分享

ظلال الماضي

作者: ليل
last update publish date: 2026-06-11 21:33:14

روايه أحببت سيدي

الفصل السادس

في شركة الحديدي في مكتب محمد الحديدي كان معاه شادي

محمد :- شادي عملت ايه في الصفقه مضيت الورق ولا لسه

شادي :- مضيت و هتخرج الشحنه من الميناء بكره

محمد :- تمام كويس جدا علي ما توصل تكون البضاعة اللي في المخازن اتوزعت

شادي :- انت قديم اوي يا محمد بيه كل البضاعة اتوزعت و فلوسها في البنك

محمد :- شاطر شكلك هتاخد مكاني قريب .. بس قولي مالك مش علي بعضك في حاجه شاغلك

شادي :- مش تشغل بالك موضوع و هخلصه

محمد :- جرأ اي يا شادي من أمتي في مواضيع بتخلص من ورايا

شادي :- الموضوع مش مستاهل و لما يظبط هعرفك علي طول

محمد :- شادي

شادي :- لارا سكرتيرة خالد

محمد :- اها عارفها شوفتها معاه في مؤتمر صحفي قبل كدا

شادي:- اهي البت دي معاها كل اسرار خالد و كل شغله معاها تخيل لو قدرنا نوصل ليها هيبقا معانا كل اسرار خالد و كل خطوه بيعملها و كدا احنا هنكون سابقينه بخطواه دائما و نقدر نخلص منه كل اللي عمله معانا

محمد :- فكره حلوه بس هنوصل ليها ازي بقا يا ابن لقاء

شادي :- عيب عليك انا شادي الحديدي يومين و هتبقي في جيبي

محمد :- لو كان الموضوع سهل زي ما بتقول مش كان زمانك قاعد بتفكر كل دا معايا

شادي انا بعت ليها بوكيه ورد مستني ردت فعلها علشان ننتقل للخطواه الجايه

محمد :- طايب اما نشوف بس خلي بالك من خالد دا عامل زي التعبان و انا مش مستعد اني اخسرك أو اخسر حاجه تانيه

شادي :- مش تقلق عليا انا تربيتك عن اذنك هكلم كريم اشوفه عمل اي

محمد :- بردو الواد الصايع دا انا مش قولتلك ابعد عنه

شادي :- هو صايع بس جدع و صحبي مش تقلق .... اي يا كيمو عملت ايه ..... تسلم يا برنس كدا تمام اروح انا الحقها ..... ماشي يا كيمو سلام

محمد :- ضحكتك كدا ليه

شادي :- مش قولتلك يومين يا محمد بيه عن اذنك

في فيلا محمد الحديدي لقاء قاعده في الاوضه لوحدها من ساعة مكالمة حكيم قدامها صندوق قديم فيه صور و و شوية مجوهرات و حاجات قديمه

لقاء :- السبب يا حكيم في كل اللي حصل انت اللي حبتني و طلبتني من ابويا اللي فرح اوي أنه هيناسب الصياد انت السبب في كل حاجه انت اللي خلتني خاينه و قاتله و كل حاجه وحشه عملتها انت السبب فيها

( من اكتر من ٣٠ سنه في بيت أهل لقاء )

والد لقاء :- لقاء لقاء تعالي هنا

لقاء :- افندم يا بابا

والدها :- انهارده جالك عريس و انا وفقت مبروك يا لقاء

لقاء :- لا يا بابا انا مش موافقة لا

والدها :- لما تعرفي العريس هتوافقي علي طول

لقاء :- لا حتي لو كان مين انا مش بفكر في الجواز دلوقتي

والدها :- بقا في حد عاقل يرفض حكيم الصياد ابن اغني عائلات البلد و الواريث الوحيد لا كمان رجل اعمال شاطر في شغله و محترم مفيش عريس احلي من كدا

لقاء :- لا مش موافقة انا مستحيل اتجوزه

والدها :- انا مش باخد رايك فاهمه انا خلاص وافقت عليه و الفرح الخميس الجاي انا اصلا عارف من البداية انك هترفضي علشان الواد الجربوع اللي كان معاكي في الجامعه بس احب اقولك ان طول ما انا علي وش الارض انتي مش هتتجوزي غير حكيم يا كدا ياما اتفضلي برا زي ما انتي كدا من غير لا فيلا و لا عربيه ولا فلوس روحي للجربوع و اتجوزيه دا لو رضي بعد ما يعرف اني هحرمك من فلوسي و من كل حاجه

لقاء :- بابا انت بتعمل معايا كدا ليه صدقني محمد بيحبني و مش طمعان في فلوسي زي ما حضرتك شايف انت ظالمه والله

