Share

نبض القلب

last update Tanggal publikasi: 2026-04-29 00:03:28

​بعد ما العريس دخل القاعة والناس كلها قعدت في أماكنها، سيف فضل يدور بعينه عليها في كل ركن، لحد ما أخيراً وصل لها. وقف وراها وهي كانت مشغولة بالكلام مع واحدة صاحبتها، وسمعها وهي بتقول بنبرة بتحاول تبان فيها قوية:

— "مين قال كدا؟ أنا أساساً مش زعلانة إن هشام خطب.. ده أنا مبسوطة جداً وحتى جيت خطوبته أهو عشان أبارك له."

​صاحبتها بصت لها بشك وقالت لها:

— "كدابة يا أميرة.. إنتي جاية بس عشان محدش يتكلم ويقول حاجة، وإنتي من جواكي مقهورة ومكسورة عشان هو مشي ورا كلام أبوه ومحاربش عشانك، رغم إنه بيحبك وعارف إنك بتحبيه.. إنتي كنتي موقفة دنيتك كلها وليل نهار بتدعي إنه يكون من نصيبك، ومكنتيش قابلة أي حد يدخل حياتك عشان مستنية هشام يجهز.. وهو أول ما جهز عمل إيه؟ راح خطب واحدة غيـ..."

​أميرة قاطعتها بوجع وصوت مخنوق:

— "كفاية بقى.. مش عايزة دمعة واحدة تنزل مني في المكان ده.. أنا عايزة أبقى لوحدي.. امشي لو سمحتي، امشي دلوقتي."

​وفي اللحظة دي، البنت لفت وسيف شاف وشها بوضوح، فبرق بصدمة وقال:

— "إنتي!!"

أميرة اتخضت من وجوده وقالت بتهتهة:

— "سـ.. سيف؟"

أما البنت اللي معاها، واللي كان اسمها نبض، بصت له بذهول وقالت:

— "إنت!"

​أميرة بصت ليهم هما الاتنين باستغراب وسألتهم:

— "هو أنتم تعرفوا بعض؟! هااا.. تعرفوا بعض منين؟"

​سيف ماردش عليها، وبكل عصبية مسك أميرة من إيدها جامد وقال لها:

— "تعالي معايا."

أميرة سألته بخوف: "على فين؟!"، فزعق فيها وهو بيشدها: "هنمشي من هنا دلوقتي حالا!"

​نبض شديت إيد أميرة من إيد سيف وقالت بصوت واطي وهي بتحاول تلم الدور:

— "ششش.. اهدى، هتلم علينا الناس وتفضحنا.. هو يقربلك إيه ده يا أميرة؟"

أميرة ردت وهي بتبص لأخوها: "ده أخويا.." وبعدين بصت لسيف وقالت له بقلة حيلة: "خلاص همشي معاك، بس اديني خمس دقايق.. خمس دقايق بس."

سيف رد بحدة: "انجزي!"

​أميرة سابتهم وقالت إنها رايحة الحمام ومش هتتأخر، وسيف لقى نفسه واقف لوحده جنب نبض. كانت لابسة فستان أسود شيك جداً وحاطة روج أحمر مبرز جمالها، ولابسة هيلز (كعب) عالي. ملامحها الجميلة شدت سيف لأبعد حد، وشعرها كان مفرود زي المرة اللي فاتت. كانت واقفة جنبه وقصرها باين، هي لا طويلة ولا قصيرة، وسيف قعد يفكر في نفسه إن البنات القصيرات بيبقوا جميلات جداً، وإن البنت الطويلة لو شافت نفسها موديل هتبقى أكتر واحدة بتحب نفسها في العالم. الهيلز بتاعها كان أحمر، وسيف رغم غضبه ماقدرش ينكر إنها كانت زي القمر.

​قطع حبل أفكاره صوت نبض وهي بتقول بضيق:

— "إنت أسلوبك كله على بعضه غلط."

سيف رد ببرود: "مالكيش فيه."

رفعت عينيها وبصت له بغيظ وقالت: "إنت إنسان همجي."

