تسجيل الدخولروايه أحببت سيدي
الفصل الرابع في صباح يوم جديد علي ابطالنا كل واحد قضي ليلته بشكل مختلف نبدأ من ايات اللي مش قدرت تنام بسبب العفريت اللي فاجأ خلي قلبها يدق و فكرت انه سيدها و ليس أكثر .. أما خالد اللي كان مقتنع بأنه خالد الصياد و أنه بيكره كل الستات و أنه هيقدر يتخلص من الجنية القصيرة زي ما سماها ..اما حكيم اللي فضل طول الليل يفتكر الماضي المدفون من عشرين سنة بعد ما فتح هدية لقاء اللي فضلت طول الليل تفكر اي هيكون ردت فعل حكيم الصياد بعد ما يشوف الهديه و هل هيفضل حكيم الصياد اللي مش يبينكسر ولا هتقدر عليه المرادي ... في قصر الصياد في اوضه خالد لبس و جهز كالعاده بدله سوداء بدون كرافت و القميص الاسود مفتوح الازرار و نظرته اللي بتخفي عيونه السوداء نزل راح علي اوضه حكيم و خبط علي الباب لكن حكيم رفض يرد عليه علشان خالد مش يدخل و يشوف حال الاوضه خبط خالد تاني لكنه مش لاقي رد خالد :- اكيد لسه نايم ما هو سهران طول الليل مع الفاشل التاني يلا مش مهم اما اوصل الشركه هكلمه اما اشوف التاني دا صحي ولا لسه نايم نزل خالد علي تحت و طلب من فاطمه تبعت حد علشان ينادي احمد يفطروا سوا اما في غرفة حكيم فقد كانت حزينه و محطمه بعض الشيء الكرسي المتحرك الخاص به ملقي علي الارض و الأدوية الخاصه به و هاتفه و كل شئ كان قريب من يديه و كانت الي جانبه تلك الهديه اللعينه التي بسبها فتحت الآلام الماضي التي حاول حكيم اخفاءه خلف ضحكه و مشاكسته كان يشعر حقا في تلك اللحظة بأنها استطاعت هذه المره كسر حكيم الصياد لم يكن هين أن تلعب علي حبه لها تلك الخائنه ... تحرك حكيم بهدؤء باتجاه الارض حاول أن يصل إلى هاتف الملقي أرضا و نجح في ذلك و قام بالاتصال على رقم معين لقاء :- اي للدرجاي الهديه عجبتك مش قادر تصبر علشان تشكرني عليها حكيم وهو يستجمع قوته و بكل هدوء و نظره لا يمكن تفسيرها في عينه :- اي لقاء الصندوق المعفن اللي انتي باعته فيه الهديه دي معقول من كتر اللي خالد بيعمله في الخدام جوزك فلس و مبقاش معاكي فلوس حتي تشتري هديه شيك تليق بحكيم الصياد لو محتاجه فلوس قوليلي و انا ابعتلك فلوس مش تتكسفي و بعدين يعني خلاص الحالة ضاقت بيكي اوي لدرجة انك مش عرفتي تشتري هديه ليا قومتي باعته زبالتك القديمه لا بجد صعبتي عليا اوي يعني هقولك تاني لو محتاجه فلوس قوليلي و انا ابعتلك ملايين انتي عارفه قد اي انا كريم اوي و الفلوس عندي كتير اوي اوي مش تقلقي لقاء :- ...... حكيم :- سلام يا لقاء هانم الحديدي قفل حكيم السكه في وش لقاء اللي فعلا جواها حريقه كانت المفروض تكون في حكيم بدأت تكسر كل حاجه و تصرخ و كان الغيظ بياكل فيها محمد:- لقاء مالك يا حبيبتي في أي اهدي اي اللى حصل شادي :- ماما مالك اي اللي حصل ليه كل لقاء:- مفيش انا عاوزه افضل لوحدي شوية محمد :- لقاء مالك لقاء:- حبيبي معلش سبني لوحدي انا هبقا كويسه خرج محمد وشادي و سابوا لقاء لوحدها اللي بدأت تفكر ازي هتقدر تكسر حكيم و تنتقم منه