Masuk4
ادهم للاسف دى كانت بتكلم جد. وجد. كمان بدر طيب عمى محمود وطنط. ايه ادهم بابا مشجعها وماما كانت رافضه بس انت عارف ان روحها فيها ورضحت لطلبها بدر عارف ربنا يبارك فيها طيب مااتعمل زيهم واقف جنبها وشجعها ادهم انا خايف عليها ملاك داخله الشرطه بڛبب تار شخصى بدر. لا معلش هو مش تار شخصى ده واحد. اتغدر بيه علشان قال كلمة حق ادهم.. عارف كل ده واللى هى شافته ساعة الحادث شئ بشع بس ده قدرهم ونصيبهم بدر بس المجرم. لازم ياخد جزائه ادهم.. والله انا ماساكت وبدور بدر.. لا معلش هى اللى شافت وكمان فاكره الاشخاص اللي كانوا السبب فى فقدان ابوها وامها ادهم لازم تكون سند. ليها مش تقف ضدها ادهم... مش عارف والله يابدر بدر لازم تعرف علشان مايجيش الوقت اللى تخسرها وبعدها اللى انكسر مايتصلحش ادهم... بقولك ايه مدام هى ماسمعتش كلامى هى حره فى قرارتها وانا حر بدر براحتك ياادهم بس ماتجيش تندم بعدين ادهم.. لا مش هندم. ويلا مشى على مكتبك بدر... انت كده لما تقفش بتتعصب ادهم بصوت عالي بدر بدر خلاص ياعم بلابدر ولاقمر وخرج وادهم هو عنده حق بس ماينفعش مانسمعشى كلامى نفسه انت اهبل ده مستقبلها هو انت مفكر لعبها لكل الالعاب القاتليه ليه ادهم علشان هى بتحب تقلدنى فى كل حاجه نفسه والله عيب فى حقك ياسيادة النقيب تقول كده ادهم اومال ايه نفسه ملاك عايزة تاخد بتار ابوها اللى الحكومه معرفتش تجببه ادهم... تار ايييه ماهى القضيه اتأيدت ضد مجهول نفسه بس هى فاكره كل حاجه حصلت يوم الحادث المشئوم ادهم لا مش مقتنع انا ازاى طفله عندها ست سنين وتكون فاكره كل حاجه نفسه بذمتك ملاك كانت طفله عاديه ادهم الصراحه هى طول عمرها ذكيه جدا وعقلها سابق سنهابس برضوا هى حره بس انا تعاملى معاها هيبقي على الحدود علشان تبقي ماتسمعش كلامى عدت ايام وشهور، وتعامل ادهم وملاك شبه مقطوع الما يعرف ان هى هتاخد. اجازه كان ممكن يسافر ويقولهم دانا عندي مامورية شغل وكان وقته كل بيقصيه فى مكان شغله وفى يوم. ملاك كانت فى اجازه واستاذنت من مرات عمها ان هى تخرج تشم هوا وكان فى دماغها حاجه وعايزه تنفذها فى بيت عم. ملاك. مرات عمها قاعده سرحانه حتى محستش بزوجها وهو داخل محمود.... ايه حبيبتي مالك سرحانه فى ايييه ايه محمود انت جيت امتى محستش بيك محمود لسه داخل وبنادى عليكي وانتى مش سمعانى ايه اه حمدالله على السلامة معلش كنت سرحانه حقك عليا محمود.. حق ايييه ياايه قوليلى كنتي سرحانه فى ايييه ايه .. فى ملاك بقالها كام يوم متغيره وساكته مش عارفه ايييه اللى حصلها محمود.. ليه بتقولي كده ايييه اللى حصل علشان تقولي انها متعيره ايه مش عارفه بس حاسه ان هى بدبر حاجه بس ايييه هى مش عارفه محمود طيب ماسلتهاش ليه بدل حيرتك دى ايه كنت هسالها بس رجعت فى كلامى انا عارفه ان هى مش بتحبى عنى حاجه وهتقولى وانا مش عايزة اسالها وعارفه ان هى هتيجي تقولى بس، بغد. ماتخلص اللى هتعمله