والدها :- الكلام خلص و الموضوع اتقفل و اللي عندي قولته ليكي و انتي حره يا تبقي مرات اغني واحد في البلد لتعيشي في الشارع تشحتي اللقمه فاهمه

( في آلوقت الحالي فيلا الحديدي )

لقاء :- مش كان قدامي حل غير اللي عملته انا كنت مجبورة انت السبب يا حكيم فاهم انا بكرهك و بكره حبك ليا و بكره ابنك لأنه منك لو كان من محمد كان زماني بحبه اوي زي شادي و اكتر بس علشان هو ابنك انا بكرهه مهما حاولت أحبه مش كنت بقدر و انت السبب

امام شركه الصياد نزلت لارا بعد ما خلصت شغلها و وقفت قدام عربيتها و قبل ما تركب لقت حد واقف في وشها

شادي :- هاي اذيك يا لارا ....ااااااا قبل ما تقولي انا عارف هتقولي اي حضرتك مين علشان تيجي توقف قدام عربيتي و تمد ايدك علشان تسلم عليا و فاتح بوق علي الاخر كدا

لارا :- هههههه😂😂😂

شادي :- الله هو في كدا اي الجمال دا

لارا :- نعم

شادي :- انا قصدي علي الورد اللي انتي شايله دا مين اللي ذوقه حلو اوي كدا يجنن

لارا :- واحد كدا و كويس أنه قصادي دلوقتي علشان ياخده مش كنت عارفه ارجعه ازي

شادي :- و يهون عليكي قلبي يتكسر

لارا :- انت عاوز اي يا شادي بيه

شادي :- ممكن تيجي معايا نشرب فنجان قهوه و اقولك عاوز اي و انتي قرري

لارا :- امممممم موافقة

شادي :- اتفضلي معايا يا احلي ورده في الدنيا ..بقولك ايه ما تسيبي شغلك مع خالد و تيجي تشتغلي معايا دا انا حتي هبات في الشركه مش هسبها ليل نهار

لارا :- مش للدرجاي يا شادي بيه

في عربيه خالد أثناء طريقه للقصر وصله اتصال من شخص

خالد :- هاا وصلت لفين

الشخص :- كله تمام يا باشا و كل حاجه ماشيه زي ما رتبت

خالد :- هههه كنت عارف علشان تصطاد الكلب مش محتاج انك تجري وراه ولا تتعب نفسك كل اللي لازم تعلمه ترمي ليه حته عضمه وهو هيجري وراك لوحده

الشخص:- تؤمر بايه يا ريس

خالد :- خليك ماشي زي ما انت و بلغني بالتطورات اول باول

الشخص:- تحت امرك سلام يا ريس

خالد وهو بيتصل علي حد تاني :- اي يا عصام عرفت اي

عصام :- البنت دي حضرتك في كليه اداب سنه تانيه مش ليها صحاب غير بنت غلبانه اسمها سالي هما الاتنين دائما مع بعض و البنت متفوقه جدا في الكليه و الدكاترة بيحبوها و هي و صحبتها من البيت للكليه و من الكليه للبيت مفيش عليها غلطه ولا حركه مش كويسه

خالد :- هو انا هخطبها معقول مش لقيت عليها غلطه مفيش اي حاجه اكيد في حاجه مستخبيه انا عارف الصنف دا كويس غدار و خاين دور وراها كويس فاهم

عصام :- فاهم سعتك

خالد :- طب و القصر بتعمل ايه

عصام :- اللي عرفته أنه طول ما حضرتك برا القصر هي موجوده مع حكيم بيه طول الوقت مش بتفارقه و لما انت بترجع بتكون قاعده في البيت اللي وراء القصر أو في الاسطبل بتلعب مع الخيل

خالد :- مع حكيم بيه ... اسمع خليك وراها و اعرف دبة النمله سلام

عند احمد و سالي كانوا في طريقهم لبيت سالي و كان احمد طول الوقت باصص علي سالي و اللي فعلا سحرته من غير ما يحس

احمد :- قوليلي يا سالي انتي ليه بتشتغلي قبل ما تخلصي دراستك

سالي مش ردت لكن لفت وشها لناحية برا و حاولت تتحكم في دموعها

احمد :- انسه سالي انا شكلي ضايقتك انا اسف

سالي :- لا حضرتك مش ليك ذنب كل الحكايه أن اللي بيكون عايش في وجع بيحاول دائما أنه يهرب منه علشان يرتاح

احمد :- مفيش راحه في الهروب بالعكس انتي بتبذلي مجهود علي الفاضي لانك مش هتفضلي طول العمر هربانه الافضل من الهروب انك تخرجي من جواكي و تواجهي علشان ترتاحي بجد

سالي :- أوجه صعبه عليا اوي دي

احمد :- مفيش حاجه صعبه و بعدين الناس اللي في ضهرك بيقوكي و يحموكي دول سبب انك تواجهي

