هذه السيدة (أم أمل) لا أمل ومحمد ولادي معاذ جوز أمل ( محسن بيه) موجها كلامه للسيدة نادية هو فيه أيه معاذ جوزها وهي قتلت مين بالظبط جوزها ولا أخوها(أم أمل) الاثنين يا أخويا قتلت الاثنين(وكيل النيابة) ينظر مستغربا للأستاذ رامي (الاستاذ رامي) الموضوع شائك يافندم ولازم حضرتك تضم ملف القضيتين لبعض لاتضا

  • قلب ميت   الفصل التاسع والعشرون.... محاولة قتل أم معاذ وأم أمل

    (أم أمل) متسبنيش يارامي دول كانوا هيقتلوني وصلوا لبيتي كمان منك لله يا أمل (الأستاذ رامي) وأمل علاقتها ايه بالموضوع بتدعي عليها ليه دي محتاجة دعواتك يا نزاجة مش تدعي عليها(أم أمل) هي نرجس ممكن تكون هي السبب(الأستاذ رامي) نرجس مين! (أم أمل) بدلع مهو أنا مش على بالك لو كنت على بالك ولا شاغلة جزء من تفكيرك كنت افتكرت نرجس مين(الأستاذ رامي) وده وقته يا نزاجة خلينا في نرجس قولي نرجس مين(أم أمل) نرجس الممرضة اللي هددتني بقتل أمل (الأستاذ رامي) تصدقي نسيت وليه لا ممكن وصول وكيل النيابة ويعاين المكان والجثة ويأمر بنقلها للمشرحة والتحفظ على من بالمكان حتى يتم استجوابهم ويطلب من المعمل الجنائي سرعة موافاته بالنتائج ويلاحظ وجود الأستاذ رامي فهو كان من يدرس له في كلية الحقوق مادة البحث الجنائي فيرحب به مستغربا وجوده بالمكان ويلاحظ الأستاذ رامي حيرته على ملامح وجهه فيبادر بالكلام (الأستاذ رامي) حضرتك الموضوع كبير وله جذور والبداية تلاقيها عند زميلك سيادة المستشار عادل بيه يوسف بس هو حاليا في شرم الشيخ فون رامي يرن ورامي يوجه كلامه لوكيل النيابة استأذنك يافندم أرد على الفون(وكيل النيا

  • قلب ميت   الفصل الثامن والعشرون.....حيرتونا معاذ حي ولا ميت؟

    (رئيس المباحث) أيه رأيك في الأكل (وكيل النيابة) لذيذ رغم أن معظم الأصناف معرفهاش قبل كده بس أكلت وخلاص(رئيس المباحث ) أصناف الأكل هنا معمولة لتناسب الأجانب خصوصا الروس لأن معظم السائحين هنا من روسيا (وكيل النيابة) الفضول هيقتلني نفسي أعرف حكاية المساعدة الشخصية لرياض الفولي(رئيس المباحث ) نخلص أكل ونحلي ونشرب الشاي ونرجع المكتب ونكمل إن شاء الله(وكيل النيابة) بإذن الله تعالى صوت فون يرن وضياء باشا رئيس المباحث يرد تمام تمام اتحفظ عليه وأنا جاي لك حالا(وكيل النيابة) فيه جديد ولا حاجة(رئيس المباحث) يلا مش مكتوب لك تحلي هنا يلا نشرب الشاي في المكتب (وكيل النيابة) أيه حصل(رئيس المباحث) تم القبض على واحد من مواصفاته أظن أنه معاذ(وكيل المباحث) معنى كده أن معاذ عايش لم يمت(رئيس المباحث) وممكن كمان تلاقي محمد معاه(وكيل النيابة) بالراحة عليا يا فندم محمد ازاي والجثة أم ستة أصابع في القدمين وأم محمد وأمل أخته وتأكيد أن الجثة لمحمدلا كده يبقي الموضوع كبير فعلا(رئيس المباحث) مش قلتلك الموضوع مش قضية قتل وخلاص ده موضوع كبير قوي دعارة ومخدرات وغسيل أمول وكمان دخلنا في حاجة جديدة تجار