كانت فكره باللي عملته دا هتكسره لكن هو اللي كسرها و ذلها لقاء :- ماشي يا حكيم الأيام ما بينا كتير و انا هيجي اليوم اللي هذلك فيه زي ما ذلتني في قصر الصياد داخل بيت ايات كانت صحيت ايات من النوم و جهزت علشان تنزل الكليه و اول ما خرجت من اوضتها كان احمد نازل من اوضته لابس بدله زراقاء علي قميص ابيض من غير كرافت و نضاره ايات :- الله اكبر اي الحلاوة دى 😘🤩 احمد:- وهو يضرب ايات علي كتفها :- تسلم يا اخ 😂😂 ايات :- اخ انا اخ فشر دا انا ست البنات قمر ١٤ يا حيوان انت 😠😠👊👊 احمد وهو ينظر إلي ايات من تحت لفوق :- مش باين عليكي اي علاقه بالبنات اصلا 👊😂 ايات:- ليه يا اخويا انا مالي احمد :- يا بنتي هفضل لحد امتي اقولك دا مش لبس بنات اللي انتي لابسه دا و بعدين اي الدراع دا عندك عضلات مش عندي يلا سلام انا هفطر مع خالد غوري في داهيه هسبلك عربيتي ايات نظرت لنفسها في المرأة فقد كانت ترتدي سلوبته جنيز تحتها تي شيرت اسود نص كم و رابطه شعرها ديل حصان و لابسه كاب :- و النبي قمر سيبك منه 😘 خرجت ايات من الباب الخلفي حيث كانت تنتظرها سيارة احمد و معاها السائق ايات :- صباح الخير يا عم عوض عوض السائق صباح الخير يا ست ايات نطلع علي الكليه ولا هنروح نجيب الانسه سالي ايات :- لا ياعم عوض معلش هنجيب سالي عوض السائق :- حاضر يا ست ايات داخل القصر في حجرة الطعام كان خالد قاعد مستني احمد علشان يفطروا سوا خالد:- اي يا زفت كل دا علشان تصحي انا جعان يخربيتك مش كلت من امبارح احمد :- يا اخي قول صباح الخير خالد :- صباح الخير يا اخويا سهرت الراجل طول الليل عاجبك كدا مش صحي لحد دلوقتي احمد :- و انا مالي يا عم هو اللي كان عاوز يلعب شطرنج خالد :- طب يلا كل خلينا نمشي زمان السواق جهز العربية احمد :- لا عم عوض مع عربيتي انا اللي هسوق انهارده خالد :- ليه يا اخويا احمد :- علشان انهارده اختي في الكليه وهو موجود معاها خالد :- اممم تمام يلا كل احمد:- بقولك يا خالد البنت اللي بتشتغل في الاستقبال بدل البنت اللي طلبت مني انقلها انا لاقيت واحده بس هي بتدرس اسمها سالي هي بصراحه صاحبة اختي في الكليه بس جوز امها .... خالد :- احمد انت مش محتاج تشرحلي حاجه اللي انت شايفه صح اعمله انت عارف اني مش هعترض علي اي حاجه تعملها يا زفت احمد :- تمام يا صحبي خالد :- صحيح عملت ايه مع المحافظ امبارح يا بني وافق علي المشروع ولا فضحتنا احمد :- عيب عليك دا انا احمد المشروع خلال الاسبوع الجاي هنبدأ تنفيذها خالد:- الله عليك يا احمد لما بتشغل دماغك المشروع دا هيبقي نقله كبيرة للبلد احمد:- المدينه اللي انت عاوز تبنيها هتبقا جذب للسياحه و الاستثمار و دا هيفيد البلد و السياحه جدا علشان كده المحافظ مش أتأخر في الرد وافق فور أنه يدينا الأرض اللي كانا محتاجنها خالد :- لازم عينينا تكون مفتحه كويس اوي لان محمد مش هيعدي فرصة علشان بيوظ علينا المشروع احمد :- عيب عليك جهزين ليه كويس اوي اها صحيح بيفتح بيوتي سنتر جديد ليها تحب نتصرف