رد عليها بنفس الطريقة: "وإنتي دبش."

​بصت له بقرف وقالت: "ما هو واضح فعلاً إني أنا اللي دبش، ولولا إنك طلعت أخو صاحبتي كان زماني دلوقتي ماسحة بكرامتك الأرض.. ولولا برضه إننا في فرح أنا مكنتش هعديلك كلامك، وعلى فكرة أنا بعرف أرد كويس جداً والمرة اللي فاتت مسمحتش الفرصة إني أرد عليك."

​وجت تتحرك خطوة لقدام فخبطت في الجرسون، وسيف لمحها وهي بتبص بسرعة ناحية هشام وخطيبته. المفروض في الموقف ده تبص للجرسون أو قدامها، بس ده محصلش. بعدها شاف أميرة وهي بتقرب من العرسان، حضنت خطيبة هشام وباستها وباركت لها ببرود، ووقفت قدام هشام بكل قوة بعد ما جابته بعينيها باستحقار من تحت لفوق وهي راسم الابتسامة على وشها، ومدت إيدها وقالت له: "ألف مبروك."

​هشام اتعامل معاها بتوتر واستغراب ويدوب مد إيده وقال "الله يبارك فيكي"، وبعد ثواني أميرة ابتسمت وأدت له ضهرها بكل شموخ ومشيت. كانت لابسة دريس أحمر ملفت جداً وكانت حلوة أوي، وسيف استغرب منها جداً وحس إن دي مش أخته اللي يعرفها، أميرة عمرها ما كانت بالقوة دي. حسها وكأنها بتقول لهشام: (وإن ثملت عشقاً.. وإن مت غيرةً.. وإن تمزقت اشتياقاً.. فإن يداي لا تُلوى.. وقلبي لا يُهان).

​سيف نادى عليها: "أميرة.. يلا.." وبص لنبض وقال لها: "تعالي معانا يا نبض نوصلك."

نبض ردت بقرف وهي بتبص له: "لا متشكرة، بابا هييجي ياخدني." وراحت موطية على ودن أميرة وقالت لها بصوت واطي: "إنتي بنت بميت راجل."

​في الطريق، أميرة بدأت تعيط وقالت لسيف:

— "أنا آسفة بجد إني مقولتلكش ولا عرفتك.. بس أنا وهشام كنا بنكلم عادي زي ما أنت عارف، وأنا حبيته واستنيته لحد ما جه في يوم واعترف لي بحبه.. كان كل ما يتقدم لي عريس يقولي أنا لسه مش جاهز يا أميرة، وأنا كنت مستنياه.."

غمضت عينيها اللي مليانة دموع وبقهرة كملت: "لحد ما خطب.. أنا محكتلكش لما عمل كدا عشان متخسرش صاحبك وصديق عمرك."

​سيف زعق بغضب: "إزاي هشام يعمل معاكي كدا؟!"

أميرة رجته: "أرجوك يا سيف مكلموش ولا تقوله حاجة عشان متقللش مني."

سيف حلف: "مش هيدخل بيتنا تاني، وأنا مش هعرفه تاني."

أميرة قالت له: "اتعامل عادي عشان خاطري وكأنك معرفتش حاجة."

مسحت دموعها وحاولت تغير الموضوع وسألته: "إيه بقى.. تعرف نبض منين؟!"

سيف رد باختصار: "قبضت عليها قبل كدا."

أميرة شهقت بذهول: "يخرابي يا سيف! أنت بتتكلم بجد؟ أنت الظابط اللي مرمطها اليوم ده؟!"

سيف هز راسه: "آه أنا."

أميرة قالت بخوف: "نبض مش هتعرفني تاني خلاص وهتقطع علاقتها بيا."

سيف سألها: "هي جاية تبع هشام ولا العروسة؟"

أميرة ردت: "لا تبع العروسة.. العروسة تبقى بنت عمت باباها.. أنا عارفة البنت دي كويس، اسمها أمنية."

​في بيت نبض..

