Beranda / التشويق / الإثارة / قلب ميت / الفصل العاشر عاوزة مليون جنيه

Share

الفصل العاشر عاوزة مليون جنيه

صوت خطوات وجري في طرقة المستشفى

(أم أمل) يلا يا أستاذ رامي عاوزة اروح حضرتك هتوصلني ولا اطلب تاكسي

(الأستاذ رامي) مالك يا أم أمل وشك مخطوف ليه كده هي أمل قالت لك أيه

(أم أمل) ولا حاجة ولا حاجة أنا تعبانة عاوزة أروح لو سمحت

(الأستاذ رامي) الموضوع فيه سر أيه الحكاية أرجوك بلغيني عشان أعرف أدافع عن أمل

(أم أمل) تصرخ مفيش مفيش من فضلك أنا تعبانة عاوزة أروح بيتي

(الأستاذ رامي) وصلنا يا أم أمل اتفضلي بس معلش نفسي أعرف أمل قالت لك أيه غير حالك كده حضرتك شخص مختلف عن إللي دخل لأمل من فضلك كل كلمة أمل قالتها لك جايز تكون مش مهمة عند حضرتك بس هي مهمة ليا كمحامي ممكن أبني منها دفاعي عن أمل فلو سمحتي لا تبخلي عليا بأي شيء

(أم أمل) حاضر أستاذ رامي بس من فضلك راعي أني أم بتشوف بنتها اللي وقفت حياتها على تربيتها وفي الآخر هي فين في مستشفى المجانين ومتهمة بقتل أخوها يعني حياتي ضاعت هدر

(الأستاذ رامي) مقدر والله وربنا يكون في العون بس أنا بحاول أساعد مش أكثر عشان كده لازم كل حرف أعرفه

(أم أمل) حاضر لو سمحت نزلني هنا

( الأستاذ رامي) هنا لسه بدري على شارعكم

(أم أمل) لا هروح أشتري شويات حاجات لازمة البيت شكرا لحضرتك

(المحامي رامي) لا شكر على واجب وممكن أبقي ابعث لك العامل اللي في المكتب مرة كل أسبوع يقضي لك مشاويرك بدل نزولك مخصوص لكده

(أم أمل) لا سيدة موجودة بس أنا قلت بما أني نزلت أجيب حاجتي بالمرة

(الأستاذ رامي) تمام لما تروحي رني على الفون بس أطمن عليكي

(أم أمل) حاضر مع السلامة وشكرا مرة ثانية لحضرتك تعبتك معي

(الأستاذ رامي) لا تعب ولا حاجة حضرتك عارفة أنا بعتبر أمل بنتي مش مجرد متدربة عندي في المكتب

مع السلامة

صوت كلاكس عربيات ومواء قطط

(أم أمل) الحمد لله أروح أشوف هعمل أيه مينفعش أفكر لوحدي لازم يعرف وكمان لازم أشوف أمل معلوماتها وصلت لفين ومن أمتى وهي عارفة أن محمد مش أخوها من نفس الأب وياترى عرفت أن معاذ يبقى أخو محمد من الأب ولا معرفتش لازم كل شيء يبقى واضح قدامنا وربنا يستر

صوت فرملة عربية بقوة وزعيق

(السائق) ايه ياحاجة مش تأخدي بالك وأنت معدية هو فيه أيه ومالك سرحانة كده هتودينا في داهية

(الأستاذ رامي) فيه سر بين أمل وأمها السر ده لو أنكشف تتحل القضية

(عم سالم) عامل المكتب

حضرتك يا أستاذ رامي أول مرة أشوفك بتكلم نفسك خير يابني أنت تعبان سلامتك

(الأستاذ رامي) لا تقلق ياعم سالم أنا بخير الحمد لله أنا بس بفكر بصوت عالي

(عم سالم) طيب يابني كده اطمنت عليك أعملك فنجان القهوة المظبوط بتاع عمك سالم بقى

(الأستاذ رامي) ياريت ياعم سالم تلحقني بيه رأسى هيتفرتق من التفكير

(عم سالم) ياخبر الف سلامة عليك ياحبيب والديك حالا يكون عندك فنجان القهوة السادة المعتبر حالا