سالي :- مليش غير امي و هي أضعف من أنها تقويني و ايات و اللي مش ينفع ادخلها في الموضوع ده

احمد :- مالك يا سالي ممكن تحكيلي

سالي :- ابويا مات و انا عندي ٣ سنين و ماما اتجوزت جوز امي بيتفنن في أذيتي و ذلي و اهانتي و امي غلبانه علي قدها انا بشتغل من و انا في ثانوي مش من و انا في الكليه لاني لازم اصرف علي نفسي جوز امي بيصرف علي مراته وهو مش ملزم أنه يصرف عليا علشان كدا بصرف علي نفسي

احمد :- مفيش اي حد تروحي تعيشي عنده و تسيبي جوز امك اللي مبهدلك دا يا سالي

سالي :- مليش حد قولتلك غير امي و ايات

احمد :- اسمعي يا سالي ركزي في دراستك و ايام اللي هتكوني فيها في الكليه مش تيجي الشغل أو خلصتي بدري ممكن تيجي و المرتب هيكون كويس جدا مش هتحتاجي حاجه ولا اي حد انا موجود في أي وقت

سالي :- شكرا لحضرتك يا احمد بيه بس انا

احمد :- مفيش بس اشوفك في الشغل بكره أظن أننا وصلنا

سالي :- اها وصلنا مش خدت بالي

احمد :- عم عوض شكله حافظ السكه

عوض :- ايات هانم مش ليها غير الانسه سالي دائما مع بعض

احمد :- دي احلي حاجه عند ايات

ابتسمت سالي بخجل شديد و غادرت :- عن اذنكم يا جماعه

احمد :- اطلع يا عم عوض

عوض :- علي فين يا احمد بيه

احمد :- علي القصر نشوف الست ايات ... الا قولي يا عوض انت تعرف سالي

عوض :- معرفتي بيها بس الفتره اللي بتقضيها في العربيه و انا جاي أخدها و اروحها

احمد :- وانت اي رايك فيها

عوض :- مفيش اطيب من قلبها و هادئه جدا و غلبانه ديما جوز امها مبهدله انا فاكر مره قلبي اتقطع عليها كانت نازله الكليه وشها كله مورم و ايديها زراقه و شكلها يصعب على الكافر جوز امها كان ضربها علشان مرتبها كان ناقص يومها الست ايات اتنرفزت و الا كانت عاوزه تطلع تضربه انا حوشتها بالعافيه

احمد :- معاها حق المفروض كنت تسبها تقطعه باسنانها علشان مش يضرب البنت الغلبانه دي تاني

في شقه سالي اول ما طلعت و فتحت باب الشقه لقت جوز امها هجم عليها و ضربها

سالي :- و النبي كفايا حرام عليك انا عملت اي دلوقتي

جوز امها :- والله العظيم لموتك يا فاجرة يا صايعه مين الراجل اللي انتي جايه معاه دا هاا قولي بقيتي فاجرة لدرجه انك مخليه جايبك لحد هنا

سالي :- والله العظيم دا اخو ايات انت مش شوفت العربية و شوفت عم عوض

جوز امها :- هو اخو ايات مش راجل غريب برده وليه هو اللي موصلك هااا ردي يا فاجره

ايات طلبت منه أنه يشغلني عنده بدل المحل اللي انا شاغله فيه وهو وافق و قالي هيدني مرتب كبير اوي

جوز امها :- و هتشتغلي ايه بقا أن شاء الله علشان تاخدي المرتب الكبير اوي

سالي :- هشتغل مساعده ليه يعني هنظم مواعيد و هرد علي تليفوناته و كدا

جوز امها :- وهو جه يوصلك ليه

سالي :- ايات تعبت و روحت و طلبت منه أنه يوصلني علشان مش اتبهدل في الموصلات

في قصر الصياد وصل خالد فورا طلع لاوضة حكيم كان طالع و مقرر أنه لازم يهين ايات باي طريقه معتبر أن دي هتبقى بداية دمارها وصل الاوضه و دخل فورا بس مش لاقي أبوه ولا ايات

خالد :- بابا انت فين

حكيم :- خالد ..ايات خليكي هنا انا هطلع ليه اوعي تعملي اي حركه

ايات :- مفيش داعي خلاص يلا نطلع

حكيم :- بتقولي

خالد :- بابا بتعمل ايه في البلكونه

صعق حكيم مما يحدث ايات الذي كانوا يحاولون دائما اخفاءه عن خالد الان هي و خالد أمام بعضهم البعض وجه لوجه

ايات :- حكيم تحب ندخل جوا

خالد :- اسمه حكيم بيه يا حيوانه انتي فاهمه حكيم بيه مش تنسي نفسك يا خدامه انتي

ايات :- حكيم هتحتاج مني حاجه انا همشي

خالد :- انتي غبيه ولا مش بتسمعي اسمه حكيم بيه و بعدين انتي دورك هنا خدمة حكيم بيه مش تسيبه و تمشي

ايات :- اولا كدا انا مش خدامه ولا عمري كنت خدامه انا بعتبر حكيم زي ابويا علشان كده انا بفضل معاه و جمبه و مش بخلي اي خدامه تيجي جمبه ولو بعمل حاجه فانا بعملها احتراما ليه

خالد :- انتي .....