أبوها دخل عليها وقال لها بلهجة أمر:

— "أنا هسافر يا نبض برا البلد لمدة شهر."

نبض سألت: "وبعدين؟"

أبوها كمل: "لازم تروحي تقعدي الشهر ده في الفيلا بتاعتنا.. أنا مش هأمن عليكي في المنطقة العشوائية دي."

نبض انفعلت: "أنا مش هتحرك من هنا!"

أبوها زعق فيها: "إنتي نسيتي آخر مرة ساعة ما اتقبض عليكي؟ عايزاني أأمن عليكي إزاي؟ منطقة زي دي مقدرش أسيبك فيها وأسافر."

نبض بدأت تعيط وقالت: "أنا مقدرش أعيش من غير ريحة ماما اللي مالية البيت ده.." وقربت من الصور ودموعها مغرقة وشها: "أنا مقدرش أبعد عن الذكريات دي.. أنا ماما بتجيلي في منامي هنا كل يوم."

أبوها رد بجمود: "دادة فاطمة هتكون معاكي هناك والخدامين."

نبض بانهيار: "دادة إيه وخدامين إيه! أنا بقول إيه وأنت بتقول إيه!"

أبوها حسم الأمر: "الكلام اللي أنا قلته هيتنفذ وبالحرف الواحد.. وخليكي عارفة إنك لما أرجع هتاخدي كورس علاج نفسي."

وسابها ومشي كالعادة وهي ميتة من العياط.

​في الكلية..

أميرة كلمت نبض في التليفون: "ألو يا نبض إنتي فين؟"

نبض ردت بصوت باين عليه التعب: "أنا وصلت أهو."

أميرة لاحظت: "مال صوتك؟"

نبض قالت: "مفيش."

​أميرة ونبض اتعرفوا على بعض في الكلية، هما الاتنين في كلية إعلام خاص، وعندهم 20 سنة. أكتر حاجة بتميزهم جمال عيونهم، رغم إن عيون أميرة ملونة ونبض لا. نبض دخلت المحاضرة وقعدت جنب أميرة، فقالت لها: "إنتي اللي شكلك تعبانة خالص يا أميرة."

أميرة ردت: "لا خالص.. أنا كويسة."

نبض قالت لها: "متقاوحيش معايا.." بس الدكتور قاطعهم: "الصوت يا شباب."

​بعد المحاضرة، قعدوا في الكافيتريا، وأميرة قالت لنبض:

— "اسمعي كلام باباكي يا نبض.. أنا شايفه إنه معاه حق.. استحملي الشهر ده بس.. هي فين الفيلا دي؟"

نبض قالت لها العنوان، فأميرة صرخت بفرحة: "بتهزري! إحنا برضه ساكنين هناك.. إحنا كدا جيران بجد! لا لا مش مصدقة."

نبض ابتسمت بتعب وقالت: "صدقي.. الدنيا دي مش أوضة وكلنا فيها لا.. دي كنبة وكلنا قاعدين عليها."

أميرة كانت باينة مش طبيعية، فنبض سألتها: "مشربتيش ولا أكلتي حاجة؟"

أميرة ردت: "ماليش نفس.. المهم لازم تيجي من النهاردة وأنا هقعد معاكي طول اليوم."

​تاني يوم..

أميرة كانت واقفة في البلكونة وكلمت نبض: "ألو يا نبض وصلتي؟"

نبض ردت: "آه.. إنتي فين؟"

أميرة بصت حواليها وقالت: "آه شوفتك خلاص.. إيه ده؟ ليه مش الفيلا اللي في وشي؟ إنتي الفيلا اللي جنبي.. دا إنتي طماعة يا بنتي!"

نزلت أميرة وقعدت مع نبض طول اليوم عشان متسيبهاش لوحدها.

​الساعة جات 10 بالليل، فأميرة قالت: "أنا لازم أروح يا نبض عشان بابا بيرن عليا."

نبض ودعتها: "تمام يا حبيبتي مع السلامة."

نبض طلعت أوضتها وحاولت تنام بس معرفتش، كانت خايفة جداً والبيت غريب عليها. فضلت لحد الساعة واحدة تحاول تنام ومش عارفة، فرنت على أميرة.