  • قلب ميت   الفصل السابع والعشرون...نزاجة شكلها وقعت في حب رامي

    صوت غلق الباب وخطوات نرجس ودوشة المستشفى جرس الباب وصوت أم أمل افتحي الباب يا سيدة(سيدة الخادمة) حاضر ياست هانم هفتح أهوصوت فتح الباب (الممرضة نرجس) بصوت أجش أنت أم أمل(الخادمة سيدة) لا ستي جوة (الممرضة نرجس) وعندها شغالة ومش راضية تدفع (الخادمة سيدة) حضرتك عاوزة أيه نقول للست مين؟(أم أمل) مين ياسيدة قاعدة ترغي على الباب(الممرضة نرجس) تزق سيدة حاسبي كده أنا يا أم أمل(أم أمل) مين حضرتك وتعرفيني منين(الممرضة نرجس) بتهكم لحقتي تنسيني يا حاجة(أم أمل) معلش مش واخدة بالي هو أنا المفروض عارفة حضرتك (الممرضة نرجس) طبعا عرفاني أنا الممرضة اللي دخلتك لبنتك أمل العنبر(أم أمل) آه أهلا وسهلا اي خدمة(الممرضة نرجس) أمل هي اللي قالتلي أجي أخد منك الأمانة(أم أمل) أمانة أيه مش فاهمة (الممرضة نرجس) تتكلم بزعيق أيه ياحاجة احنا هنستعبط من أولها كده مش حلو على بنتك ولا أنت مش عوزاها تخرج وتموت هناك(أم أمل) مش فاهمة أنت عاوزة أيه اتكلمي على طول والا هطلب لك الشرطة(الممرضة نرجس) شرطة وماله يا حاجة عن إذنك بس خدي بالك أنت اللي عملتي كده في بنتك(أم أمل) تصرخ أنت بتهدديني لا أنت زودتيها يلا

  • قلب ميت   الفصل الحادي والعشرون..... حكايتي مع بلقيس

    (الأستاذ رامي) هقول لحضرتك (أم أمل) مش قلنا هنخلي البساط أحمدي قولي بقى نزاجة(الأستاذ رامي) يضحك بصي هقولك نادية أحسن بكثير من نزاجة دي(أم أمل) زي ماتحب المهم قول قصتك شوقتني(الأستاذ رامي) كنت معزوم في فرح في الصعيد تحديدا في سوهاج واحد زميلي من الدراسة في كلية الحقوق جامعة عين شمس(أم أمل) و

  • قلب ميت   الفصل العشرون .... حكايتي أولها رصاصة

    (وكيل النيابة) لا ياحاجة أنا هبعث لنفسي الرسالة دي وكمان هعمل لقطة شاشة للفون ولو سمحتي عشان متحفظش على التليفون كدليل حافظي على الرسالة وعلى الفون وده رقم معاذ اللي جت منه الرسالة صح(أم معاذ) أيوة رقم ابني معاذ تمام حاضر حضرتك فيه حاجة ثاني ولا أروح (وكيل النيابة) وقعي على أقوالك واتفضلي مع السل

  • قلب ميت   الفصل التاسع عشر....معاذ ابني عايش ممتش

    (وكيل النيابة) دخلها ياعسكري صوت خطوات وسيدة تقول السلام عليكم ورحمه الله وبركاته (وكيل النيابة) اتفضلي سمعت إن عندك أخبار جديدة في قضية معاذ(أم معاذ) أيوة يافندم (وكيل النيابة) افتح يابني محضر جديد اتفضلي قولي اسمك وسنك وعنوانك(أم معاذ) رابحة عبد العزيز خمس وخمسون سنة شارع المحور عمارة محمود

  • قلب ميت   الفصل الثامن عشر....اسأل أمه هو ابن مين مش ابني

    صوت الشارع والناس والزحمة ومواء قطط وكلاكسات سياراتفي النيابة (وكيل النيابة) ياعسكري نادي على محمود سالم افتح يابني المحضر(كاتب الجلسة) حاضر يا فندم(وكيل النيابة) اسمك وسنك وعنوانك(أبو أمل) محمود سالم ثلاث وستون عاما اسكن في شارع النجدة عمارة الأمل الدور السادس ممكن أفهم أنا هنا ليه مش خلاص

Weitere Kapitel
Entdecke und lies gute Romane kostenlos
Kostenloser Zugriff auf zahlreiche Romane in der GoodNovel-App. Lade deine Lieblingsbücher herunter und lies jederzeit und überall.
Bücher in der App kostenlos lesen
CODE SCANNEN, UM IN DER APP ZU LESEN
DMCA.com Protection Status