ازي خالد:- لا استني شويه خليها تفرح بيه و بعدين نبقى نتصرف احمد :- اللي تشوفه يا صحبي يلا علشان نمشي خالد :- يلا في شركة الحديدي داخل مكتب محمد الحديدي كان في اجتماع مع مجموعة من المستثمرين محمد:- طبعا حضرتكم عاوزين تعرفوا انا جمعتكم عندي ليه احد المستثمرين :- بما اننا كلنا المستثمرين في مشروع خالد الصياد الجديد يبقى اكيد حضرتك عاوزنا علشان المشروع دا محمد:- مظبوط علشان كده و انا هجيب من الاخر من غير كلام كتير انا عاوزكم تسحبوا الاستثمار من خالد الصياد و تخلوه معايا انا احد المستثمرين:- و اي الفايدة من أننا نعمل كدا محمد:- مفيش اي فايدة احد المستثمرين :- انت جايبنا علشان تضيع وقتنا يا محمد بيه شادي :- لا طبعا حضرتكم من أكبر المستثمرين في البلد محمد بيه قصده انكم نسبتكم كلكم في المشروع خمسين في الميه و نسبة خالد الصياد لوحده خمسين في الميه انا شايف إن دا ظلم و تقليل من حضرتكم انما لو استثمرتم معانا هيبقا نسب المشرع متساويه بينا كلنا مفيش فرق بينا محمد :- بمعني أن اللي كان هيكسب مليون من المشرع مع خالد هيكسب معايا انا ٢٠ و يمكن اكتر احد المستثمرين :- طب و خالد الصياد و المفروض أن المحافظ وافق علي المشروع و قرر أنه يديه الأرض شادي:- دا لما انتم كنتم مع خالد انما لو بيقتوا معانا احنا يبقا الأرض معانا ونقدر ننفذ المشروع من الصبح دا طبعا لو وافقتم تنضموا لينا بص المستثمرين لبعض للحظات و بعد كدا أعلنوا موافقتهم علي سحب استثمارهم من خالد الصياد و يستثمرو مع محمد الحديدي يا ترى خالد الصياد هيكون رد فعله اي لما يعرف ... في كلية الاداب جامعه القاهره كانت ايات و سالي قاعدين في الكافيتريا بعد ما خلصوا محاضرتهم الأولي و اما المحاضرة الثانية اتلغت سالي:- احسن أن المحاضرة اتلغت علشان اروح انضف البيت و اطبخ و انام شويه علشان الشغل بليل ايات :- شغل اي بقا خلاص احنا هنروح لاحمد وهو هيتصرف بقا خلينا نفطر و نروحله سالي :- انا مكسوفه والله يا ايات هيقول عليا اي دلوقتي ايات:- انا مش هتناقش معاكي علشان انا من امبارح بفهم فيكي و دماغي صدعت منك و انتي اللي في دماغك في دماغك غبية بصي شوفي هتاكلي اي لحد ما كلم احمد سالي :- ايات و النبي بلاش مبحبش اكون تقيله علي حد ايات :- يارب صبرني يارب .....الو احمد :- اي يا زفت بتزعقي فيا ليه ايات :- مش انت يا عم بزعق لي اللي جانبي انت فين يا عم انت هتشغل البت دي ولا لا احمد :- اعوذ بالله منك يا شيخه قولنا هتشتغل مش تصدعينا بقا ايات :- امتي يا اخ احمد :- انهارده اعتبريها اشتغلت و بتقبض بقا غوري عندي شغل خالد :- خلصت يا باشا تليفونك ...