(الأستاذ رامي) ياترى أم أمل مخبية عني أيه؟

في الشارع أم أمل اعتذرت للسائق وهي تبكي معلش يابني سامحني

(السائق) شاف دموع أم أمل قلبه رق لها وطلب إنه يوصلها لأي مكان هي عوزاه والأم شكرته وقالت له خلاص وصلت للمكان اللي أنا عوزاه واعتذرت مرة أخرى ودخلت باب الشركة

(موظف الأمن) عاوزة مين ياحاجة هي وكالة من غير بواب داخلة هجم كده من غير أحم ولا دستور

(أم أمل) معلش يابني أسفة مأخدتش بالي

(موظف الأمن) جاية لمين هنا؟

(أم أمل) وأنت مالك رايحة لمين؟

(موظف الأمن) يبقى مش هتدخلي الشركة ياحاجة الشركة لها نظام تقولي جاية لمين وكمان تسيبي بطاقتك هنا في الأمن كده تدخلي ترفضي يبقى تروحي فهمتي ياحاجة ولا نعيد ثاني!

(أم أمل) عاوزة رياض بيه

(موظف الأمن) رياض بيه مرة واحدة ايه هو الواحد أول مايشطح ينطح لا لا

(أم أمل) بتقول أيه يارجل أنت بلغ رياض بيه أن الحاجة أم أمل عوزاه الوقتي حالا

(موظف الأمن) أيه ياحاجة أنت بتديني أوامر خلاص لو عاوزة مساعدة أوصلك بالست هيام مساعدة الباشا يادوب ده مقامك لكن رياض بيه مرة واحدة كده كثير ياحاجة

(أم أمل) بلغ البيه بتاعكم أن أم أمل ومحمد هنا وعاوزة تشوفه

(موظف الأمن) قلت لك ياحاجة مينفعش فيه نظام مدام هيام المساعدة بتاعة الباشا الأول وبعدين الست هيام تقرر تدخلي للباشا ولا تروحي

(أم أمل) أيه الغتاتة دي خلصني بلغ الست بتاعتك دي أني عاوزة أقابل الباشا بتاعكم ده

(موظف الأمن) حاضر ياحاجة

قرص الفون يدور وصوت جرس وموظف الأمن يتكلم بصوت خفيض مع الست هيام

(موظف الأمن) ياست هيام فيه واحدة شكلها غلبان عاوزة تقابل الباشا رياض

(الست هيام) تشخط فيه خلاص أديها اللي فيه النصيب ومشيها

(موظف الأمن) حاضر حاضر خدي يا حاجة

(أم أمل) أيه ده أنت أكيد اتجننت يابتاع أنت

(موظف الأمن) طيب يلا برة مش ناقصين وجع دماغ شحاتة وكمان لسانك طويل

(أم أمل) أخرس شحاتة ياقليل الأدب كلم رياض قوله إني هنا

هرج ومرج في المدخل الباشا وصل الباشا وصل

(موظف الأمن) حاسبي ياست أنتي رياض باشا وصل

(أم أمل) تنادي رياض

(موظف الأمن) أيه ياست أنت اتهبلتي رياض كده حاف

(أم أمل) بتريقة وماله نناديه بغموس ازيك يأبو محمد

(رياض باشا) أنت مين ياست أنت أنا أعرفك منين؟

(أم أمل) تعرفني وكويس قوي يا أبو محمد

(رياض باشا) موجها كلامه لموظف الأمن مين دي ودخلت هنا ازاي

(موظف الأمن) موجها كلامه لأم أمل يخرب بيتك هتودينا في داهية خلاص يارياض باشا هطردها حالا

(أم أمل) أيه يارياض نسيت أم أمل ولا تحب افكرك قدام الناس دي كلها

رياض باشا اضطرب ووشه أصفر ورد ياخبر أم أمل معلش ياحاجة والله شكلك اتغير خالص عن زمان معلش أعذريني

(أم أمل) كلنا الزمن غيرنا يارياض أيه هنفضل نتكلم هنا في مدخل الشركة ولا لك مكتب نتكلم فيه

