Teilen

الفصل 9

last update Veröffentlichungsdatum: 16.06.2026 16:25:51

وفاء اتنهدت : مقدرش هيما مانع الكلام ده برة بيته

صفية بستغراب : أمال إحنا فين هنا ؟؟ مش في بيته

وفاء : رأفت بره

صفية : لا مشي من بدري أول مطلعتي تجري كده قدامهم استأذن ومشي

وفاء بحزن : طيب ما يمكن هيما هو التاني ماشي

صفية ضحكت بمكر : لا يا ست ما مشيش يمشي إزاى قبل ميطمن عليكي بقولك قلبه سقط في رجلة ووشه يا عيني يا أبني بقي زي اللمونه هيموت عليكي يا وفاء بيحبك أوي والله والشاب ده وأنتي كمان تستاهلي حبه بس لو تخفي من عصبيتك دي شوية ، وتبطلي عند

إنتي مشوفتيش المرحوم أبوكي كنت بعامله إزاى، مكتتش بقدر أقول بم في وجودة

يلااا يا بنتي استهدي بالله وقومي هو مش هيمشي غير لما يشوفك ويطمن عليكي

وفاء اتنهدت : طيب

عند رأفت ورشا

أول ما طلعت من بيتهم سألته بقلق وفضول : انا عملت أيه اتحاسب عليه ممكن أعرف؟

مستنتش حتي لما يركبو العريبة سألته وهي خايفه تكون عملت حاجة زعلته

رأفت حن قلبه عليها لما لقاها خايفه : أهدي الموضوع مش مستاهل (بصلها بعتاب عاشق ) بس يضايق (قالها وكان نازل يكمل طريقه ،رشا بسرعة مسكت أيده وبقلق : لا منا لازم أعرف ضايقتك في ايه؟

رأفت بصلها وأبتسم : لييييه ؟

رشا بتزمر : يوووووه يا رأفت، متقول أنا عملت أية ضايقك مني ،

رأفت بتسأول : يهمك أوي

رشا بعتاب وزعل مصتنع : بتسأل !! طبعا يهمني ( وبحنان كملت ) مالك بس يا حبيبي

رأفت بغموض أبتسم : حبيبي

هنا معطهاش فرصه تمسك ايدة وتوقفه زي معملت قبل كده سابها في حيرتها

ونزل ركب عربيته ، وهي ركبت جنبة بتردد جملته بحيرة وهو ساق وهو بيبتسم على سزاجتها وبرائتها النادرة

مش عارفه تستنتج سبب ضيقه وهو إنها قالت ل هيما يا حبيبي ورغم أن هيما نفسه لمحلها

رشا لقته ساكت : مش عايز تقول برضه

رأفت بخبث : منا قولت

رشا بنرفزة وصوت عالي : قولت إيييبه يا رأفت!! قولت حبيبي أفهم منها إيه انا

رأفت بنفس النرفزة وصوته العالي : متقوليهاش لحد غيري ، دي بالذات مينفعش تقوليها غير ليا إنا محدش غيري يسمعها منك ،ومسمعكيش بعد النهاردة بتقوليها لحد غيري انا !حتي لو كان أخوكي (بصلها بتحذير ) سامعة؟

رشا بلعت ريقها بغصه خنقتها وبصوت مبحوح بيرتجف :حاضر

أنت دلوقت جوزي وكلمتك هي اللي لازم تمشي اللي تؤمر بيه حاضر

رافت بسرعة هنا لام نفسة : اييية الغباء ده إيه اللي أنت هببته ده

من الأول الموضوع بالنسبالك كان هزار !إيه اللي قلبه جد !! أنت اتجننت يا رأفت ولا إيه؟

إلحق صلح اللي أنت هببته بغبائك

لسه جاي ينطق بتعتذر : أستني البنت تقول عليك مجنون أثبت على موقفك

أنت فعلا اضايقت لما سمعتها بتقول حبيبي ل هيما يبقي تثبت على موقفك وهي قبلت ووممنعتش أبدا

قلبه هنا بفوقه : بس نبرة صوتها الزعلانه دبحتني

عقلة بينبه : بس مش علشان متزعلهاش تنقهر أنت كل ما تسمعها بتقوله يا حبيبي

قال حبيبي قال ، أمال أنا ابقي إيه؟

أثبت يا رأفت ، فاضل دلعها عليه وحضنها ليه من كل وقت لتاني (هنا بصلها وبصوت متحرشج ) من كتر ما حبيتك ، بقت مش عايز عين غير عيني تشوفك ، مش عايز إيد غير أيدي تلمسك ، ولا حضن غير حضني يحضنك ، ولا حد يشوف دلعك ولا تدلعي من الأصل غير عليا أنا، وليييه من الأساس حد يشوف دلعك غيري

مش ذنبي روحي حاسبي قلبي اللي حبك الحب ده كله !