محمود طيب خلاص ليه بقى محيره نفسك ايه يامحمود افهمنى ملاك مابقتش ملاك بتاعة زمان الرقيقه الكيوته الىى عمر قلبها مااعرف القسواه بس يعد مااتخرجت من الشرطه وخدت لقب الصخر وهى قلبها بقى صخر ومبقتش ملاك اللى انا ربتها وحبها اتزرع فى قلبى من يوم ملشوفتها محمود طيب اهدي وانا هكلمها استني هتصل بيها واعرف هى ليه متغيره ايه ياريت يامحمود انا غايزه ملاك الطيبه. الكيوت مش ااصابط فهمنى محمود حضنها والله غهمك متزعليش وانا هعرف منها كل حاجه واطمنك ايه ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا حبيبي محمود ولامنك ياحبيبه قلبك ولسه هيكمل سمع صوت بيقول ياجدعان راعوا ان فى سناجل فى البيت حرام والله اللى بتعملوه فينا ده ايه.اتخضت وخبت وشها فى صدر،محمود ومحمود بيقوله انت اللى ايييه اللى جابك دلوقتي ياض انت بقلم مريم سيد ام البنات ادهم.... هههههههه انت مالك. قفشت. كده يامتر، اهدى شويه اصل وصلة الحب دى بشوفها من زمان ايييه مش بتزهقوا محمود لا ياحلو مش بنزهق وتصدق يالا انت عيل رخم وبارد يلا امشي من هنا علشان مش فاضييين لراخمتك ياغلس ادهم .غلس ورخم انا الرائد ادهم الالفى يتقاله ياض ورخم وغلس لا دانا هيبتى راحت خالص عجبك ياايوش اللى المتر،بيقوله محمود رائد. على نفسك ياحبيبي ومالكش دعوه بمراتى ماشي ويلا على اوضتك ياعم الغلس ادهم بضحك حاضر هدخل اه صحيح هى فين ملاك محمود.. نزلت وقالت انها وراها مشوار وهترجع تاتى ادهم اه تمام انا جايه اقولكم ان هتنقل لقطاع الامن الوطنى فحبيت ابلغكم بقلم مريم سيد ام البنات ايه الامن الوطنى ليه ماانت كنت فى المباحث ليه نقلوق ادهم.. انا كنت عايز ده ودخلت فرق للتاهل للقطاع والحمدلله اتقبلت محمود مبروك. ياحبيبي على فكره ملاك فى نفس القطاع ادهم نعم ملاك مين ملاك بنت عمي محمد محمود اه هى بنت عمك وعلى فكره من اول يوم اتخرجت منه ادهم ولا حضرتك بتهزر، ملاك مين اللى الامن الزطنى ازاى بس ايه .. ملاك طول عمرها شاطره ومتفوقه وبرضوا علشان حابه المجال كانت بتدخل فرق تؤهلها للانضمام للقطاغ وكمان ليها مكانه كبيره فى القطاع ادهم ملااااااااك انتوا بتكلموا جد اه بحد.ليه مش.مصدق ياحضرة الظابط ادهم واقف مصدوم شايف حد.ميعرفهوش او خايف يكون اللى فى باله ..ايييه مالك ياباشا مصدوم لما شوفتنى ايه ملاك. حبيبتي كنتي فين اتاخرتى ليه كده انتي مكللماتى من بدري ملاك حبيبتي يلست الكل حقك عليا بس انا كنت في مشوار مهم وكان لازم اعمله من بدري ايه مشوار ايييه اللى كان المفروض تعمليه من بدري ومعملتهوش ملاك هبقى هقول لحضرتك بس فى خبر كده ممكن يزعلكم بس والله حاولت املص منه معرفتش ايه اوعي يكون مهمه جديده وهتسافرى بره زى المره اللى فاتت ملاك بالظبط. كده والله حاولت مع اللوا جودت قالى المرادى مش هكون لوحدي معايا فريقى وكمان ناس جديده بس معرفش تفاصيل محمود والسفر المرادي فين ياملاك ملاك والله