ログインامیره : باباكي اجبرك ؟!.
نبض بألم : انا الى اجبرت نفسى واخدت شنطتها ومشيت فضلت ماشيه مش عارفه هى رايحه فين ولا جايه منين ماشيه بشرووود في الشوارع ومش حاااسه ب اى حاجه وكان في عربيه في الطريق هتدوسها بس ربناااا سترررر وبعددين وقفت تاكس لما تعبت... وقالتله على العنوان الفيله بتاعتهم ( علشان تروووووح ..... نبض من كتر التفكير وقفته قبل الفيله بنص شارع قدام فيله تانيه ونزلت .... وبعد منزلت اكتفت تنها مش فيلتهم واضطريت تمشى .. اول منزلت من التاكس حست انها دايخه.... مشیت خطوتين بالعافيه وقررت انها تتحرك تعدى الجنب التانى علشان الشمس كانت مأثره عليهاااا اكثر وصاربه في عينيهاااا جاااامد... خطوتين وبقيت فى نص الطريق.. لقيت نفسها بدءت تدوخ اکثر... وبعد ددين سمعت صوت كلاكس عربيه.... وبكل غباء صاحبه مش بيشيل ايده... وهى الدنيا بتلف بيها ومش عاااارفه تتحرك.. وووووبعدين لقيت رجليها سابت مره واحده وووووقعت على الأرض بتحاول انها متفدش الوعى.... بتحاول ان عينيها متغمض .. وبتحاول تسيطر على جسمها ومش عارفه تتحكم فيه... وبعدين اثناء ده كله... صوت الكلاكس وقف ... ونزل من العربيه الشخص ده.... صوت بجمود : انتى كويسه ؟! نبض حاولت ترفع راسها وتبصلها. واول مرفعت راسها وبصيت .. لقيته سيف..... نبض : اه انا كويسه جدا .... سيف : طيب لما انك كويسه ممكن تقومى من نص الطريق علشان اعدى ؟!. نبض : اه جداً .. انا اتكعبلت بس ووقعت.... واول موقفت لقيت الدنيا اتقلبت بيها فتحت عينيها بسرعه لقيت نفسها بين ايدين سيف.... وهو بيقولها : واضح جداً انك كنتى متكعبله...... بعدته عنها بسرعه ورجعت لورا ... سندت على عربيته.... نبض : لو سمحت امشي.... سيف : يعنى انتى متأكده انك مش محتاجه مساعده؟! نبض بعد مكانت سانده على عربيته بعدت وقالتله.... اتفضل .. لاء مش محتاجه.... ركب العربيه ومشا..... نبض دخلت البيت وهى مش شايفه قدامها...... الداد : ايه الى اخرك كدا ينبض... الناس على وصول... وايه ده ليه وشك اصفر كدا .... يالا علشان تلبسي.... نبض : ما انا لابسه .... الداد : لابسه بنطلون يبنبض.... هتطلعى للناس ببنطلون... البنت في يوم زى ده بتطلع بفستان انا حضر تلك الفستان.... ادخلى البسيه.... نبض : تمام..... و دخلت اترمت على السرير.... بعدها بعشر دقايق.... الداده : ايه ده ينبض انتي لسا مليستيش ؟! دا الناس تحت.... نبض : هلبس حاضر.... قامت لبست و نزلت..... سلمت عليهم كان عمر جاى هو و مامته...... مامته : بسم الله ما شاء الله عروستنا زى القمر ... طول عمري بدعيلك يعمر... عمر كان بيبص لنبض .. وهى مكنتش بتبصله خالص.... الناس مشيوا ... وطلعت اوضتها..... قلعت الفستان... وفضلت تقطع فيه وتقول لنفسها بحرقه.... ليه وافقتى ينبض ؟! ليييه ؟! سابت الفستان متقطع على الأرض ورميت جنبه المقص.... و نامت ..... باباها الساعه 12 بالليل بيخبط على الباب طلعت تجری زفت الفيتان تحت السرير وفتحتله.... باباها : ان شاء الله بكره عمر هيروح معاكى تجيبو الشبكه ... والخطوبه الجمعه الجايه نبض بصدمه : الجمعه الجايه ؟! باباها : اه بحبيبتي ربنا يسعدك.... وخرج ... في بيت سيف..... امیره بتخبط على