اي دا الملف دا ناقص ليه احمد:- ناقص اي وريني كدا .... اووووه نسيت الجزء التاني في مكتبي استني هروح اجيبه خالد :- خليك لارا تروح تجيبه احمد :- لا انا هروح اجيبه علشان انا عارف ورقي و مكتبي كويس خالد :- مسطول والله عند ايات و سالي في الكليه سالي:- طيب احنا هنعمل ايه انهارده بقا بما انك مش عاوزه تروحي ايات:- بصي احنا نخلص اكل و نروح لاحمد الشركة علشان يشغلك و بعدين هننزل نجيب ليكي شوية لبس يليق بالشركة سالي:- لابس اي يام لبس بصي على لابسك اللي مش ليه علاقه بلبس البنات اساسا ايات :- هو في أي هو انا ملطشه اللي نزل و اللي طالع يقولي مفيش علاقه بالبنات بت انتي لسانك دا مش بيطول إلا عليا هقصه ليكي سالي:- خلاص يا كبير حقك عليا انا اسفه عيله و غلطت كلي يا حبيبتي كلي تاخدي اكلي تاكليه هو كمان ايات:- لما اخلص دا هبقا اخده لازم ازعق كدهون علشان تحترموا نفسكم مش ينفع من غير ما ازعق سالي :- معلش يا معلم احنا غلطانين مش تعصب نفسك انت بس ايات :- هاتي الموبيل لما اكلم احمد أقوله أن احنا رايحين ليه (بيرن موبيل احمد خالد بياخد باله ) خالد:- حتي تليفونه نسيه أما اشوف مين بيكلمه ليمسك خالد بتيلفون احمد لتقع عليه صدمه أنها جنيته الصغيرة علي شاشة الهاتف يحملها احمد في حضنه من تكون يا ترا من هي توته التي تتصل علي احمد خالد :- هي نفسها يعني احمد عرفها بس هي مين و ليه احمد شايله كدا معقول تكون هي نفسها ... فاق خالد من تفكيره علي صوت احمد وهو. بيتكلم مع لارا بره بسرعة رمي التليفون علي المكتب و حط عليه الملفات خالد :- تعالي يا سي زفت تلفونك بيرن شوفه فين احمد :- يا بني احترمني شوية هو فين الموبيل حرك احمد الملفات لحد ما طلع الموبيل و رد عليه احمد :- اي يا بنتي في أي تاني ايات :- مش بترد بسرعة ليه يا احمد احمد :- معلش مش كنت جمب الموبيل انتي عاوزه اي يا توتا لينظر خالد لاحمد عندما سمع هذا الاسم احمد :- تمام ساعة كدا و تكوني هنا يلا باي خالد :- هات الملف احمد :- اهو الملف اظن كده تمام خالد :- ايوه تمام قولي يا احمد معاد اي اللي عندك بعد ساعه انا كنت بفكر نروح المصنع نشوف الشغل هناك بقالنا مده مش روحنا بما انهارده مفيش شغل كتير احمد :- تمام هنروح اصلا مش معاد ولا حاجه دي البنت صاحبة ايات اللى هتشتغل هنا في الاستقبال عشر دقائق أو ربع ساعة بالكتير و ننزل نروح زي ما تحب خالد :- اها تمام احمد :- انا هروح مكتبي انا بقا اخلص شغلي خرج احمد و ساب خالد اللي قام من علي مكتبه واقف قصاد الشباك باص لقدامه بس عقله رجع لسنين وراء للبنوته الصغيرة بنت فاطمه و اخت احمد اللي ديما كانت تعيط و تشد خالد من شعره افتكر خالد أن اخر مره فيها شاف آيات كان عندها 5 سنين بعدين طلب من فاطمه أنها تمنع ايات من أنها تيجي البيت و لما كبر و بقا خالد الصياد بردو بنى وراء القصر بيت صغير خلي فيه ايات محبوسة هو سجنها زيها زي كل حد مش سمح لواحدة انها تقرب منه غير فاطمه ... خالد لدقيقة سال نفسه معقول دي الصغيرة اللي مش كانت باينه من الأرض بقت جنية جميله جدا رجع خالد لنفسه و قال إنه مش هينفع يعمل اي حاجه من اللي كان مقرر يعملها لما يوصل لي ايات و خد قرار أنه هينسي الموضوع دا كله و يلغي كل حاجه من دماغه مرت ساعه و في مكتب الاستقبال لشركة الصياد وصلت ايات و سالي الي الشركة ايات :- عاوزه اقابل