أميرة ردت بقلق: "في إيه يا نبض؟"

نبض قالت بصوت مرعوش: "أنا مش عارفة أنام.. قلبي مقبوض وخايفة."

أميرة قالت لها: "انزلي افتحي لي الباب وتعالي باتي معايا النهاردة، وبكرة يا ستي هاجي أبات معاكي."

نبض وافقت: "طيب جاية."

​لبست وخرجت تتسحب عشان دادة فاطمة ماتحسش بيها، لأنها كانت نامت والخدم روحوا. دخلت نبض بيت أميرة ونامت عندها في أوضتها.

الساعة 3 بالليل، سيف خرج من أوضته يشرب، لمح نبض وهي داخلة أوضة أميرة. فرك في عينيه بذهول وقال لنفسه: "أنا بحلم وأنا صاحي بالبنت دي ولا إيه؟" وأول ما صحي تاني يوم فضل يفتكر الموقف ويستغرب، هو في حد بيحلم وهو صاحي؟!

​تاني يوم في المحاضرة..

نبض سألت أميرة بقلق: "مالك يا أميرة؟"

أميرة ردت وهي بتنهج: "مش عارفة آخد نفسي.."

نبض قامت بسرعة: "طيب تعالي نطلع برا في الهوا.. لو سمحت يا دكتور، هنخرج عشان هي تعبت."

الدكتور وافق، وطلعوا قعدوا في الكافية. نبض طلبت "مية وعصير لو سمحت". الكافية ده كان في وش كلية هندسة ومكشوف.

​نبض لاحظت إن أميرة بصة ناحية برا بشرود، فبصت هي كمان وشافت أمنية خطيبة هشام واقفة قدام الكلية، ووقفت عربية قدامها ونزل منها هشام، وقف جنبها كلمها وبعدين فتح لها باب العربية بكل اهتمام.

نبض بصت لأميرة بخوف ومسكت "المنيو" بسرعة عشان تداري الموقف وقالت بتوتر: "نبض.. أطلبلك إيه تاكليه؟"

كانت بتحاول تغير الموضوع بكل قوتها عشان أميرة متفكرش، بس أميرة كانت لسه بصة عليهم بوجع. نبض مدت إيدها تلمسها وهي بتقول: "أاااميرة.."

فجأة أميرة وقعت من على الكرسي وفقدت الوعي. نبض صرخت بخوف: "أميرة!!"

​في اللحظة دي، تليفون أميرة رن، وكان الاسم المكتوب على الشاشة "my pro" (سيف). نبض ردت بسرعة وهي بتترعش:

— "ألو.. سيف.. أميرة تعبت وأغمى عليها!"

سيف رد بفزع: "أنتم فين؟!"

نبض قالت له: "في الكافية اللي قدام هندسة."

وبدأت تنده على الجرسون وهي بترفع راسها وتعيط: "هاتلي مية لو سمحت.."

وفجأة لقته واقف قدامها.. وكأن الروح لما بتقف قدام الوجع بكامل إرادتها بتكون أقوى مما نتخيل، أما لو وقفت قدامه وهي مجبرة والقدر بيضغط على جرحها، بتتشتت من شدة الألم وتفقد الصواب.