الباب : ممكن ادخل ؟! سيف : لاء... فتحت الباب ودخلت سيف بعصبيه : انا مش قولت لاء.... اميره وهى لتحاول تستعطفه : بالله عليك اقبل اعتذاری علشان خاطر ماما الله يرحمها .... انتى مش بتقولى انى شبهها.... كدا هي خلاص سيكرت على سيف لأنه كان بيحب مامته جدا .. وموصيتش غيره على اخته امیره قبل متموت.... امي ه قعدت جنبه على السرير وعيطت.... لما مردش عليها..... راح واخدها تحت دراعه وبايس على راسها.... امیره : نبض هتتخطب.... سيف : مبروك .. اميره : بس انا سألتها لو باباخا اجبرها ردت عليا رد غريب اووی سيف بتهتهه : رد ايه ؟! اميره : قالتلى انا الى اجبرت نفسي..... نبض تاني يوم عمر جه اخدها وراحوا عند الجواهيرجي..... عمر : الشكل دا احسن ولا ده.... نبض : الى انت تحبه.... عمر : تاخدى ده ولا ده ؟! نبض بشرود : اى حاجه.... وركبوا العربيه عمر : عاوزه تجيبي الفستان منين ؟! نبض بتعب : عاوزه اروح.... عمر بأستغراب : والفستان ؟! نبض : مش مهم.... عمر بصيلها وقالها..... مالك ؟! نبض : حاسه انى تعبانه و عاوزه اروح روحنى لو سمحت.... عمر : تمام .. بس حاسه ب ايه ؟! نبض : بولا حاجه.... عمر وقف قدام فيلتها بعربيته ونزل فتحلها الباب ومديلها ايديه علشان تسند عليه ... قررت انها متمدلهوش ايديها ... بس بتبص لقيت سيف بيبص عليها ومعدى بعربيته ... فغيرت رأيها ومدت لعمر ايديها...... يوم الخميس بالليل.... نبض قدامها فستان الخطوبه والدهب وكل حاجه موجوده إلا الفرحه..... وقفت قدام المرايه تاني وقالت لنفسها بزعيق : انتى مبتضحكيش ليه ؟! ليه هااه ؟! عاوزه ايه اكثر من كدا ؟! وبأنفعال .. اعملك ايه علشان تفرحى ومسكت ازازه البرفيوم ورميتها فى المرايه والمرايه اتكسرت.... من غير متحس لقيتها وطيت و مسکت از ازه وطلعت البلكونه..... بصيت على بلكونه سبف لقيتها مقفوله .... مسكت الأزازه وفضلت تعور فى ايديها .... لحد ايديها مبقيت عباره عن خريطه وهى باصه للسما ولليل..... ايها الليل انت سر من اسرار الكينونة العليا، وجبار من جبابرة الملكوت انت نديم الحيارى وانيس المستوحشين، ورفيق الناسكين، في ظلمتك نور يكشف زيف انوار النهار ، وفي سكونك صمت يكشف خفايا الأرواح المستيقضة، انت عدل يجمع بين جنحي الكرى، احلام الضعفاء بأماني الأقوياء، وشفوق يغمض بأصابعه الخفية اجفان التعساء، انا وانت صنوان حتى صار كلانا يشبه الآخر، فقد ألفتك حتى اختلطت رغباتي بميولك، واحببتك حتى تحول وجداني إلى صورة مصغرة عنك، ففي نفسي المتعبة كواكب من الأمنيات، ينثرها الوجد عند المساء، وتلتقطها الهواجس عند الصباح، وفي قلبي الدامي قمر، يمشي تارة في فضاء ملبد بالغيوم، وفينة في خلاء مفعم بمواكب الأحلام، وفي روحي الملائكية سكينة تنير بجمالها سرائر العاشقين، وتردد خلايا جسدي صدى صلوات العابدين، وحول رأسي سور من الشجن تهدمه غرغرات النازعين وتبنيه اغاني المتشبثين، انا ظلك ايها الليل وكلانا يتهم الآخر بما ليس فيه. سمعت صوت بيقولها : انتى بتعملى ايه ؟! رفعت عينيها لقيت سيف واقف قصادها وبيكلمها .... نبض رفعت راسها وبصيتله وابتسمت وهيا وشها متغرق دموع سيف : الدم الى في ايدك ؟! نبض فضلت باصه لسيف ومبتنطقش.... سيف