مااعرف هو فى مهمه وكبيره اوووووى تخض الامن القومى وهيبقى فيه متابعه هنا مكان ماهنسافر ادهم. هو انتي بتسافرى مهمات ملاك بخزن جواها طبعا بطلع مهمات والحمدلله مفيش مره اخفقت فى مهمه ادهم طيب ازاى المفروض يكون الظابط. اللى يسافره مهمه يكون ملازم او رائد ملاك بلافخر قدامك ملاك احمد الالفى الرايد بقطاع الامن الوطنى وقأئد. فريق الصخر ادهم انتي بتكلمي جد وملاك لسه هترد جالها تليفون واستاذنت ونزلت ايه ومحمود بينادوا عليها مش بترد ونزلت بسرعة الصاروخ ياترا ايييه اللى حصل وملاك نزلت جرى ليه وعلشان ايييه هنعرف الحلقه الجايه استوبملاك ازاي بس الغى اهم عضو فى الجسم وهو العقلمامتها علشان تعيشى حياتك وتتحبى وتحبى وانتى بتحبي ادهم وهو بيموت فيكي ايه دخلت وحريت على اسراء بتقولها حمدالله علي سلامتك حبيبتي اسراء الله يسلمك ياروحى. عند ادهم ركب عربينه وهو حزين وبيسوق باسرع سرعه وفحاه عند محمود دخل لمامؤر، السجن غسان وسعداوى ميقعدوش مع بعض المامور،حاضر يافندم اللى تؤمر بيه محمود وسعداوى لازم حراسه مشدده علشان ممكن يحاول بهرب المأمور عملنا كده يافندم محمود تمام لو جد. جديد بلغونا عالطول الماتور اكيد يافندم ومحمود اسناذن وخرج فى المستشفى عند ملاك مامةادهم بترن عليه بيرن ومفيش رد. ايه وبعدين ده قالى انه. مش هيمشى هو معداش عليكي ملاك لاجه اطمن هو وخالد على ماما وبعدهااستاذن ومشىايه برن عليه ومش بيرد ولسه هتكلم تليفونها رن كان تليفون ادهم هو اللي بيرن عليه. مامته.. ايبه ياادهم مش بترد ليهالشخص انا مش ادهم صاحب التليفون ده عمل جادثهايه بصرخه ابنى والتليفون وقع منها ملاك اتخضت ومسكت نليفون ايه مرات عمها وكلمت الشخص. وسالته الشخص الاسعاف. خدتته وبيقولوا هياخدوه فى مستشفى..
ملاك ازاي بس الغى اهم عضو فى الجسم وهو العقلمامتها علشان تعيشى حياتك وتتحبى وتحبى وانتى بتحبي ادهم وهو بيموت فيكي ايه دخلت وحريت على اسراء بتقولها حمدالله علي سلامتك حبيبتي اسراء الله يسلمك ياروحى. عند ادهم ركب عربينه وهو حزين وبيسوق باسرع سرعه وفحاه عند محمود دخل لمامؤر، السجن غسان وسعداوى ميقعدوش مع بعض المامور،حاضر يافندم اللى تؤمر بيه محمود وسعداوى لازم حراسه مشدده علشان ممكن يحاول بهرب المأمور عملنا كده يافندم محمود تمام لو جد. جديد بلغونا عالطول الماتور اكيد يافندم ومحمود اسناذن وخرج فى المستشفى عند ملاك مامةادهم بترن عليه بيرن ومفيش رد. ايه وبعدين ده قالى انه. مش هيمشى هو معداش عليكي ملاك لاجه اطمن هو وخالد على ماما وبعدهااستاذن ومشىايه برن عليه ومش بيرد ولسه هتكلم تليفونها رن كان تليفون ادهم هو اللي بيرن عليه. مامته.. ايبه ياادهم مش بترد ليهالشخص انا مش ادهم صاحب التليفون ده عمل جادثهايه بصرخه ابنى والتليفون وقع منها ملاك اتخضت ومسكت نليفون ايه مرات عمها وكلمت الشخص. وسالته الشخص الاسعاف. خدتته وبيقولوا هياخدوه فى مستشفى..
