/ التشويق / الإثارة / قلب ميت / الفصل الثاني عشر... تاريخ أسود

공유

الفصل الثاني عشر... تاريخ أسود

(الأستاذ رامي) دي معلومة جديدة هو أبو أمل ابن عمتك

(أم أمل) أيوة ابن عمتي المهم واتفق معه على جوازنا وأنه مش هيكلفه حاجة وحكي له كل شيء بصدق وطلب منه ستر عرضي قدام الناس وبعد كده ممكن نطلق عادي

(الأستاذ رامي) وأنا اللي كنت ظالم أبو أمل

(أم أمل) كلنا ظلمناه بس هو قبل الظلم لأنه كان فقير جدا ومعندوش اي امكانيات للجواز وإذا أبويا مكنش عرض عليه الجواز مني مكنش عمره هيتجوز

(الأستاذ رامي) أنت بتبالغي قوي أي إنسان في بدايته بيكون مش تمام بس مع الوقت حاله بيتغير وأنا شايف أبو أمل دلوقت عنده شركة وبيت وزوجة يعني كون نفسه وكبر

(أم أمل) بفلوس أبويا ايوة بفلوس أبويا الله يرحمه أعطاه مبلغ مائة ألف جنيه وده من ٣٠ سنة كان مبلغ كبير جدا ولم يكلفه مليم في جوازنا وانتظر أبويا شهور العدة وجوزني من ابن عمتي

(الأستاذ رامي) طيب بتقولي إن محمد مش ابنه ازاي؟

(أم أمل) هقول لحضرتك أثناء شهور العدة حسيت بالحمل وبابا رفض أني أقول لابن عمتي أي شيء خاف يرفض يكمل الجواز وبابا كان كل همه الخوف من الفضيحة

(الأستاذ رامي) عشان يعرف بنات اليومين دول بيحطوا أهلهم في مواقف تغضب ربنا

(أم أمل) المهم بابا قالي مقلش لابن عمتي عن الحمل وقالي بعد الجواز بشهر قولي وهو الناس هتعتبر الحمل منه

(الأستاذ رامي) وابن عمتك صدق

(أم أمل) هقول لحضرتك بعد الجواز وشهور العدة قبله كان فات كده أربع شهور ولما قلت أني حامل ابن عمتي فرح لكن بعد خمس شهور جاني الطلق وولدت فتغير تماما وواجه بابا وقاله أنت ضحكت عليا وكان عاوز يطلقتي

(الأستاذ رامي) ياخبر وحصل أيه

(أم أمل) ولا حاجة بابا قالي ده معروف ديته وأعطى له مائة ألف جنيه ثانية اللي كون شركته منها

(الأستاذ رامي) أيه ده هو فيه حد كده معندوش كرامة كده خالص

(أم أمل) يأستاذ رامي ده لو كان عاش عمره كله مكنش كون شركته ولا عمل مصلحة لولا فلوس أبويا اللي عمل منها الشركة

(الأستاذ رامي) بس بما أنكم خلفتوا أمل يبقى أكيد عيشتوا كويسين مع بعض ولا أمل هيطلع لها أب ثاني ويبقى كده الحكاية اتحولت لفيلم هندي لاميتاب بتشان

(أم أمل) بغضب وده وقت تريقة أستاذ رامي

(الأستاذ رامي ) لا والله بحاول اخفف عنك الوضع شوية مش أكثر

المهم كملي باقي الحكاية ويارب يكون فيها حاجة تنفع أمل

(أم أمل) لا أمل بنته لكن محمد ابن رياض

(الأستاذ رامي) هو أنت كتبتي محمد باسم مين ابن عمتك ولا رياض

(أم أمل) لا الاثنين أمل ومحمد باسم ابن عمتي

(الأستاذ رامي) فهمت دلوقتي البرود اللي كان فيه الرجل يوم استلام جثمان محمد لأنه مش ابنه بس تربيته يعني كان ممكن يكون شوية أحاسيس ناحيته ولا حاجة