بزعيق : نبض ارمى الأزاره دى.... انتى عملتي ايه في ايدك نبض وهى بصاله رفعت الأيد الى ماسكه الأزازه وقربتها من الأيد الى مليانه جروح..... وقريت المره دى تقطع شراينها...... كل مدى ما مبتقرب اكثر من ايدها وتضغط بالأزازه...... سيف باصص بزهول مش قادر يعمل حاجه..... طلع يجرى جاب مسدسه.... وضرب جنبها نار... وقعت على الأرض اغم عليها...... امیره طلعت تجرى فى البلكونه عند سيف على صوت النار...... بصيت لسيف وهو ماسك المسدس.... وقالتله بخضه : في ايه يسيف.... سيف بص ناحيه بلكونه نبض ... واميره بصيت هي كمان.... لقيت نبض واقعه على الأرض.... اميره بصدمه : انت عملت ايه ؟! بصيت لقيت باب اوضه نبض بيتفتح.... شدت سيف ودخلت جوا.... اميره : سیف انت عملت ايه ؟! سيف بصدمه : مكنش قدامی حل تانی امیره : ضربتها بالنار ؟! سيف : لاء... هي كانت هتقطع شراينها وكنت بنده عليها علشان توقف الى بتعمله بس مكنتش بترد عليا ..... امیره حطيت ايديها على بؤها من الصدمه.... وطلعت جرى لبست وراحت الفيله عند نبض.... نبض على السرير .... باباها بيزعق ... وبيتصل بدكتور نفسى وبيقوله انت تجيلي حالاً.... ومسك التليفون رماه في الأرض..... فر ووقف قدام رجل امیره... باباها فضل يعالجلهاااااا فى ايديها لحد الكتور ميجى ومكلمش اميره.... ايديها كل الى كان فيها كان خدوش بس .... كلها خدوش سطحيه .... باباها بزعيق للشغاله : مبتاكلش ؟! الشغاله : لا يدكتور مطلبتش منى اكل بقالها تلت ايام.... هو بزعيق : ومقولتيليش ليه ؟! اخد باله من اميره.... هو : انتى بتعملى ايه هنا ؟! !؟ وايه صوت ضرب النار الى انا سمعته ... دا انضرب من عندكم اميره : لاء... معرفش حاجه عن صوت ضرب النار ... انا كنت برن على نبض ... وهى مكنتش بترد عليا فجيت اشوفها ... بابا نبض : الساعه 12 بالليل ....؟! امیره : جیت ابات معاها علشان خطوبتها بكره.... هو ايه الى حصلها...... بابا نبض بص لأميره وسابها وخرج..... امیره قربت من نبض.... وبدءت تجمع طرف الخير وتفهم حجات كتير.... واهمهم.. ان نبض بتحب سيف ... وان سيف كمان شكله بيحبها ...... الدكتور جه وتطالها حبن فى المحلول وقال حد يبات معاها النهارده.... امیره : عمو عندك مشكله اني ابات معاها..... بابا نبض بعصبيه : لاء.... خرج من الأوضه واميره لقيت تليفونها بيرن.... سيف : هي عامله ايه دالوقت ؟! امیره بخبث : بتموت ..... سيف بخضه : انتى بتقولي ايه يا امیره اميره : انت بتحب نبض يا سيف ؟! سيف : انتى بتقولى ايه ؟!. اميره : نبض خطوبتها بكره يسيف ومفيش حاجه هتتأجل ومفيش حاجه هتستناك.... متخليش كبريائك... وكرهك للأرتباط ... يضيعها منك.... سيف : اعمل ايه يعني ؟! امیره : معرفش اتصرف ... اخطفها ... معرفش... سيف : طيب هي كويسه؟! امیره : فكر يسيف فى حاجه تخليها كويسه ... سلام انا هبات هنا معاها ... علشان هي عروسه ولازم نجهز من الصبح بكره... وقفلت السكه..... نامت امیره وصحيت على الباب وهو بيخبط.... الشغاله : الميكب ارتيست وصلت وقاعده تحت... اميره : طيب لما اقولك ابقى طلعيها قربت من نبض وبدءت تصحيها. امیره : ايه كل ده نوم.... نبض فتحت عينيها.... امیره : نبض متهزريش... وقومى اجهزى