رشا دموعها نازله: بس ده أخويا يا رأفت! بلاش تخوفني منك

رأفت بعشق : اااانا بحبك أفهمي ..... بحبك

طيب انا هسمعك حاجة صغيرة ، بس يارب تفهمي منها اللي حابب اوصلهولك

مد ايدة كان بيدور على سي دي راغب علامة وأغنية (ياريت في اللي يخبيها ومخلي حد يحكيها)

《يا ريت فيّ خبيها وما خلي حدا يحاكيها

بسقيها دموع عينيّ وقدم لها قلبي بإيديّ

ويا ريت فيّ خبيها وما خلي حدا يحاكيها

بسقيها دموع عينيّ وقدم لها قلبي بإيديّ

وباخذ من عمري وبعطيها》

رشا من فرط مشاعرها دموعها نزله وعيونها بتبتسم بحب وبتبلع ريقها براحه: حبيبي وانا كمان بحبك أوي يا رأفت

(هنا مدت أيدها حركتها على وشة بحنان )

إنا محبتش حد في الدنيا دي كلها غيرك وقدك

هنا خدت بالها من الجروح اللي ملية وشة وكشرت وخافت من مامتة وهجومها : إنا مش عارفة دلوقت هنقولهم أية على الجروح اللي ملية وشك كله دي

منا قولتك متنزلش ، وأنت اللي اصرات

استلقي وعدك بقي من ماما دولت لما نوصل

ولا تستلقي أنت ليه ؟ استلقي إنا أكيد هتقولي إنتي السبب وأبني حصله كده بسبك

رأفت ضحك ومسك أيدها باس

فداكي عمرة كله مش شوية جروح

وفاء قامت وعملت اللي قلتلها عليه مامتها وطلعت ، كانت رشا وجوزها فعلا مشيوا

قعدت على الكنبة من غير متبصله ببرود، أنشغلت وشغلت نفسها بتليفونها ،قعدت تقلب فيه وتبتسم ببلاهه

Lies dieses Buch weiterhin kostenlos
Code scannen, um die App herunterzuladen

Aktuellstes Kapitel

  • كان بـينـا وعد   الفصل 22

    رشا بدموع ونكسار : مش قادرة يا داده أمنع دموعي واقولها متنزليش مني وأنا كل شوية يفكروني إن جوزي الراجل الوحيد اللي حبيته في دنيتي كلها وقلبي مدقش غير ليه هو نفسه كان كل يوم في حضن واحده وانا مش أول واحده في حياته (عيطت بحرقه وام عادل هنا حضتنها ) رشا بدموع : مش قادرة ، وحياة ربنا مقدره أم عادل بتهديها بمحبه وعطف : بس يا بنتي بس حاسه بيكي يا ضنايا ربنا يهديهم عليكي رشا بتمسح في دموعها وهي بتقول : بحاول أظهر قدامهم قوية علشان عارفه ومتأكدة أنهم قاصدين كلامهم ده وقاصدين ان أسمعه بس أنا تعبت من كتر التمثيل أم عادل بعتاب : بقي إنتي فاهمه وعارفة أنهم قاصدين يسمعكوكي الكلام ده وبرضه مضايقه وموته نفسك من الزعل ، طيب ما ده هما اللي عايزين يوصلوا ليه واحده غيرك ولا يهمها بالعكس جوزك آه كان كل يوم مع واحده بس في الآخر اتجوزك إنتي مفكرتيش وقولتى اشمعنا أنا اللي اتجوزني من دونهم كلهم رشا هزت رأسها: مش ده موضوعنا يا داده ولا هو ده اللي مزعلني انا عارفه إن رأفت بيحبني أنا عارفه ده كويس ومتأكدة منه انا اللي مزعلني وقهرني إني مش أول واحده في حياته مش أول لمسه إيد ... مش