Lanjutkan membaca buku ini secara gratis
Pindai kode untuk mengunduh Aplikasi

Bab terbaru

  • نبض السيف    اختطاف

    امیره : باباكي اجبرك ؟!.نبض بألم : انا الى اجبرت نفسى واخدت شنطتها ومشيت فضلت ماشيه مش عارفه هى رايحه فين ولا جايه منين ماشيه بشرووود في الشوارع ومش حاااسه ب اى حاجه وكان في عربيه في الطريق هتدوسها بس ربناااا سترررر وبعددين وقفت تاكس لما تعبت... وقالتله على العنوان الفيله بتاعتهم ( علشان تروووووح .....نبض من كتر التفكير وقفته قبل الفيله بنص شارع قدام فيله تانيه ونزلت .... وبعد منزلت اكتفت تنها مش فيلتهم واضطريت تمشى ..اول منزلت من التاكس حست انها دايخه....مشیت خطوتين بالعافيهوقررت انها تتحرك تعدى الجنب التانى علشان الشمس كانت مأثره عليهاااا اكثر وصاربه في عينيهاااا جاااامد...خطوتين وبقيت فى نص الطريق.. لقيت نفسها بدءت تدوخ اکثر...وبعد ددين سمعت صوت كلاكس عربيه....وبكل غباء صاحبه مش بيشيل ايده...وهى الدنيا بتلف بيها ومش عاااارفه تتحرك.. وووووبعدينلقيت رجليها سابت مره واحده وووووقعت على الأرضبتحاول انها متفدش الوعى.... بتحاول ان عينيها متغمض .. وبتحاول تسيطر على جسمها ومش عارفه تتحكم فيه...وبعدين اثناء ده كله...صوت الكلاكس وقف ... ونزل من العربيه الشخص ده....صوت بجمود : ان

  • نبض السيف    خطبه

    نبض اخدت نفس وقالتلها : بصى يا اميره سیبینی... یا اما هصفالك وتلاقينى جايه لوحدى اكلمك .. يا اما مش هاجي ولو مجيتش اعتبرى الصداقه الى مبينا انتهت او مااااتتت بمعنى اصح...ادینی وقتى لو سمحتى..نبض قالتلها كدا وبصيت لقيت هشام جای ناحیه امیره...بصيت لأميره ومشيت ومكنش عندها فضول تدخل ولا تعرف حاجه ...دخلت من باب البيتباباها قاعد على السفره : يالا تعالى اتغدى ينبض....نبض : مش معقول يا دكتور هتتغدا معايا ... دى اخر مره حصلت كانت ... كاااانت من كام سنه ؟؟باباها : بطلى كلام وتعالى يالااا....انتى هتعمليلی فیلم علشان عاوز اتغدا مع بنتي.. وا الله غريبه ....نبض في سرها : انت الى غريب .. وانا مش مطمنالك...باباها : بتقولى حاجه ينبض....نبض بأبتسامه : لا يبابا... مش بقول حاااجهقعدت على السفره والشغاله حطيت بقيت الأكل وبدءت تاااكل وفى نص الأكل....باباها : انتى مبتشوفيش حد من جرانا دول صح ؟!نبض سابت الشوكه والسكينه ورفت راسها وبصيتله وقالتله : في ايه يبابا ؟! ايه مشكلتك معاهم...باباها : ااايه مشكلتى معااااهم ؟! ابنهم المحترم المتربى أخر مره جابك المستشفى اتكلم معايا بقله زوق وقالي... خد

  • نبض السيف    متاهه

    نبض : ميرسى.. دا من زوقك .. بس ممكن ننجز شويا علشانعاوزه انام.....قصدی ارتاااح ....هو : ما انتى لسا صاحيه...نبض : معلش تعبانه .. و عاوززززه ارتااااحهو : حاسه انك تعبانه تعب جسدى ؟! ولا حاجه جواکی هی ااااالی تعباکی....نبض بصيتله وفضلت تضحك كتير وبعدين سكتت مره واحده...عمر : ايه ؟! سكتى ليه ؟!نبض : انا مش مجنونه ... انا بس مريت بحياه صعبه وظروفاصعب .. لكن انا مش مجنونه .. انا لو كان اى حد مکانی و مربالی مريت بيه كان فعلا هيبقا مجنون... لكني اقوى من اني استسلم واكون مجنونه...عمر : ومين قال انك مجنونه....نبض بصوت عالى : سيبنى اكمل كلامى لو سمحت ووقف بقااسطوانه الدكتور والمريض النفسى الى شغاله دى علشان انا مش قادره اتكلم واوصح كتير ... وقولتلك انى مش مجنونه ونقدر نعتبر الجلسه دى خلصت علشان تعبانه ومحتاجه انام.....عن اذنك ... وقامت وسابته....رسالة ...مش متوحد... مش فاقد الثقة بنفسي ، مش خالى من المشاعر.طبعي مبعرفش اتأقلم على حد، مبعرفش اتكلم مع حد مجهول بالنسبالى ساعتها هتحسنى فاقد للنطق، مش قادر على الكلاملبق جدا، نرجسي بعض الشيء، حديثي ممتع الى حد كبير، وكاريزما اوى بس ل