بسرعه هلشان انتى هروسه النهارده.... نبض بدءت تستوعب الكلام وتجمع الى حصل امبارح ... وبصيت لأميره وبصيت على ايديها...... اميره : بسيطه ينبض .... بسيطه.... اميره . بسيطه ينبص ... بسيطه.... فوقى كدا عقبال منده على الميكب ارتست نفطر كلما سوا وبعدين تبداء شغلها ...... وقرلت من الباب وقبل متطلع ضحكت وقالتلها فستانك نبض قامت من على السرير وحطيت ايديها على راسخا وقالت ايه الى انا عملته امبارح ده ؟! انا اكيد اتجننت الميكب ارتست بدوت تحط ميكب لنبض وبعدين لأميره..... امیره لبست سواريه.... ونبض لبست فستان بیبی بلو... امیره : متحمسه اشوف العريس اووى... بجد.... نبض ساكته.... امیره : هنزل اجيب ميا واجيلك.... بعدها بدقيقتين.... حد جه من ورا نبض وحط منديل على وشها .... امیره طلعت الأوضه.... ايه ده فين نبض ؟! وطلعت تجرى على بابا نبض.... وقالتله.... يا دكتور .. نبض مش موجوده.... نبض بدءت تفتح عينيها على صوت بيقولها ....امیره : باباكي اجبرك ؟!.نبض بألم : انا الى اجبرت نفسى واخدت شنطتها ومشيت فضلت ماشيه مش عارفه هى رايحه فين ولا جايه منين ماشيه بشرووود في الشوارع ومش حاااسه ب اى حاجه وكان في عربيه في الطريق هتدوسها بس ربناااا سترررر وبعددين وقفت تاكس لما تعبت... وقالتله على العنوان الفيله بتاعتهم ( علشان تروووووح .....نبض من كتر التفكير وقفته قبل الفيله بنص شارع قدام فيله تانيه ونزلت .... وبعد منزلت اكتفت تنها مش فيلتهم واضطريت تمشى ..اول منزلت من التاكس حست انها دايخه....مشیت خطوتين بالعافيهوقررت انها تتحرك تعدى الجنب التانى علشان الشمس كانت مأثره عليهاااا اكثر وصاربه في عينيهاااا جاااامد...خطوتين وبقيت فى نص الطريق.. لقيت نفسها بدءت تدوخ اکثر...وبعد ددين سمعت صوت كلاكس عربيه....وبكل غباء صاحبه مش بيشيل ايده...وهى الدنيا بتلف بيها ومش عاااارفه تتحرك.. وووووبعدينلقيت رجليها سابت مره واحده وووووقعت على الأرضبتحاول انها متفدش الوعى.... بتحاول ان عينيها متغمض .. وبتحاول تسيطر على جسمها ومش عارفه تتحكم فيه...وبعدين اثناء ده كله...صوت الكلاكس وقف ... ونزل من العربيه الشخص ده....صوت بجمود : ان
نبض اخدت نفس وقالتلها : بصى يا اميره سیبینی... یا اما هصفالك وتلاقينى جايه لوحدى اكلمك .. يا اما مش هاجي ولو مجيتش اعتبرى الصداقه الى مبينا انتهت او مااااتتت بمعنى اصح...ادینی وقتى لو سمحتى..نبض قالتلها كدا وبصيت لقيت هشام جای ناحیه امیره...بصيت لأميره ومشيت ومكنش عندها فضول تدخل ولا تعرف حاجه ...دخلت من باب البيتباباها قاعد على السفره : يالا تعالى اتغدى ينبض....نبض : مش معقول يا دكتور هتتغدا معايا ... دى اخر مره حصلت كانت ... كاااانت من كام سنه ؟؟باباها : بطلى كلام وتعالى يالااا....انتى هتعمليلی فیلم علشان عاوز اتغدا مع بنتي.. وا الله غريبه ....نبض في سرها : انت الى غريب .. وانا مش مطمنالك...باباها : بتقولى حاجه ينبض....نبض بأبتسامه : لا يبابا... مش بقول حاااجهقعدت على السفره والشغاله حطيت بقيت الأكل وبدءت تاااكل وفى نص الأكل....باباها : انتى مبتشوفيش حد من جرانا دول صح ؟!نبض سابت الشوكه والسكينه ورفت راسها وبصيتله وقالتله : في ايه يبابا ؟! ايه مشكلتك معاهم...باباها : ااايه مشكلتى معااااهم ؟! ابنهم المحترم المتربى أخر مره جابك المستشفى اتكلم معايا بقله زوق وقالي... خد