(رياض باشا) ازاي اتفضلي ياست الكل مكتبي فوق تعالى تشرفيني

(أم أمل) طول عمري بشرف يارياض كبيرة صغيرة بشرف الكل ولا نسيت

(رياض باشا) أكيد اتفضلي مكتبي فوق

صوت خطوات وباب الاسانسير يفتح ثم خطوات ودخول مكتب الست هيام مديرة مكتب رياض باشا

(رياض باشا) موجها كلامه لهيام محدش يدخل مكتبي إلا لما أخلص مع الحاجة مفهوم

(الست هيام) أيوة ياباشا بس حضرتك نسيت فيه اجتماع بعد ربع ساعة،

ومسئولي الشركات موجودين بالفعل في القاعة منتظرين حضرتك تحب أبلغهم ايه؟

(رياض باشا) بغضب أنا قلت محدش يزعجني وأنا في اجتماع مع الحاجة مفهوم ويدخل مكتبه اتفضلي ياحاجة ده مكتبك

(الست هيام) هو فيه ايه أول مرة أشوف الباشا منزعج كده ومين الست دي ياترى عموما الخبر دلوقت بفلوس بكرة يبقى ببلاش

يلا أنا مالي أنتظر

(رياض باشا) أهلا وسهلا يا أم أمل خطوة عزيزة

(أم أمل) ماشاء الله أيه الأملة دي كلها يارياض وباشا كمان

(رياض باشا) ربك لما يريد يا أم أمل

(أم أمل) تضحك بهستريا وتردد كلامه ربك لما يريد

أنت أهبل ولا حاجة يارياض أيه نسيت أصلك ولا أيه؟

(رياض باشا) فيه أيه ياحاجة مالك بس أقعدي ونتكلم

(أم أمل) نتكلم لا أنا جاية في حاجة محددة وبس

(رياض باشا) تحت أمرك خير

(أم أمل) عاوزة عشرة مليون جنيه

(رياض باشا) كام ليه وعشان أيه اديك عشرة مليون جنيه منين تعبي وشقايا

(أم أمل) تضحك منين يأخويا تعبك وشقاك ولا تعب أبويا اللي أنت سرقته

(رياض باشا) يظهر أنك كبرتي وخرفتي يأم أمل أبوك مين هو أبوك كان حيلته حاجة عشان أسرقه

(أم أمل) والله والأرض اللي خليته كتبها باسمي وأخدتني لمكتب المحامي النصاب شريك النصب بتاعك وبيعتني الأرض وأخدت فلوسها واختفيت

(رياض باشا) أنت لسه فاكرة ويضحك

(أم أمل) وعمري مانسيت

والنهارده أنا عاوزة فلوس الأرض والعشرة مليون دول ثمنها زمان دلوقت بقى بعد سبع وعشرين سنة شوف بقى بقوا كام بس أنا النهاردة مش عاوزة غيرهم وبعدين نتحاسب

(رياض باشا) أكيد أنت كبرتي وخرفتي يلا أخرجي من هنا أنا عندي شغل وأظن سمعتي هيام مديرة مكتبي وهي بتقول عندي اجتماع

Lanjutkan membaca buku ini secara gratis
Pindai kode untuk mengunduh Aplikasi
Komen (2)
goodnovel comment avatar
قاعةعالم الكرتون
اية الجمال ده كله
goodnovel comment avatar
الكاتبة علية مصطفى خضر موجه عام الصحافة والاعلام التربوي
اذا وصلت لهنا في القراءة اكمل ولن تندم الحكاية لم تبدأ بعد
LIHAT SEMUA KOMENTAR