الاستاذ احمد الموظفه :- احمد مين حضرتك ايات :- وهي تنظر إلى سالي الاستاذ احمد عبدالله الموظفه :- اها حضرتك تقصدي احمد بيه مدير الشركه أقوله مين حضرتك و هل في معاد ايات :- انا ايات عبدالله أخته الصغيره الموظفه :- اتفضلي يا فندم مكتب احمد بيه في الدور التالت حضرتك تقدري تستخدمي الاسانسير اللي هناك دا ايات :- شكرا عن اذنك سالي:- بت يا ايات اخوكي شكله حاجه كبيرة هنا انا مرعوبه ايات :- اتنيلي دا انا أخته و مرعوبة انا فكرته أنه بتاع شاي ولا اي حاجه مش مدير و اسانسير و احمد بيه سالي :- بتاع شاي مش عارفه اخوكي شغال اي الله يفضحك ايات :- انا كفايا اوي عليا عارفه انه اخويا و رضا علي كدا وصلت ايات الدور الثالث عند مكتب احمد و خالد و هناك قابلوا لارا لارا و هي بتبص عليهم باشمئزاز :- نعم مين حضرتكم و طلعتم هنا ازي ايات :- طلعنا بالاسانسير ولا انتي عاميه مش شايفه لارا :- انتي ازي تكلميني كدا انا هطلب الامن ليكي ايات :- اطلبي الأمن علشان انفخك و انفخهم سالي :- ينفع تخرسي شوية ... يا انسه لو سمحتي دي ايات عبدالله اخت الاستاذ احمد و احنا هنا جايين علشان نقابله لارا:- بقا دي اخت مستر أحمد مستحيل ايات :- مالها دي يا ....... سالي :- وهي حاطه أيدها علي بوق ايات علشان تسكتها :- ايوه يا انسه أخته و تقدري تسأليه لارا :- و هي باصه لي سالي اتفضلي معايا يا انسه ايات:- سبيني عليها اجبها من شعرها بنت ال .. سالي يا بنتي كفايا ماشيه تتخانقي مع خلق الله اهدي شويه لارا:- احمد بيه في انتظاركم جوا ...ثم بصت علي ايات بقرف و تركتها و غادرت ايات :- شوفتي بنت ال بتبصلي ازي سالي:- معلش المسامح كريم خليكي انتي العاقله ايات انا اتهزءت يا احمد و انت عايش علي وش الأرض احمد وهو باصص في بعض الاوراق دون أن يرفع رأسه :- وانتي في حد يقدر يهزءك يا مفترية دا انتي كنتي افترستيه لتضحك سالي رغم عنها بخفة ضحكه اختلست طريقها لمسامع احمد لينظر ببطئ لصاحبه تلك الضحكة ..نظر احمد الي سالي التي كانت ترتدي فستان كشمير بسيط جدا لكنه كان ساحر أكثر من اللازم تاركه شعرها مفرود علي أحد أكتافها تنظر الي الأرض و خديها مصبغين باللون الاحمر ظل احمد ينظر إلي سالي فهو بطبيعة عمله يلتقي بالعديد من النساء لكنه لم يلتقي اطلاقا بهذا الجمال الطبيعي الذي خطفه من اللحظه الأولي ايات :- روحت فين ... يا اخ ...يا حج نحن هنا احمد :- انت مين حضرتك انا اعرفك يا اخينا لتضحك سالي مره اخري لتخطف احمد مجددا الذي تهمهم ثم بدأ في الحديث احمد اسمك ايه يا انسه ايات :- اسمها سالي ما انت عارف انت هتستعبط احمد :- كام سنه يا سالي ايات :- يا عم ما انت عارف انها قدي في أي احمد :- بت بقولك شايفه التلاجه اللي هناك دي فيها شوكولاته و عصير و كل اللي نفسك فيه روحي كلي و خليني اشوف اللي ورايا ايات :- فيها شوكولاته احمد :- شوكولاته مش تحملي بيها ايات :- طايب معلش يا سالي مضطره اسيبك علشان عندي موضوع مهم احمد:- تبيعي امك علشان بطنك و طبعا ايات