نبض : ميرسى.. دا من زوقك .. بس ممكن ننجز شويا علشانعاوزه انام.....قصدی ارتاااح ....هو : ما انتى لسا صاحيه...نبض : معلش تعبانه .. و عاوززززه ارتااااحهو : حاسه انك تعبانه تعب جسدى ؟! ولا حاجه جواکی هی ااااالی تعباکی....نبض بصيتله وفضلت تضحك كتير وبعدين سكتت مره واحده...عمر : ايه ؟! سكتى ليه ؟!نبض : انا مش مجنونه ... انا بس مريت بحياه صعبه وظروفاصعب .. لكن انا مش مجنونه .. انا لو كان اى حد مکانی و مربالی مريت بيه كان فعلا هيبقا مجنون... لكني اقوى من اني استسلم واكون مجنونه...عمر : ومين قال انك مجنونه....نبض بصوت عالى : سيبنى اكمل كلامى لو سمحت ووقف بقااسطوانه الدكتور والمريض النفسى الى شغاله دى علشان انا مش قادره اتكلم واوصح كتير ... وقولتلك انى مش مجنونه ونقدر نعتبر الجلسه دى خلصت علشان تعبانه ومحتاجه انام.....عن اذنك ... وقامت وسابته....رسالة ...مش متوحد... مش فاقد الثقة بنفسي ، مش خالى من المشاعر.طبعي مبعرفش اتأقلم على حد، مبعرفش اتكلم مع حد مجهول بالنسبالى ساعتها هتحسنى فاقد للنطق، مش قادر على الكلاملبق جدا، نرجسي بعض الشيء، حديثي ممتع الى حد كبير، وكاريزما اوى بس ل
سألت أميرة بذهول وخوف حقيقي: "مين اللي ماتت؟!".. بصت لها الممرضة بأسى وقالت لها إن البنت اللي كانت معاها في نفس الأوضة هي اللي توفت، ومن الصدف الغريبة إن اسمها كان برضه أميرة.. الممرضة كملت كلامها وهي بتطمنها إنها هتخرجها من المستشفى حالاً، بس حكت لها إن البنت اللي ماتت دي مأساة؛ جوز أمها من ساعة ما جابها المستشفى و رماها مظهرش ولا سأل عنها، وأمها كانت ماتت في نفس المستشفى بسبب الكورونا.. وقبل ما الممرضة تتحرك عشان تبلغ الدكتور بالحالة عشان يبدأوا إجراءات الجثة، استوقفتها أميرة فجأة بطلب غريب وصدمها.أميرة قالت للممرضة بكل إصرار: "استني.. قولي للدكتور إني أنا اللي مُت.. وطلعي البنت التانية دي مكاني، وقولي إنها أنا".. الممرضة اتخضت وبرقت عينيها وقالت لها: "أنتِ بتقولي إيه يا مدام؟! دي مصيبة وأنا ممكن أترفض من شغلي وتتحرب بيوتي".. لكن أميرة كانت حاسمة، ووعدتها إنها هتضمن لها كل اللي هي عاوزاه وهتديها أي مبلغ تطلبه مهما كان كبيراً.. وفعلاً، في وسط حالة الربكة والدوشة اللي كان فيها الدكتور، الممرضة قدرت تنفذ الخطة وبلغته بالخبر، والدكتور من كتر الضغط اتأكد من وفاتها وشاورت له على أهل أمير
خرج من عند الدكتور وهو بيدور على حل مش قادر يقف ساکت.....ركب عربيته وهو بيفكر بسرعه لقى امنيه بتتصل عليهمردش... فضلت ترن كتير رد بعصبيه....هشام : الو يا امنيه...امنيه : عامل ايه ؟هشام طلعت من المستشفى...امنيه بخوف : ورايح فين ؟هشام : جای عندكم....قالها كدا وكان قاصده انه رايح لباباها يفسخ الخطوبه...امنيه بخوف : انت جاى بجد ؟طیب جای ازای؟طيب انت عارف ان بابا سنه كبير وممكن يتعدى منك...بلاش تیجی احسن .. ارجع المستشفی تااانی او روح...