Bab terbaru

  • قلب ميت   الفصل الثاني والثلاثون...... رامي يصالح نزاجة

    مدير المستشفى رغم استغرابه قال حاضر ولم يتناقش في الأمر ويردد لنفسه أيه يارب هي البلاوي دي بتتحدف علينا من أي اتجاه امتى بقى أخرج من الخدمة وأرتاح بقى ويقوم مسرعا يرتدي ملابسه ليعود للمستشفى وحاول الاتصال بالدكتور يحيى لكن وجد فونه خارج الخدمةوصل عادل بيه يوسف وكذلك محسن بيه للمستشفى المحجوز بيها أم معاذ ووجدا هرج ومرج داخل المستشفى وناس تجري في كل مكان وكذلك يوجد بوكس الشرطة أمام المستشفى ودخلا مسرعين للمكان ليجدا رئيس مباحث القسم أمامهما وبادره عادل بيه يوسف بالسؤال أم معاذ اتقتلت؟واستغرب رئيس المباحث من السؤال ورد حضرتك عرفت منين بمحاولة القتل!(رد عادل بيه يوسف) محاولة يعني الست عايشة رد بسرعة أرجوك(رئيس المباحث) أيوة الحمد لله وبخير كانت ساعتها في دورة الميه وكانت الممرضة تنتظر خروجها لتعطيها الحقنة وللأسف قتلت مكانها الممرضة المتواجدة داخل الغرفة(محسن بيه) لا إله الا الله محمد رسول الله أيه الأحداث المتلاحقة دي هو احنا لحقنا (عادل بيه يوسف) دي مافيا ناس مش بتهزر(رئيس المباحث) أظن حضرتك بتبالغ يافندم دي شكلها ست غلبانة أيه يدخلها مافيا والكلام الكبير ده(عادل بيه يوسف) لا

  • قلب ميت   الفصل الحادي والثلاثون....المحاولة الثانية لقتل أم معاذ

    يرن فون رئيس المباحث في شرم الشيخ أهلا أهلا يا بطل أكيد عندك أخبار جديدة (هاشم بيه) فعلا يافندم أخيرا معاذ وقع في ايدينا الحمد لله(رئيس المباحث) برافو يا أبطال هو فين دلوقتي(هاشم بيه) في المكان الأمن بتاعنا(رئيس المباحث) تمام خدوا بالكم كويس جدا منه وحاسبوا ده شيطان متحركوأقل غلطة عندك هتضيع تعبنا وسهرنا أيام وشهور(هاشم بيه) نبدأ الاستجواب ولا ننتظر سيادتك لما توصل هنا(رئيس المباحث) توكل على الله ابدأ ولو فيه جديد ابعث ليا حالا(هاشم بيه) تمام على بركة الله مع السلامة يافندمويغلق ضياء باشا فونه ليرن فورا ايه ده عادل بيه يوسف يارب يكون فيه جديد(عادل بيه يوسف) السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ضياء باشا(ضياء باشا) وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته عادل بيه(عادل بيه يوسف) فيه حاجة حصلت هنا قلت أبلغ سيادتك بيها جايز تفيدكم في حاجة(ضياء باشا) خير اتفضل (عادل بيه يوسف) بصراحة مش شايف فيها خير! عشان كده حبيت أشارك سيادتك فيها (ضياء باشا) اتفضل قول أنا سامعك(عادل بيه يوسف) أم معاذ كان فيه محاولة لقتلها وكمان أم أمل (ضياء باشا) الله وأكبر لحقوا يتحركوا دول مافيا(عادل بيه يوسف) يب

  • قلب ميت   الفصل الثلاثون ...هي قتلت مين بالظبط؟... الاثنين يا أخويا

    (أم أمل) لا مؤاخذة لم أخد بالي عنواني شارع المحور عمارة الزامك نمرة عشرة (وكيل النيابة) احكي كل اللي حصل بالتفصيل الممل كلي آذان مصغية اتفضلي (أم أمل) إمبارح كنت قاعدة اتعشى جرس الباب ضرب قامت سيدة فتحت(محسن بيه) مين سيدة؟ بنتك (أم أمل) لا طبعا أنا معنديش غير أمل سيدة دي الشغالة حضرتك(محسن بيه) آه كملي(أم أمل) فتحت وسمعت صوت أم معاذ على الباب وتطلب من سيدة اني اسمح لها بالدخول بصراحة اتخضيت لكن قولت لسيدة تخليها تتفضل(محسن بيه) اتخضيتي ليه ممكن أفهم!(الأستاذ رامي) تسمحلي أوضح نقطة لحضرتك (محسن بيه) اتفضل(الأستاذ رامي) في القضية اللي مع عادل بيه يوسف أم معاذ هي أم القتيل المتهمة بقتله أمل (محسن بيه) مش حضرتك من شوية قلت أن أمل متهمة بقتل أخوها هل معاذ ده أخوها من أم اخرى غير هذه السيدة (أم أمل) لا أمل ومحمد ولادي معاذ جوز أمل ( محسن بيه) موجها كلامه للسيدة نادية هو فيه أيه معاذ جوزها وهي قتلت مين بالظبط جوزها ولا أخوها(أم أمل) الاثنين يا أخويا قتلت الاثنين(وكيل النيابة) ينظر مستغربا للأستاذ رامي (الاستاذ رامي) الموضوع شائك يافندم ولازم حضرتك تضم ملف القضيتين لبعض لاتضا