ياسمينا بابتسامة حبيبتي ربنا يخليكي لينا وميحرمنيش منك ابدا ياروح قلبي ملاك ولامنك ياقلبي هقفل معاكي ماما ايه بترن عليا هرد علبها ياسمينا هتبلغنيى هتنزلى امتى ملاك اكيد حبيبتى يلا سلام علشان هى رنت كتيير وقغلت معاها واتصلت بايه واول ماالتليقون اتفتج بتقولها هونا عليكي ياملاك ملاك اسفه ياماما حضرتك عارفه لما اكون مضايقه. بعمل ايييه ايه عارفه حبيبتي عارفه بس مينفعش تبغدى كده ملاك انا راجعه ياماما متقلقيش حبيبتي ايه يعني هتيجي تتغدى معانا انهارده ملاك ان شاء الله حبيبتي وقفلت معاها وقعدت مكانها وبتفكر فى كل حاجه. حصلتلها وكمان هى ليه. مش قادره تسامح ادهم لحد دلوقتي علشان كان نفسي يكون معايا فى اصعب خطواتى بس لا ليه البيه كان عايزنى اسمع كلامه بدون اعتراض نفسها وطبعا مش انتي اللى تعملى كده ملاك لا طبعا محدش يجبرنى على حاجه انا مش عايزاها نفسها بس هو كان خايف عليكي ياملاك ملاك خايف عليا من ايييه مش عارفه بس الحمدلله اثبتله ان قدها وقدود نفسها خلاص بقى سامحيه وعيشى حياتها انتي تايهه من غيره ملاك ياسلام مين قالك الكلام ده ن
اللى جابك هنا يافهدفهد.. انتي ايييه اللى خلاكى تختفى كده ملاك عاوزه استعيد نفسى حاسه ان انا توهت من نفسي اوووووى وتعبانه فحبيت اختلى بنفسىفهد والناس اللى قلقانين عليكي ايييه اخبارهمملاك .. طمنهم واقولهم انى كويسه بس عاوزه اختلى بنفسى بس شويه فهد افتحي تليفونك علشان يطمنوا عليكي لانهم قلقانين وانا مردتش اقولهم على مكانك فجيت اطمن عليكي واشوف مالكملاك انا زى الفل بس حابه انفرد بنفسى ممكن ولافهد ممكن بس عايز اعرف مالك انتي من ساعة مارحعتى من. الغيبوبه وانتى غير ملاك اللى اعرفهاملاك ببرود مالى يافهد ماانا زى الفل ولا اتغيرت ولا اى حاجه فهد بصوت عالي ملاك. ممكن. تبطلى برود وتكلمى غدل ملاك. بصوت عالي عايزنى اقولك ايه اقول ان ماما بتنقد اى تصرف انا بعمله اى حركه اقولك ايييه ها قول وفهمنى فهد طيب اهدي ممكن وتعالى اقعدى وارتاحى وخلينا نتكلم بهدوء ملاك هدوء ايييه يافهد انا بعد ماكنت بتمنى رجوعهم دلوقتي بقول يارتنى فضلت من غيرهمفهد ... حبيبتي ده شئ طبيعي هى متعرفش طباعك واكيد لما تعرف طباعك هتتعود ومش هتنقد اى تصرفملاك لحد امتي استحمل بقولك اييي
ملاك ليه لا. مااحنا اكتشفناحالات كتييره زى دى من قريب ولا حضرتك نسيتمحمود لامنشتش فعلاً والله اعلم لسه فى منهم ولاملاك.. بالظبط كده البدايه من عند الظابط ده نعرف كل تاريخه جودت. تمام زى ماسمعته من حضرة الظابط واشتغلوا عليه بس الموضوع يخلص على اخر النهار مش عايز تاخير الكل تمام يافندم وملاك قامت وبتقوله قبل نهاية النهار جودت ومحمود برفعة. حاجب ومحمود بيقولها انتى هبله يابت انتي هتابعى مع زمايلك وانتي فى. مكتبكجودت بالظبط كده ولو حصل غير كده قسما عظما ياملاك لوقفك عن العمل وكمان هقدم فيكي شكوى واقول ان انتى بتنفيذيش الاؤامرملاك يالهوي لدرجادى ياباشا لا خلاص اتابع من مكتبىنروح