بعد هشام مسمع الكلمتين دول اتأكد مليون بالميه انه كان غلطان في حق نفسه قبل ميغلط فى حق اميره.... كان غلطاااان لما راح وخطب امنيه كان غلطان لما خان العهد الى بينه وبين اميره كلمه بحبك مش كلمه وخلاص ومش تلت حروف وخلاص كلمه بحبك عهد والعهد دين ليوم الدينقبل متقول لبنت كلمه بحبك خليك عارف انك بتوثق عقد وبتتكلم على عهد لأخر يوم في عمركوانتى قبل متسمعى من حد كلمه بحبك.... لازم تعرفى الأنسان ده اهل للثقه ولا لاء .. الأنسان ده لو بتموتى قدامه بالقلب هيديكي قلبه ولا لاء ؟علشان ينقذك ... هيخاف عليكي ؟هيصونك ؟هیمیکی ؟هيكلم بنات غيرك ؟فرفقا يشباب بقل
سيف واقف قصادها وبيبص عليها ... ووووبينده عليها بس مش بتصحا ... وهو خايف يعلى صوته اكثر ابوها يصحا او اى حد يااااخد بالله بعدها بخمس دقايق دخلت الداده ودخلتلها البكونه وقربت منها وبتصحيها .. مبتصحاش.... حطت ايديها على رسها.... وندهت بسرعه وقالت.... الحق يا دكتور... طلع جرى جه.... دخل باباها وكان لابس ماسك و شالها دخلها ... و معرفتش ايه الى حصل.... بقا هاين عليا اروح اخبط على بيتهم.... انا فعلاااا خايف عليها يا ترا ايه الى حصل معااااااها ... .... في المستشفى..... اميره بلعت ريها وبتنهيد قاااالت : انا حاسه اني بموت.... هشام بصيلها ودير وشه وعيط..... بس الى بان قدامها انها وهى حتى متموت خزلهااااااا دخل الدكتور بص عليه وعليها وخرج .. بالليل اميره : هو انت مبتتكلمش ليه ؟! هشام : مبيردش... امیره : معندكش حاجه تقولها صح... هشام : انا فيا الى مكفيني.... اميره : طول عمرك فيك الى مكفيك.... وطول عمرك هتفضل كدا ... جبان... جبان و خوفت تقف قدام باباك ؟! ولا مش اد وعودك وكداب خدعتنى انا بس ولا خدعت اااااالف قبلی ؟ هتفضل بردو ساكت كتير ؟! هشام انا عارف انى اذيتك .... ومش لاز
سيف بخوف وصوت عالى : انتى يا مجنونه بتعملى ايه ؟!بص لقاها ربطت الملايات فى بعضها وربطت حرفهم في حاجه جوا باين في السرير او اترابيزه اين کان .. وراميتهم وكمان بدءت تنزل عليهم......سيف : انتى يبنتى... اطلعى تانى يماما .. بتهيبي ايهيخربيتك ... انتى اتجننتى ينبضیا مجنونننننننه... وهى مش راضيه تسمعل
مفاررررقهووووش لحظه... " فالصداقه رباط مقدس .. الصداقه الحقيقه لا يستطيع ان يمحوها الزمن ... فالصديق وقت الضيق... حتى اذا قام احداكما بأشعال اخر خيط في اخر لقاء بينكما...... امیره : اروح اعزى ولا لاء يا نبض ؟! انا مش عارفه اعمل ايه... نبض : روحي اكيد بس خليكى عارفه انك رايحه علشان دا واجب لكن
نبض : في الأوضه الى هناك دى وشاورتله على الأضتهاسيف باصلها ومنتظر منها تكمل بتشويق...حصلسيف : حصل ايه ؟!حصل ان ماما ماتت فيها كانت مريضه بالكانسر... الكانسر هو المرض الوحيد الى بيعذب فى البشر ويخلك عاجز انك تساعدهم شايفهم بيتئلموا ومتكتف حاجه مكتفاك ومفيش بأيدك حيله .. كنت بشوفها بتتعذب قدامى و
سيف راح جرى وانقذ نبض من الحرامى بلمح البصر وقبض عليه بس نبض أعصابها تعبت والغم عليها وسيف شالها وحطها على السرير وكلم الدكتور فورا وكان قلقان جدا على نبض ومحتار ومش عارف بس يعمل اى علشان تبقى كويسه ومش عاوز يمشى ويسيبها وقف **سيف** قدام أخته **أميرة**، ملامحه كانت حادة وعيونه فيها غضب مكتوم وهو ب