  • قلب ميت   الفصل التاسع والعشرون.... محاولة قتل أم معاذ وأم أمل

    (أم أمل) متسبنيش يارامي دول كانوا هيقتلوني وصلوا لبيتي كمان منك لله يا أمل (الأستاذ رامي) وأمل علاقتها ايه بالموضوع بتدعي عليها ليه دي محتاجة دعواتك يا نزاجة مش تدعي عليها(أم أمل) هي نرجس ممكن تكون هي السبب(الأستاذ رامي) نرجس مين! (أم أمل) بدلع مهو أنا مش على بالك لو كنت على بالك ولا شاغلة جزء من تفكيرك كنت افتكرت نرجس مين(الأستاذ رامي) وده وقته يا نزاجة خلينا في نرجس قولي نرجس مين(أم أمل) نرجس الممرضة اللي هددتني بقتل أمل (الأستاذ رامي) تصدقي نسيت وليه لا ممكن وصول وكيل النيابة ويعاين المكان والجثة ويأمر بنقلها للمشرحة والتحفظ على من بالمكان حتى يتم استجوابهم ويطلب من المعمل الجنائي سرعة موافاته بالنتائج ويلاحظ وجود الأستاذ رامي فهو كان من يدرس له في كلية الحقوق مادة البحث الجنائي فيرحب به مستغربا وجوده بالمكان ويلاحظ الأستاذ رامي حيرته على ملامح وجهه فيبادر بالكلام (الأستاذ رامي) حضرتك الموضوع كبير وله جذور والبداية تلاقيها عند زميلك سيادة المستشار عادل بيه يوسف بس هو حاليا في شرم الشيخ فون رامي يرن ورامي يوجه كلامه لوكيل النيابة استأذنك يافندم أرد على الفون(وكيل النيا

  • قلب ميت   الفصل الثامن والعشرون.....حيرتونا معاذ حي ولا ميت؟

    (رئيس المباحث) أيه رأيك في الأكل (وكيل النيابة) لذيذ رغم أن معظم الأصناف معرفهاش قبل كده بس أكلت وخلاص(رئيس المباحث ) أصناف الأكل هنا معمولة لتناسب الأجانب خصوصا الروس لأن معظم السائحين هنا من روسيا (وكيل النيابة) الفضول هيقتلني نفسي أعرف حكاية المساعدة الشخصية لرياض الفولي(رئيس المباحث ) نخلص أكل ونحلي ونشرب الشاي ونرجع المكتب ونكمل إن شاء الله(وكيل النيابة) بإذن الله تعالى صوت فون يرن وضياء باشا رئيس المباحث يرد تمام تمام اتحفظ عليه وأنا جاي لك حالا(وكيل النيابة) فيه جديد ولا حاجة(رئيس المباحث) يلا مش مكتوب لك تحلي هنا يلا نشرب الشاي في المكتب (وكيل النيابة) أيه حصل(رئيس المباحث) تم القبض على واحد من مواصفاته أظن أنه معاذ(وكيل المباحث) معنى كده أن معاذ عايش لم يمت(رئيس المباحث) وممكن كمان تلاقي محمد معاه(وكيل النيابة) بالراحة عليا يا فندم محمد ازاي والجثة أم ستة أصابع في القدمين وأم محمد وأمل أخته وتأكيد أن الجثة لمحمدلا كده يبقي الموضوع كبير فعلا(رئيس المباحث) مش قلتلك الموضوع مش قضية قتل وخلاص ده موضوع كبير قوي دعارة ومخدرات وغسيل أمول وكمان دخلنا في حاجة جديدة تجار