(أم أمل) لا هو اصلا معندوش إحساس لا ناحيتي ولا ناحية محمد وحتى أمل

(الأستاذ رامي) ماشي ناحيتك معروف ليه وناحية محمد ماشي لكن أمل بنته من دمه ولحمه

(أم أمل) لا هو من ساعة ميلاد محمد بعد خمس شهور من جوازنا وهو شكاك ورافض تماما الولد وبيعامله وحش وكان محمد دايما يزعل ويقولي بابا ليه بيعاملني وحش ويعامل أمل كويس

(الأستاذ رامي) وحضرتك كنتي بتقولي أيه لمحمد

(أم أمل) كنت بقوله ياعبيط عشان عاوز يطلعك رجل ملو هدومك لكن أمل بنوتة لازم تدلع

(الأستاذ رامي) وكان بيصدقك

(أم أمل) كان عيل وكنت بطبط عليه وأحتويه وخلاص

المهم لما محمد كبر وبقى في مرحلة الشباب أبو أمل كان بيعامله وحش جدا وكل طلباته مرفوضة فنزلت أنا دورت على شغل في مدرسة

خاصة وكمان اشتغلت في سنتر دروس خصوصية وده ريح أبو أمل مني تماما وترك مسئولية مصاريف محمد عليا وزادت الهوة بينا وكنت بقول شغله كبر واهو احنا عايشين وخلاص لحد ما اكتشفت خيانته وجوازه من السكرتيرة فطلبت الطلاق وهو ما صدق وطلقني وطلق ابنه وبنته معايا

(الأستاذ رامي) ابنه مين ياحاجة؟ قولي بنته وخلاص

(أم أمل) عندك حق واستمريت في الشغل ليل نهار عشان محرمش ولادي من أي حاجة والحمد لله أهم زي ما حضرتك كنت شايف محمد خريج سياحة وفنادق وأمل كانت في رابعة حقوق

(الأستاذ رامي) الله يرحم محمد ويفك أزمة أمل

المهم أبو محمد أنت متعرفيش عنه حاجة للوقت

(أم أمل) لا عارفة ومتابعة شركته

(الأستاذ رامي) عارفة منين ومتابعة كمان وبقى عنده شركة

(أم أمل) أيوة هو أختفى فترة وبعد كده ظهر كنت قاعدة قدام التليفزيون بتفرج على الإعلانات أصلي بحب الإعلانات قوي المهم شوفت واحد في إعلان قاعد على مكتب أُبهة كده وماشاء الله تبارك الله مالي مكانه أكنه يملك الدنيا وما فيها ولما الصورة قربت قعدت اشبه عليه وأفكر الرجل ده شوفته فين قبل كده لحد ما قالوا اسمه طلع رياض أبو محمد

(الأستاذ رامي) آه بقى صاحب شركة

(أم أمل) آه يأخويا صاحب شركة بفلوس الأرض

(الأستاذ رامي) وروحتي له لما شوفتي الإعلان

(أم أمل) لا قلت خلاص بقى كل حاجة راحت لحالها بس

(الأستاذ رامي) بس ايه؟

(أم أمل) مش فاهمة أمل عرفت منين أنه أبو محمد

(الأستاذ رامي) هي قالت لك أنها عرفت أن والدها مش أبو محمد وأنهم أخوات من الأم بس أمتى

(أم أمل) لا هي مقلتش حاجة من دي هي قالت اجيب لها المليون جنيه من أبو محمد ولما قلت لها أبوك مش هيوافق يعطيك مليم قالت من أبو محمد مش أبوها

(الأستاذ رامي) صحيح عرفت منين؟

(أم أمل) مهو ده اللي مجنني عرفت منين؟

(الأستاذ رامي) كده لازم زيارة ثانية لأمل وأكون حاضر معكم لازم نعرف عرفت منين وليه مقلتش لك من أول ماعرفت؟