  • نبض السيف    صراع وخداع

    سألت أميرة بذهول وخوف حقيقي: "مين اللي ماتت؟!".. بصت لها الممرضة بأسى وقالت لها إن البنت اللي كانت معاها في نفس الأوضة هي اللي توفت، ومن الصدف الغريبة إن اسمها كان برضه أميرة.. الممرضة كملت كلامها وهي بتطمنها إنها هتخرجها من المستشفى حالاً، بس حكت لها إن البنت اللي ماتت دي مأساة؛ جوز أمها من ساعة ما جابها المستشفى و رماها مظهرش ولا سأل عنها، وأمها كانت ماتت في نفس المستشفى بسبب الكورونا.. وقبل ما الممرضة تتحرك عشان تبلغ الدكتور بالحالة عشان يبدأوا إجراءات الجثة، استوقفتها أميرة فجأة بطلب غريب وصدمها.أميرة قالت للممرضة بكل إصرار: "استني.. قولي للدكتور إني أنا اللي مُت.. وطلعي البنت التانية دي مكاني، وقولي إنها أنا".. الممرضة اتخضت وبرقت عينيها وقالت لها: "أنتِ بتقولي إيه يا مدام؟! دي مصيبة وأنا ممكن أترفض من شغلي وتتحرب بيوتي".. لكن أميرة كانت حاسمة، ووعدتها إنها هتضمن لها كل اللي هي عاوزاه وهتديها أي مبلغ تطلبه مهما كان كبيراً.. وفعلاً، في وسط حالة الربكة والدوشة اللي كان فيها الدكتور، الممرضة قدرت تنفذ الخطة وبلغته بالخبر، والدكتور من كتر الضغط اتأكد من وفاتها وشاورت له على أهل أمير

  • نبض السيف    صراخ

    خرج من عند الدكتور وهو بيدور على حل مش قادر يقف ساکت.....ركب عربيته وهو بيفكر بسرعه لقى امنيه بتتصل عليهمردش... فضلت ترن كتير رد بعصبيه....هشام : الو يا امنيه...امنيه : عامل ايه ؟هشام طلعت من المستشفى...امنيه بخوف : ورايح فين ؟هشام : جای عندكم....قالها كدا وكان قاصده انه رايح لباباها يفسخ الخطوبه...امنيه بخوف : انت جاى بجد ؟طیب جای ازای؟طيب انت عارف ان بابا سنه كبير وممكن يتعدى منك...بلاش تیجی احسن .. ارجع المستشفی تااانی او روح...بعد هشام مسمع الكلمتين دول اتأكد مليون بالميه انه كان غلطان في حق نفسه قبل ميغلط فى حق اميره.... كان غلطاااان لما راح وخطب امنيه كان غلطان لما خان العهد الى بينه وبين اميره كلمه بحبك مش كلمه وخلاص ومش تلت حروف وخلاص كلمه بحبك عهد والعهد دين ليوم الدينقبل متقول لبنت كلمه بحبك خليك عارف انك بتوثق عقد وبتتكلم على عهد لأخر يوم في عمركوانتى قبل متسمعى من حد كلمه بحبك.... لازم تعرفى الأنسان ده اهل للثقه ولا لاء .. الأنسان ده لو بتموتى قدامه بالقلب هيديكي قلبه ولا لاء ؟علشان ينقذك ... هيخاف عليكي ؟هيصونك ؟هیمیکی ؟هيكلم بنات غيرك ؟فرفقا يشباب بقل