مش ردت عليه و راحت عند التلاجه فتحتها و طلعت كل الشكولاته فضلت تاكل لحد ما طلعت في دماغها فكرة أنها تروح و تضايق لارا و تاخد حقها منها و بالذات أن احمد و سالي بيتكلموا مش هياخدو بالهم لو خرجت و فعلا اتسحبت ايات و خرجت من مكتب احمد اللي في نفس اللحظه كان خالد خارج من مكتبه ليجمعهم القدر مجددا رغم قرار كل منهم بألا يجتمعان مجدداً ..... # بقلم ليلروايه أحببت سيدي الفصل ١٣ في صباح يوم جديد بعد يوم من الوجع و الالم اللي مر بيه جميع ابطال روايتنا جاي صباح جديد شايل جواه حاجات كتير منها الفرحه و منها السعاده ... في قصر الصياد عند بيت ايات صحيت سالي علي كابوس ارعبها بصت حوليها مش لاقت حد جمبها نزلت من علي السرير و نادت علي فاطمه سالي :- طنط فاطمه طنط فاطمه ... اظاهر أن مفيش حد هنا انا لوحدي... فعلا لوحدي مبقاش ليا حد كله راح و سبني هعيش لمين انا كنت عايشه علشان ماما و اهي سابتني و مشيت خلاص و بقيت لوحدي يبقا اعيش لمين مبقاش ليها لازمه الدنيا كانت تنظر سالي الي تلك السكين الموجودة على الطاولة لقد تسلل الخوف و الإحباط داخلها لتفكر في شئ لا يمكن تصوره مدت سالي يدها الي تلك السكين و وضعتها علي يدها اليسرى سالي :- انا عارفه اني اللي بعمله دا اكبر غلطت بس انا والله العظيم معنديش حل انا مبقاش ليا رغبه اني اعيش خلاص أنا مش عاوزه الدنيا دي انا عاوزه اموت اموت و بس اروح لماما ...... سامحني يارب غمضت سالي عيونها و قررت أن تنهي حياتها فعلا ثم شدت السكين عن يدها لتصرخ بشده سالي :- ااااااااه .... انت انت احمد :- لما ايات حكتلي عنك اول ح
روايه أحببت سيدي الفصل الثاني عشر في احدى المستشفيات الاستثمارية وصل خالد و ايات لهناك و دخلوا فورا خالد :-في مريض لسه داخل عندكم اسمه حكيم الصياد فين موظفه الاستقبال :- لحظه واحده يا افندم خالد :- اخلصي مفيش وقت ايات :- ممكن تهدي موظفه الاستقبال :- في غرفة العناية الدور الثاني طلع خالد و ايات طلعوا علي فوق و اول ما وصلوا لاقوا عوض واقف مع الدكتور خالد :- بابا فين يا عوض عوض :- في العنايه يا خالد بيه خالد :- ليه هو فيه الدكتور :- ازمه قلبيه لكن مش خطيره هو موجود في العنايه للاطمئنان بس مش اكتر لانه وصل في الوقت المناسب بالتالي مفيش اي قلق عليه ايات :- الحمد لله يارب الحمدلله خالد :- هيخرج امتي من العنايه انا عاوز اشوفه الدكتور :- لو مش حصل اي حاجه جديده ممكن يخرج من المستشفى خالص مش من العنايه بس خالد :- شكرا يا دكتور الدكتور :- عن اذنكم خالد :- عوض خد ايات و راحوا و بلاش تبلغوا اي حد عن حاجه هما تعبانين بما فيه الكفاية ايات :- انا مش هروح في مكان و اسيب حكيم هنا مش هروح علي البيت من غير حكيم خالد :- انا مش باخد رايك اصلا انا بأمرك ايات :- و ان