( أم أمل) لا أنا مش رايحة لها ثاني روح حضرتك دي بقت صعبة خالص وبتكلم بطريقة غريبة

(الأستاذ رامي) ازاي يعني بطريقة غريبة فهميني

(أم أمل) بقت بتكلم زيهم

(الأستاذ رامي) زي مين؟

(أم أمل) المجانين اللي هي عايشة معهم

(الأستاذ رامي) ياحاجة ازاي تقولي الكلام ده عن بنتك دي أمل ست البنات وعاقلة جدا بس هي أظن كانت بتمثل الجنون هربا من حاجة الله أعلم بيها

(أم أمل) والعاقلة دي تقتل جوزها وأخوها

(الأستاذ رامي) الله أعلم الحقيقة مصيرها تبان بإذن الله

الصبر مفتاح الفرج وربك كريم أنا هطلب إذن ثاني لزيارة أمل ويارب النيابة توافق ونشوف هنعمل أيه وربك المستعان

ولحد ده ما يحصل هتعملي أيه في حكاية الأستاذ رياض

(أم أمل) هروح له ثاني وهفضحه في الشركة مهو لازم أخد منه فلوسي وفلوس أبويا

(الأستاذ رامي) نصيحة لوجه الله بلاش تعملي كده وسيبي الأمر ده ليا أنا هتصرف بس لازم أقعد مع أمل وأعرف ازاي عرفت عن أبو محمد بس قوليلي ياحاجة أنت متأكدة أنك مقلتيش لأمل حاجة عن الموضوع ده ولا حتى لمحمد

(أم أمل) لا طبعا

(الأستاذ رامي) ولا حتى اتكلمتي مع حد والأولاد سمعوا الكلام

(أم أمل) ولا حتى مع نفسي اتكلمت ده تاريخ أسود اتكلم فيه ازاي

이 작품을 무료로 읽으실 수 있습니다
QR 코드를 스캔하여 앱을 다운로드하세요

최신 챕터

  • قلب ميت   الفصل الثاني والثلاثون...... رامي يصالح نزاجة

    مدير المستشفى رغم استغرابه قال حاضر ولم يتناقش في الأمر ويردد لنفسه أيه يارب هي البلاوي دي بتتحدف علينا من أي اتجاه امتى بقى أخرج من الخدمة وأرتاح بقى ويقوم مسرعا يرتدي ملابسه ليعود للمستشفى وحاول الاتصال بالدكتور يحيى لكن وجد فونه خارج الخدمةوصل عادل بيه يوسف وكذلك محسن بيه للمستشفى المحجوز بيها أم معاذ ووجدا هرج ومرج داخل المستشفى وناس تجري في كل مكان وكذلك يوجد بوكس الشرطة أمام المستشفى ودخلا مسرعين للمكان ليجدا رئيس مباحث القسم أمامهما وبادره عادل بيه يوسف بالسؤال أم معاذ اتقتلت؟واستغرب رئيس المباحث من السؤال ورد حضرتك عرفت منين بمحاولة القتل!(رد عادل بيه يوسف) محاولة يعني الست عايشة رد بسرعة أرجوك(رئيس المباحث) أيوة الحمد لله وبخير كانت ساعتها في دورة الميه وكانت الممرضة تنتظر خروجها لتعطيها الحقنة وللأسف قتلت مكانها الممرضة المتواجدة داخل الغرفة(محسن بيه) لا إله الا الله محمد رسول الله أيه الأحداث المتلاحقة دي هو احنا لحقنا (عادل بيه يوسف) دي مافيا ناس مش بتهزر(رئيس المباحث) أظن حضرتك بتبالغ يافندم دي شكلها ست غلبانة أيه يدخلها مافيا والكلام الكبير ده(عادل بيه يوسف) لا