المستشفى اسراء مامة ملاك هى البنت اتاخرت كده ليه ياايهايه مرات عم ملاك.. والله انا حاسه انها مشيت من المستشفى ومش ناويه نرجع تاني اسراء نعم دى يدوبك لسه فايقه من الغيبوبه مكملش حاجه والدكاتره رافضين خروجها من المستشفى لحد مايطمنوا ان كل اجهزاتها تمامايه حبيبتى ملاك مش بتحب قعدت المستشفى اسراء حتى وهى تعبانه ايه حتى لو بتموت بعد الشر عنها هى كده طول عمرهااسراء بس كده غلط عل
احمد تعالي يااسراء مالك واقفه بغيد ليه وبتبصى كده. ليهاسراء انا مش مصدقه ان انا شايفه ملاك بعينيا احمد لا صدقى بنتك اهييه تعالي خديها فى حضنك واشبعى منها بس، اشك لا انا ولا انتي هنقدر نشبع منهاكل ده وملاك مش مستوعبة انهم قدامهااحمد.. حبيبتي مالك مبلمه كده ليه احنا قدامك اهواسراء .. ملاك مالك حبيبتي طبعا انتي مش مصدقه ان احنا موجودين احنا نغستا مش مصدقين احنا موجودين فى وسطكم منه لله اللى كان السبب محمود هياخد. جزاءه متقلقيشملاك هو اتقبض عليه ولا هربمحمود والله عيب عليكي ازاى يهرب من الصخر ملاك ابتسمت بس الصخر مقبض عليهمحمود . لا طبعاً قبض لولاكى فديتى ادهم كان زمانك انتي اللى حطيتى فى ابده الكلابشات ملاك هو اتحدد ليه جلسهمحمود اه طبعا وكل التهم سبتت عليه وموضوع البث المباشر فرق كبير مع الناسملاك بضحك ده شغل فاخرمن الاخر اصل احنا هنقعد. نقول ونعيد والناس مش هتقتنع ان هو مجرم ومدان لما يشوفوا كله صوت وصوره. كده احسن لينا وليهم احمد بث مباشر هو انتم عملتوا بث مباشر ساغة القبض، على غسان محمود اه وكانت فكره عبقريه وفرقت كتييراحمد ومين بقى
ملاك. قومى انتى قويه ليه مش عايزة ترجعى للحياه ملاك.. مش عاوزه ارجع ماليش، حد فيهاالشخص يعني ايه مالكيش، فيها اومال عمك محمود وطنطك. ايه وفهد وادهم وخالك. جودت وغير ياسمينا صحبتك كل دووول ومالكيش، حدملاك .. اه ماليش، حد هما اه حواليا بس برضوا يتيمه الشخص.. اخس عليكي يتيمه ازاي اللى اع
الممرضه قالتله حاضر ودخلته يتعقم وبعدها دخلته للملاك. فهد قعد. قصادها كده يالوكه بتهربى من امتى وانتى ضعيفه كده طول عمرك قويه ملاك قومى علشان خاطر فهد حبيبك اخوكي ولا ادهم حبيك طيب قومي علشان خاطر عمك ومرات عمك. ولا باباكى ومامتك اللى اكيد نفسهم يشفوكى يالا ملاك فوقى ودموعه ناز
ملاك بغد. ماقالت لاادهم عايزة غسان مش عايزاه يهرب وبعدها وقعت من طولهاعند. ايه ايه اه ياقلبى ملاك بنتي حبيبتي فيها حاجه وماسكه تليقونها بنرن على زوجها تليقونه مقفول ورنت على ابنها برضوا تليفونه مقفول ايه وبعدين فى وجع القلب ده يارب طمنى عليها ومشوفش وحش فيها ابداعند ملاك ياسمينا جريت عل
ام ايمن بفرحه الهى يجبر بخاطرك يابيه هترحمنا من رزالة صاحب البيت فتحى ماهو علشان كده قولتلك تعالي. اسيبك. بقى اه هى قريبتك. لسه مجاتشفهد بيشاور، ليها وبيقولها قوليله لا ام ايمن لا لسه مجانش فتحى .خلاص ماشي انا باعت ليكي فلوس واكمان حاجه حلوه للايمن ام. ايمن ربنا مايحرمنى من.