روايه أحببت سيدي الفصل الحادي عشر لقاء :- طيب قول سلام اهلا اي حاجه ولا إللي فيه عيب مش بيبطله حكيم :- السلام بيتقال للناس اللي تستاهل مش واحده ذيك لقاء بغيظ:- ابعد ابنك عن حبيبي و ابني يا حكيم حكيم :- اقصدك ابعد خالد ابنك عن الخدام بتاعي اللي كنتي بتخونيني معاه و ابنك اللي خلفتيه في الحرام منه لقاء :- اي الجنان اللي بتقوله ده انت خلاص كبرت و خرفت حكيم :- دي الحقيقه اللي انتي فاكرة انك مخبيها هي و فضايح كتير بقولك اي يا لقاء مش قولتي اللي انتي عايزاه يلا غوري اصل المكان بقا خنيق اوي في وجودك لقاء :- مش تلعب معايا يا حكيم علشان انا ممكن في لحظه أخفيك من علي وش الدنيا حكيم :- مش بعيد علي واحدة قتلت ابوها انها تعمل اي حاجه لقاء :- انت بتقول ايه انت اتجننت كدب اللي بتقوله كدب حكيم :- غريب الحب دا يا لقاء بيخليك اعمي عن كل حاجه وحشه في اللي بتحبه دا حتي بيخليك تحب الوحش دا كمان وانا من كتر ما كنت بحبك كنت الاعمى اللي مش بيشوف اي غلطه كنتي تعمليه مع اني لو فتحت عيني شوية صغيرين كنت هشوفك علي حقيقتك بسهولة لقاء :- انا عملت كدا علشان حبي و هو اللي جبرني اني اتجوزك و لما عرف عني و
روايه أحببت سيدي الفصل العاشر في المساء الجميل في أحد افخم المناطق في القاهرة الجميلة تزينت إحدى البنايات لتبدو كالعروس يوم زفافها بين أصحابها لقد بذل العمال و الموظفين الكثير والكثير من الجهد ليبدو هذا المكان بهذا الجمال لإرضاء السيدة لقاء صعبة الارضاء من الأساس جاءوا الضيوف من الطبقات الراقية أبناء مجتمع نراه جميعاً من بعيد يسمح لنا بالنظر فقط لا بالاقتراب و اللمس جاءوا جميعاً لتهنئة السيدة لقاء الحديدي و كذلك لتودد للسيد محمد فهكذا تسيير مصالح و امور هذا المجتمع يبدو مبهر من الخارج لكنه صعب و عميق و كاذب جدا من الداخل و هذا أيضاً كان رأي كريم الذي دخل يجر قدمه الي الداخل يحمل لقب صديق السيد الشاب شادي الحديدي يسمعها بإذنه و يراها بعيونه فكانت تزيد من داخله رغبه في التخلص من شادي بأسرع وقت ممكن كريم :- اي برنس شادي :- وطي صوتك متفضحناش اي ملقتش حاجه انضف من كدا تيجي بيها تفضحنا اكتر شويه جبت الزفت اللي قولت عليه كريم يكتم غيظه :- جبت يا كريم بيه اطلعهم لحضرتك دلوقتي ولا فين زي حضرتك يا باشا تحب شادي محاولآ اصلاح الأمور:- ياض انت صحبي بس علشان الوجهة الاعلانيه للمجتمعات الراقية
روايه أحببت سيدي الفصل التاسع سالي :- ماما .... ماما ... ايات ماما مش بترد عليا مش عارفه مش بترد عليا ليه ايات وهي تحتضنها :- حبيبتي انتي مؤمنه بالله و بقضاءه و دا نصيبها خلاص هي راحت لربنا قولي اللهم أجرني في مصيبتي و اخلفني خير منها سالي :- لا لا لا آيات مينفعش لا انا هعيش لمين بعدها يا ايات مينفعش انا مليش غيرها لا مااااااااااما مااااااااااااااما ردي علياااا انتي طلبتي مني اني اسامحك علشان تمشي طب انا مسمحتش انا زعلانه خليكي متمشيش مااااااااماااااااااايات :- حرام انتي بتقولي ايه الروح دي امانه ربنا بيديها لينا وقت ما يجي معادها ربنا بيسترد امنته ربنا يرحمها يا روحي و يغفر لها ادعي ليها يا حبيبتي هي دلوقتي محتاجه دعواتكسالي :- هي راحت خلاص مبقتش معايا مش هشوفها خلاص ايات :- اهدي يا سالي اهدي سالي :- ............ايات :- سالي سالي سالي احمد :- سالي سالي ردي علياخالد :- دي أغمي عليها يا احمد انا هنادي علي الدكتور شليها و تعالي نشوف اوضة فاضيه احمد شال سالي اللي غابت عن الوعي أو خلينا نقول اللي هربت من الواقع المؤلم بالنوم هي لو كانت مستحلمه كل حاجه بس علشان وجود امها طب ازي