  • قلب ميت   الفصل الحادي والثلاثون....المحاولة الثانية لقتل أم معاذ

    يرن فون رئيس المباحث في شرم الشيخ أهلا أهلا يا بطل أكيد عندك أخبار جديدة (هاشم بيه) فعلا يافندم أخيرا معاذ وقع في ايدينا الحمد لله(رئيس المباحث) برافو يا أبطال هو فين دلوقتي(هاشم بيه) في المكان الأمن بتاعنا(رئيس المباحث) تمام خدوا بالكم كويس جدا منه وحاسبوا ده شيطان متحركوأقل غلطة عندك هتضيع تعبنا وسهرنا أيام وشهور(هاشم بيه) نبدأ الاستجواب ولا ننتظر سيادتك لما توصل هنا(رئيس المباحث) توكل على الله ابدأ ولو فيه جديد ابعث ليا حالا(هاشم بيه) تمام على بركة الله مع السلامة يافندمويغلق ضياء باشا فونه ليرن فورا ايه ده عادل بيه يوسف يارب يكون فيه جديد(عادل بيه يوسف) السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ضياء باشا(ضياء باشا) وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته عادل بيه(عادل بيه يوسف) فيه حاجة حصلت هنا قلت أبلغ سيادتك بيها جايز تفيدكم في حاجة(ضياء باشا) خير اتفضل (عادل بيه يوسف) بصراحة مش شايف فيها خير! عشان كده حبيت أشارك سيادتك فيها (ضياء باشا) اتفضل قول أنا سامعك(عادل بيه يوسف) أم معاذ كان فيه محاولة لقتلها وكمان أم أمل (ضياء باشا) الله وأكبر لحقوا يتحركوا دول مافيا(عادل بيه يوسف) يب

  • قلب ميت   الفصل الثلاثون ...هي قتلت مين بالظبط؟... الاثنين يا أخويا

    (أم أمل) لا مؤاخذة لم أخد بالي عنواني شارع المحور عمارة الزامك نمرة عشرة (وكيل النيابة) احكي كل اللي حصل بالتفصيل الممل كلي آذان مصغية اتفضلي (أم أمل) إمبارح كنت قاعدة اتعشى جرس الباب ضرب قامت سيدة فتحت(محسن بيه) مين سيدة؟ بنتك (أم أمل) لا طبعا أنا معنديش غير أمل سيدة دي الشغالة حضرتك(محسن بيه) آه كملي(أم أمل) فتحت وسمعت صوت أم معاذ على الباب وتطلب من سيدة اني اسمح لها بالدخول بصراحة اتخضيت لكن قولت لسيدة تخليها تتفضل(محسن بيه) اتخضيتي ليه ممكن أفهم!(الأستاذ رامي) تسمحلي أوضح نقطة لحضرتك (محسن بيه) اتفضل(الأستاذ رامي) في القضية اللي مع عادل بيه يوسف أم معاذ هي أم القتيل المتهمة بقتله أمل (محسن بيه) مش حضرتك من شوية قلت أن أمل متهمة بقتل أخوها هل معاذ ده أخوها من أم اخرى غير هذه السيدة (أم أمل) لا أمل ومحمد ولادي معاذ جوز أمل ( محسن بيه) موجها كلامه للسيدة نادية هو فيه أيه معاذ جوزها وهي قتلت مين بالظبط جوزها ولا أخوها(أم أمل) الاثنين يا أخويا قتلت الاثنين(وكيل النيابة) ينظر مستغربا للأستاذ رامي (الاستاذ رامي) الموضوع شائك يافندم ولازم حضرتك تضم ملف القضيتين لبعض لاتضا