  • كان بـينـا وعد   الفصل 21

    هيما بغيظ : اييييه يااااااا عم الفصلان فصلتيني يا شيخة وفاء ضحكت بصوتها كله : مقصودة على فكره أصل أنا عارفه آخره البصه بتاعتك دي إيه عارفاها كويس هيما بيشاكسها : آخرتها إيه يا هانم يا محترمه وفاء بضحك : ههههههه على ايدك افتقدته هيما اتصنع الزهول : هو إيه ده اللي افتقدتيه يا هانم! وفاء بضحك: هههه الإحترام يا حبببي هيما ضم شفايفه بغيظ مصطنع : بقا كده ! طيب ....... في ثانيه كانت بتجري منه في الشقه كلها وهو بيجري وراها وهو بيقول : بقي افتقدتي الإحترام! هاااه وانا كمان السبب في ده ! وفاء واقفه ورا كرسي السفره بتتنهد من الجري وبتتراجع عن كلامها وبتترجاه يسيبها : لاااا والله أنا أسفه إحنا آسفين يا أبو صلاح هيما بيلف وراها وهي بتجري منه يطولها وهو بيقول : إحنا اسفين يا صلاااااح مقلش يا أبو صلاح هو وفاء بتتنهد بشدة،: هيمااا تعبت بجد أبو صلاح ولا صلاح المهم أني أسفه وخلاص هيما بصلها بنصر : أيوة كده ناس تخاف ... وفاء بتزمر : برضه مقولتش مستعجل ليه؟ هيما بتريقه : حاضر يا عم الفضولى هقولك هاخد هنا وأمها اوديهم المستشفي النهاردة كمل كلامه بحزن : ادع

  • كان بـينـا وعد   الفصل20

    هيما أول ما وصلوا من بره خدها على أوضتة على طول كانت مامته هتدخل بينهم ،شايفه أبنها بيتصرف بعصبيته وحده مع وفاء لكن صفيه منعتها بتفهم : سبيهم يحلو مشاكلهم لوحدهم وتعالي نعمل قهوة ونشرب سوا زينب مامت هيما ،اتنهدت بقلة حيله : طيب لما أروح أغير هدومي الأول وجيب العدة وأجى عند هيما أول مدخل اوضته رماها على السرير بحده ووفاء صرخت بوجع : لحد أمتي قوليلي لحد أمتي؟ وفاء قامت من مكانها وبعصبية : أول وآخر مرة اسمحلك تعاملني بطريقة الهمجية دي ، رفعت سبابتها في وشه وبتحذير : فوق لنفسك أوعي تتصرف معايا كده تاني هيما بلع ريقه بصدمه: يعني إيه؟ وفاء بغضب : يعني إيدك متتمدش عليا تاني أنت سامع ؟ مش هسمحلك هيما بهدوء : وأنا مدتتها أمتي يا هانم، كل ده علشان زقيتك ! أمال لو أيدي اتمدت عليكي بجد وضربتك قلم مثلا اييي

  • كان بـينـا وعد   الفصل21

    لقت أخواتة البنات وأجوازهم في وشها ، وقفت مصدومه ومن شدة الصدمه اتشلت حركتها فوقفت مكانها مش عارفه تتصرف ازاي ثوني وطلعت تجري لجوة من التاني وهي خايفه ومرعوبه منه و من نظرات عينه اللي لو كانت بتحرق كان زمانها رماد من شدة غضبه هيما بص وبرق عيونه بغضب على أزواج أخواته اللي من ساعة ما شفوها وهما متيمين بجمالها ،جمالها خطفهم خطف هيما اتنهد بضيق واستأذن منهم وقام راح عندها (إخوات هيما البنات وجوازهم سمعوا بالخناقه اللي حصلت في الحارة كانو جايين يسألو ويعملو الواجب وهيما قابلهم عند الباب وهو راجع من بره ) هيما دخل عندها وكله غضب بيجز على سنانه ووفاء أول ما شافته قامت وقفت في ركن بعيد بلهفه وخوف قالت : والله معرف إن في حد معاك ، محدش قالي ماما قالتلي جوزك بره هو ده كل اللي قلتهولي وربنا ، لو كنت أعرف أن في حد معاك مستحيل كنت أطلع بشعري هيما بصلها بغيظ : بشعرك وبس يا وفاء،قرب منها بغضب بيمسحلها شفايفها بعنف وغيظ: وده إيه إن شاء الله ؟ أنا مش قايل روج برة بيتك مفيش! الأول كان بيمسحه بعنف وغيظ بعد لحظات أتحولت لمساتة من العنف ل منتهى الرقة والحنية وعيونه عليها كلها إعجاب و