روايه أحببت سيدي الفصل الثامن احمد :- يلا اخرجي اخلصي ايات :- اااااااااااه احمد :- ايات مالك حصل اي فاطمه :- مالك يا بنتي حصلك اي يا ايات ايات :- الحقيني يا ماما الحقيني دخلت فاطمه الحمام لي ايات و احمد فضل مستني برا و اول ما دخلت لقت ايات مرميه علي الارض و المرايا واقعه و متكسرة و جسم ايات بينزف و دماغها فاطمه :- يا حبيبتي يا بنتي اي اللي حصلك يا ايات ايات انا كنت واقفه علشان البس هدومي و اخرج لقيت المرايا وقعت لوحدها و انا بجري بعيد اتزحلقت و الازاز دخل جسمي الحقيني يا ماما فاطمه :- قومي اما اغسلك و حطلك حاجه علي جمسك احمد :- يا ماما قوليلي في أي بدل ما ادخل واللهفاطمه :- اهدي يا بني خمس دقائق ألبسها اطلب انت الدكتور احمد :- دكتور ليه مالها ايات فاطمه :- يا بني مش تتعب قلبي اطلب الدكتور و خلاص احمد :- حاضر هطلبه غسلت فاطمه جسم ايات و طهرته كله و حطت ليه دهان و خدتها و خرجت من الحمام وسط سيول من دموع ايات احمد :- ايات اي اللي حصل مالك ليه الدم اللي نازل من دماغك دا فاطمه :- مرايا الحمام اتكسرت وهي من الخضه بتجري اتزحلقت علي الازاز و دخل في جسمها احمد :- معقول في ل
طلع خالد بسرعة علي اوضة حكيم اول ما سمع صوت صريخه خالد:- بابا اي اللي وقعك في الأرض كدا انت كويس حكيم :- كنت عاوز اروح علي السرير علشان ارتاح بس الظاهر الكرسي مسك في السجاده و انا مش واخد بالي فضلت احركه لحد ما وقعت خالد:- فين البنت اللي المفروض فاطمه جايبها علشان تكون موجودة معاك انا هوديها ف
في أحدي قاعات المؤتمرات الشهيرة و الفخمه يجلس اكبر رجال الأعمال والمستثمرين لحضور المزاد العلني القائم علي أحدي الشركات و تشتعل المنافسة بينهم الجميع يحارب علي الفوز بذلك المزاد مهما كان التمن احد رجال الأعمال : مليون جنيه شخص آخر : مليون ونص شخص ثالث : ٢ مليون جنيه ليخرج صوت رجال الأعمال الشه
روايه أحببت سيديالفصل السابع نتقل الي قصر الصياد و بالتحديد في الطابق الاخير من القصر و كما يقال المنطقة المحرمه أنه الطابق الخاص بخالد قام خالد بتصميم هذا الطابق بنفسه أنه مخيف فعلا يعمه الصمت و اللون الاسود الذي يسكن كل شئ إضاءة هادئه يتكون هذا الطابق من صاله رياضيه واسعه و متكاملة و غرفه خالد
روايه أحببت سيدي الفصل السادس في شركة الحديدي في مكتب محمد الحديدي كان معاه شادي محمد :- شادي عملت ايه في الصفقه مضيت الورق ولا لسه شادي :- مضيت و هتخرج الشحنه من الميناء بكره محمد :- تمام كويس جدا علي ما توصل تكون البضاعة اللي في المخازن اتوزعت شادي :- انت قديم اوي يا محمد بيه كل البضاعة اتو