  • قلب ميت   الفصل التاسع والعشرون.... محاولة قتل أم معاذ وأم أمل

    (أم أمل) متسبنيش يارامي دول كانوا هيقتلوني وصلوا لبيتي كمان منك لله يا أمل (الأستاذ رامي) وأمل علاقتها ايه بالموضوع بتدعي عليها ليه دي محتاجة دعواتك يا نزاجة مش تدعي عليها(أم أمل) هي نرجس ممكن تكون هي السبب(الأستاذ رامي) نرجس مين! (أم أمل) بدلع مهو أنا مش على بالك لو كنت على بالك ولا شاغلة جزء من تفكيرك كنت افتكرت نرجس مين(الأستاذ رامي) وده وقته يا نزاجة خلينا في نرجس قولي نرجس مين(أم أمل) نرجس الممرضة اللي هددتني بقتل أمل (الأستاذ رامي) تصدقي نسيت وليه لا ممكن وصول وكيل النيابة ويعاين المكان والجثة ويأمر بنقلها للمشرحة والتحفظ على من بالمكان حتى يتم استجوابهم ويطلب من المعمل الجنائي سرعة موافاته بالنتائج ويلاحظ وجود الأستاذ رامي فهو كان من يدرس له في كلية الحقوق مادة البحث الجنائي فيرحب به مستغربا وجوده بالمكان ويلاحظ الأستاذ رامي حيرته على ملامح وجهه فيبادر بالكلام (الأستاذ رامي) حضرتك الموضوع كبير وله جذور والبداية تلاقيها عند زميلك سيادة المستشار عادل بيه يوسف بس هو حاليا في شرم الشيخ فون رامي يرن ورامي يوجه كلامه لوكيل النيابة استأذنك يافندم أرد على الفون(وكيل النيا

  • قلب ميت   الفصل الثامن والعشرون.....حيرتونا معاذ حي ولا ميت؟

    (رئيس المباحث) أيه رأيك في الأكل (وكيل النيابة) لذيذ رغم أن معظم الأصناف معرفهاش قبل كده بس أكلت وخلاص(رئيس المباحث ) أصناف الأكل هنا معمولة لتناسب الأجانب خصوصا الروس لأن معظم السائحين هنا من روسيا (وكيل النيابة) الفضول هيقتلني نفسي أعرف حكاية المساعدة الشخصية لرياض الفولي(رئيس المباحث ) نخلص أكل ونحلي ونشرب الشاي ونرجع المكتب ونكمل إن شاء الله(وكيل النيابة) بإذن الله تعالى صوت فون يرن وضياء باشا رئيس المباحث يرد تمام تمام اتحفظ عليه وأنا جاي لك حالا(وكيل النيابة) فيه جديد ولا حاجة(رئيس المباحث) يلا مش مكتوب لك تحلي هنا يلا نشرب الشاي في المكتب (وكيل النيابة) أيه حصل(رئيس المباحث) تم القبض على واحد من مواصفاته أظن أنه معاذ(وكيل المباحث) معنى كده أن معاذ عايش لم يمت(رئيس المباحث) وممكن كمان تلاقي محمد معاه(وكيل النيابة) بالراحة عليا يا فندم محمد ازاي والجثة أم ستة أصابع في القدمين وأم محمد وأمل أخته وتأكيد أن الجثة لمحمدلا كده يبقي الموضوع كبير فعلا(رئيس المباحث) مش قلتلك الموضوع مش قضية قتل وخلاص ده موضوع كبير قوي دعارة ومخدرات وغسيل أمول وكمان دخلنا في حاجة جديدة تجار