  • قلب ميت   الفصل السابع والعشرون...نزاجة شكلها وقعت في حب رامي

    صوت غلق الباب وخطوات نرجس ودوشة المستشفى جرس الباب وصوت أم أمل افتحي الباب يا سيدة(سيدة الخادمة) حاضر ياست هانم هفتح أهوصوت فتح الباب (الممرضة نرجس) بصوت أجش أنت أم أمل(الخادمة سيدة) لا ستي جوة (الممرضة نرجس) وعندها شغالة ومش راضية تدفع (الخادمة سيدة) حضرتك عاوزة أيه نقول للست مين؟(أم أمل) مين ياسيدة قاعدة ترغي على الباب(الممرضة نرجس) تزق سيدة حاسبي كده أنا يا أم أمل(أم أمل) مين حضرتك وتعرفيني منين(الممرضة نرجس) بتهكم لحقتي تنسيني يا حاجة(أم أمل) معلش مش واخدة بالي هو أنا المفروض عارفة حضرتك (الممرضة نرجس) طبعا عرفاني أنا الممرضة اللي دخلتك لبنتك أمل العنبر(أم أمل) آه أهلا وسهلا اي خدمة(الممرضة نرجس) أمل هي اللي قالتلي أجي أخد منك الأمانة(أم أمل) أمانة أيه مش فاهمة (الممرضة نرجس) تتكلم بزعيق أيه ياحاجة احنا هنستعبط من أولها كده مش حلو على بنتك ولا أنت مش عوزاها تخرج وتموت هناك(أم أمل) مش فاهمة أنت عاوزة أيه اتكلمي على طول والا هطلب لك الشرطة(الممرضة نرجس) شرطة وماله يا حاجة عن إذنك بس خدي بالك أنت اللي عملتي كده في بنتك(أم أمل) تصرخ أنت بتهدديني لا أنت زودتيها يلا

  • قلب ميت   الفصل الثاني والعشرون....... المجزرة

    (أم أمل) وبتقول مش بتعرف تقول شعر أومال ده ايه وتضحك(الأستاذ رامي) تشربي قهوة(أم أمل) لا يأخويا خلص حكايتك عشان انا جوعت عاوزة أروح اتغدى(الأستاذ رامي) وتروحي ليه نتغدا هنا وينادي يا عم سالم (عم سالم) أيوة يا سعادة البيه (الأستاذ رامي) عارف طبعا مطعم الكباب تحت العمارة(عم سالم) أيوة يافندم كن

  • قلب ميت   الفصل الحادي والعشرون..... حكايتي مع بلقيس

    (الأستاذ رامي) هقول لحضرتك (أم أمل) مش قلنا هنخلي البساط أحمدي قولي بقى نزاجة(الأستاذ رامي) يضحك بصي هقولك نادية أحسن بكثير من نزاجة دي(أم أمل) زي ماتحب المهم قول قصتك شوقتني(الأستاذ رامي) كنت معزوم في فرح في الصعيد تحديدا في سوهاج واحد زميلي من الدراسة في كلية الحقوق جامعة عين شمس(أم أمل) و

  • قلب ميت   الفصل العشرون .... حكايتي أولها رصاصة

    (وكيل النيابة) لا ياحاجة أنا هبعث لنفسي الرسالة دي وكمان هعمل لقطة شاشة للفون ولو سمحتي عشان متحفظش على التليفون كدليل حافظي على الرسالة وعلى الفون وده رقم معاذ اللي جت منه الرسالة صح(أم معاذ) أيوة رقم ابني معاذ تمام حاضر حضرتك فيه حاجة ثاني ولا أروح (وكيل النيابة) وقعي على أقوالك واتفضلي مع السل

  • قلب ميت   الفصل التاسع عشر....معاذ ابني عايش ممتش

    (وكيل النيابة) دخلها ياعسكري صوت خطوات وسيدة تقول السلام عليكم ورحمه الله وبركاته (وكيل النيابة) اتفضلي سمعت إن عندك أخبار جديدة في قضية معاذ(أم معاذ) أيوة يافندم (وكيل النيابة) افتح يابني محضر جديد اتفضلي قولي اسمك وسنك وعنوانك(أم معاذ) رابحة عبد العزيز خمس وخمسون سنة شارع المحور عمارة محمود

Bab Lainnya
Jelajahi dan baca novel bagus secara gratis
Akses gratis ke berbagai novel bagus di aplikasi GoodNovel. Unduh buku yang kamu suka dan baca di mana saja & kapan saja.
Baca buku gratis di Aplikasi
Pindai kode untuk membaca di Aplikasi
DMCA.com Protection Status