  • كان بـينـا وعد   الفصل 19

    كنت قولتلها حاضر وخلاص سليم بيرد عليها بطريقته مع كل كلمة بيقولها قاصد الكلمه دي قبله على خدها وعنيها وانفها ورقبتها وشفايفها واحده تلو الآخر همساته كانت شغوفه ولمساته حنيه الدنيا فيها مريم بصوت متقاطع : س ل ي سليم البنت سليم بتزمر طفولي : منا قولتك تجبلها الداده بتاعتها معانا مردتيش أعمل فيكي أيه دلوقت مش عارف آخد راحتي معاكي وبعدين البنت نايمة مريم شهقت بصوتها كله بستنكار : ياااا مفتري .. حرام عليك بجد كله ده ومش عارف تاخد راحتك وامال لو خدتها كان زماني موجوده في امعاء حضرتك وهضمني بكيس فوارسليم ضحك بصوته كله : هههههه تقصدي يعني اني أكلتك (هنا عوج بقه ببرود ) مش ذنبي بقامحدش قالك تحلوي أوي كده على الحمل اظاهر كده المرة دي ولد علشان محليكي أوي كده مريم بتزمر : يااااااسلام تقصد يعني إني وأنا حامل في مريم الصغيرة كنت مش حلوة كشرت بتصنع وقلدت سعاد حسني في مسلسلها الشهير هي وهو وقالت ( أهو قالي كنت وحشه )سليم ضحك بصوته كله : هههههه أولا الأغنية مش كده سعاد حسني كانت بتقول أهو قالي مش بيحبني مريم بزعل مصتنع : أهو قالي مش بيحبني سليم : يوووه يا ستي هي هرمونات الحمل اش

  • كان بـينـا وعد   الفصل 18

    يلااا نطلع رأفت بصلها : ده بجد؟ رشا هزت رسها باااه رأفت في ثواني كان شايلها وطالع بيها بيجري على أوضتها أخواته البنات متابعين حركتهم من أول مطلعوا من البيسين لغايه ما وصلو قدام اضتهم وهنا قاموا فتحو الباب وعيونهم عليهم بغل مهتاب :أنا مشفتش كده أبدا أخوكي عمرة ما كان كده ولا مع أي وحده غيرها جيسي وكأنها افتكرت حاجة : لاااأنا فاكره إنه فضل متعلق ب رينادصحبتك فكراها يا مهيتاب ، فكرة بنت المستشار رشوان ريناد أنا سمعت إنها في القاهرة نزلت من أستراليا بعد ما مامتها ماتت إيه رأيك نعزمها هنا؟يمكن ابية رأفت يشوفها ويصحي حبه القديم ليهاخلينا نخلص من بنت الحواري ديمهتاب وكانها لقت كنز : أيوة ايوة افتكرتها ده كان بيموت فيها وريناد كمان كانت بتحبه لولا بس سفرها المفاجئ وتعب مامتها جيسي : أهي رجعت ومامتها ماتت ، وده سبب كمان إننا نعزمها تقعد عندنا فترة لحد ما دبر أمورها على فكرة هي نازله في اوتيل من بتوعنا ودي رقمها اتصلي بيها إنتي بما أنك انتي اللي صاحبتها مهيتاب أستني نقول ل ماما علشان تعرف ترتبها معانا كويس وتقدر تقنع ريناد تيجي تقعد عندنا٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠هيما وفاء كانت ما

Weitere Kapitel
Entdecke und lies gute Romane kostenlos
Kostenloser Zugriff auf zahlreiche Romane in der GoodNovel-App. Lade deine Lieblingsbücher herunter und lies jederzeit und überall.
Bücher in der App kostenlos lesen
CODE SCANNEN, UM IN DER APP ZU LESEN
DMCA.com Protection Status