  • قلب ميت   الفصل السابع والعشرون...نزاجة شكلها وقعت في حب رامي

    صوت غلق الباب وخطوات نرجس ودوشة المستشفى جرس الباب وصوت أم أمل افتحي الباب يا سيدة(سيدة الخادمة) حاضر ياست هانم هفتح أهوصوت فتح الباب (الممرضة نرجس) بصوت أجش أنت أم أمل(الخادمة سيدة) لا ستي جوة (الممرضة نرجس) وعندها شغالة ومش راضية تدفع (الخادمة سيدة) حضرتك عاوزة أيه نقول للست مين؟(أم أمل) مين ياسيدة قاعدة ترغي على الباب(الممرضة نرجس) تزق سيدة حاسبي كده أنا يا أم أمل(أم أمل) مين حضرتك وتعرفيني منين(الممرضة نرجس) بتهكم لحقتي تنسيني يا حاجة(أم أمل) معلش مش واخدة بالي هو أنا المفروض عارفة حضرتك (الممرضة نرجس) طبعا عرفاني أنا الممرضة اللي دخلتك لبنتك أمل العنبر(أم أمل) آه أهلا وسهلا اي خدمة(الممرضة نرجس) أمل هي اللي قالتلي أجي أخد منك الأمانة(أم أمل) أمانة أيه مش فاهمة (الممرضة نرجس) تتكلم بزعيق أيه ياحاجة احنا هنستعبط من أولها كده مش حلو على بنتك ولا أنت مش عوزاها تخرج وتموت هناك(أم أمل) مش فاهمة أنت عاوزة أيه اتكلمي على طول والا هطلب لك الشرطة(الممرضة نرجس) شرطة وماله يا حاجة عن إذنك بس خدي بالك أنت اللي عملتي كده في بنتك(أم أمل) تصرخ أنت بتهدديني لا أنت زودتيها يلا

  • قلب ميت   الفصل الثاني والعشرون....... المجزرة

    (أم أمل) وبتقول مش بتعرف تقول شعر أومال ده ايه وتضحك(الأستاذ رامي) تشربي قهوة(أم أمل) لا يأخويا خلص حكايتك عشان انا جوعت عاوزة أروح اتغدى(الأستاذ رامي) وتروحي ليه نتغدا هنا وينادي يا عم سالم (عم سالم) أيوة يا سعادة البيه (الأستاذ رامي) عارف طبعا مطعم الكباب تحت العمارة(عم سالم) أيوة يافندم كن

  • قلب ميت   الفصل الحادي والعشرون..... حكايتي مع بلقيس

    (الأستاذ رامي) هقول لحضرتك (أم أمل) مش قلنا هنخلي البساط أحمدي قولي بقى نزاجة(الأستاذ رامي) يضحك بصي هقولك نادية أحسن بكثير من نزاجة دي(أم أمل) زي ماتحب المهم قول قصتك شوقتني(الأستاذ رامي) كنت معزوم في فرح في الصعيد تحديدا في سوهاج واحد زميلي من الدراسة في كلية الحقوق جامعة عين شمس(أم أمل) و

  • قلب ميت   الفصل العشرون .... حكايتي أولها رصاصة

    (وكيل النيابة) لا ياحاجة أنا هبعث لنفسي الرسالة دي وكمان هعمل لقطة شاشة للفون ولو سمحتي عشان متحفظش على التليفون كدليل حافظي على الرسالة وعلى الفون وده رقم معاذ اللي جت منه الرسالة صح(أم معاذ) أيوة رقم ابني معاذ تمام حاضر حضرتك فيه حاجة ثاني ولا أروح (وكيل النيابة) وقعي على أقوالك واتفضلي مع السل

  • قلب ميت   الفصل التاسع عشر....معاذ ابني عايش ممتش

    (وكيل النيابة) دخلها ياعسكري صوت خطوات وسيدة تقول السلام عليكم ورحمه الله وبركاته (وكيل النيابة) اتفضلي سمعت إن عندك أخبار جديدة في قضية معاذ(أم معاذ) أيوة يافندم (وكيل النيابة) افتح يابني محضر جديد اتفضلي قولي اسمك وسنك وعنوانك(أم معاذ) رابحة عبد العزيز خمس وخمسون سنة شارع المحور عمارة محمود

더보기
좋은 소설을 무료로 찾아 읽어보세요
GoodNovel 앱에서 수많은 인기 소설을 무료로 즐기세요! 마음에 드는 작품을 다운로드하고, 언제 어디서나 편하게 읽을 수 있습니다
앱에서 작품을 무료로 읽어보세요
앱에서 읽으려면 QR 코드를 스캔하세요.
DMCA.com Protection Status