  • نبض السيف    خوف

    سيف واقف قصادها وبيبص عليها ... ووووبينده عليها بس مش بتصحا ... وهو خايف يعلى صوته اكثر ابوها يصحا او اى حد يااااخد بالله بعدها بخمس دقايق دخلت الداده ودخلتلها البكونه وقربت منها وبتصحيها .. مبتصحاش.... حطت ايديها على رسها.... وندهت بسرعه وقالت.... الحق يا دكتور... طلع جرى جه.... دخل باباها وكان لابس ماسك و شالها دخلها ... و معرفتش ايه الى حصل.... بقا هاين عليا اروح اخبط على بيتهم.... انا فعلاااا خايف عليها يا ترا ايه الى حصل معااااااها ... .... في المستشفى..... اميره بلعت ريها وبتنهيد قاااالت : انا حاسه اني بموت.... هشام بصيلها ودير وشه وعيط..... بس الى بان قدامها انها وهى حتى متموت خزلهااااااا دخل الدكتور بص عليه وعليها وخرج .. بالليل اميره : هو انت مبتتكلمش ليه ؟! هشام : مبيردش... امیره : معندكش حاجه تقولها صح... هشام : انا فيا الى مكفيني.... اميره : طول عمرك فيك الى مكفيك.... وطول عمرك هتفضل كدا ... جبان... جبان و خوفت تقف قدام باباك ؟! ولا مش اد وعودك وكداب خدعتنى انا بس ولا خدعت اااااالف قبلی ؟ هتفضل بردو ساكت كتير ؟! هشام انا عارف انى اذيتك .... ومش لاز

  • نبض السيف    نبض قلب

    سيف راح جرى وانقذ نبض من الحرامى بلمح البصر وقبض عليه بس نبض أعصابها تعبت والغم عليها وسيف شالها وحطها على السرير وكلم الدكتور فورا وكان قلقان جدا على نبض ومحتار ومش عارف بس يعمل اى علشان تبقى كويسه ومش عاوز يمشى ويسيبها وقف **سيف** قدام أخته **أميرة**، ملامحه كانت حادة وعيونه فيها غضب مكتوم وهو ب

  • نبض السيف    خوف

    نبض : في سیبشی تا اخد.؟!الشخص : لا هاخد حاجه تانيه منك احسن....سيف طلع المسدس ورمى التليفون وطلع يجرى....امیره بخضه... انت رايح فين يسيف ايه الى حصل....يا سيف وطلعت تجرى وراهبس سيف كان جرا خلاصامیره طلعت تجری تبص عليه من البلكونه لقيته راح عند فیله نبض .. طلعت تجرى نزلت....بابا الحق فى حاجه

  • نبض السيف    المواجهه

    ​العسكري قرب منه بلهفة وقال: "الحق يا فندم، فيه دم على هدومها!".. سيف بص بسرعة وفعلاً لقى دم مغرق جنبها. قرب منها وهو مشوش، حاول ينادي عليها: "انتي يا بنتي.. يا آنسة!"، بس مكنش فيه رد، ولا حتى سامع صوت نفسها. سيف مقدرش ينكر إنه خاف في اللحظة دي، ملامحها فكرته بأخته "أميرة". ​بسرعة ومن غير تفكير زعق

  • نبض السيف    إنقاذ

    بدأت "نبض" تكلم الجارسون بصوت مهزوز وهي بتحاول تتماسك: "هات لي مياة لو سمحت"، ورفعت رأس "أميرة" براحة وهي ماسكة إيديها وبتحاول تفوقها بكل الطرق. في اللحظة دي، حست بظل واقف قدامها، ولما رفعت عينها لقت "هشام" وخطيبته "أمنية" واقفين بيبصوا لهم بصدمة. "هشام" أول ما شاف "أميرة" في الحالة دي، الخوف سيطر

Bab Lainnya
Jelajahi dan baca novel bagus secara gratis
Akses gratis ke berbagai novel bagus di aplikasi GoodNovel. Unduh buku yang kamu suka dan baca di mana saja & kapan saja.
Baca buku gratis di Aplikasi
Pindai kode untuk membaca di Aplikasi
DMCA.com Protection Status