حكيم :- خالد ايات مش خدامه ايات هانم ولو كلمتها بالشكل دا تاني هيبقي اخر يوم بيني و بينك ... بعد اذنك يا بنتي ممكن تساعديني لحد السرير

ايات :- حاضر يا حكيم

حركت ايات الكرسي المتحرك بتاع حكيم و ساعدته لحد ما نام علي السرير عدلت ليه هدومه و قاست درجه حرارته و اديته علاجه

ايات :- عاوز مني حاجه تانيه

حكيم :- لا حبيبتي مش محتاج حاجه تسلميلي اتفضلي انتي

خرجت ايات فورا من اوضة حكيم و بسرعة خرج وراها خالد

خالد :- انتي

ايات :- نعم

خالد :- كنت عاوز اقولك اجهزي للي هيحصلك اسوء كوابيسك بدأت تتحقق

وصل احمد البيت في الوقت و اتصدم لما لقي ايات واقفه مع خالد في نفس الوقت اللي كانت خارجه فيه فاطمه من المطبخ

احمد :- ايات بتعملي اي عندك

خالد :- مش تخاف يا صحبي كانت عند بابا بتاخد باله منه

فاطمه :- ايات يلا فورا علي البيت

خالد :- قبل ما تروح البيت ممكن يا فاطمه تبعتلي الغداء بتاعي معاها علي اوضه الرياضه

احمد :- اي اللي بتقوله ده يا خالد

خالد :- انت عارف الاومر مفيش خادمه موجوده في البيت تطلع ليا الاكل و اكيد فاطمه مش هتقدر تطلع بالاكل ليا علي فوق و المفروض اننا اخوات و ايات اختك زي ما هي اختي و انت لو محتاج حاجه مش هتجبها ليك

احمد :- انا هجيلك يا خالد و ايات هتروح علشان تذاكر

ايات :- مش مشكله يا احمد انا هطلع الاكل لخالد بيه و هنزل علي طول علشان اذاكر

خالد:- شكرا عن اذنكم مش تتاخري يا ايات هموت من الجوع

فاطمه :- اي اللي بتقوليه دا يا ايات انتي اتجننتي و ازي كنتي واقفه مع خالد كدا

احمد:- ايات انتي انهارده مالك و اي التصرفات دي

ايات :- خالد شافني و انا في الشركة و كان عارف اني ايات

احمد :- وحصل اي

ايات :- مش حصل حاجه انا اللي خلاني اروح اني كنت خايفه منه مش اكتر بس هو مش كلمني و كمان شافني هنا مع حكيم و مش كلمني

فاطمه :- معقولة

احمد :- انا عاوزك في كلمتين يا ايات انا هروح اغير هدومي و استناكي علشان نتغدي سوا

ايات :- حاضر يا احمد

نرجع لشادي و لارا اللي وصلوا مطعم شيك و فخم جدا

شادي :- هااا هناكل اي

لارا :- احنا مش قولنا قهوه

شادي :- دلوقتي معاد غداء يبقا لازم نتغدي اومال عاوزه تقولي عليا بخيل

لارا :- ازي طبعا يا شادي بيه

شادي :- اه وصلنا للنقطه اللي مش بحبها بصي يا لارا هانم انا مش شادي بيه انا شادي وبس من فضلك من فضلك بلاش شادي بيه اتفقنا طبعا اتفقنا

لارا :- انت مجنون فعلا

شادي :- انا فعلا مجنون دا اللي خلاني اجيبك هنا مبديا كدا انا صايع و فاشل و بتاع بنات و كل يوم سهران في حته شكل مع وأحده شكل بس من ساعة ما شوفتك و انا مش عارف اي حصلي انتي عارفه انتي لما مشيتي امبارح بعد ما هزائتني والله العظيم روحت وراكي انتي متخيله شادي الحديدي يروح البيت الساعه 9 لا و أيديه فاضيه للدرجه أن الأمن بتاع المكان وقفني وقالي هو في حاجه يا شادي بيه من الاخر كدا انا من ساعة ما شوفتك امبارح حبيتك اها والله زي ما بقولك كدا و انا شايف انك لو اديتني فرصة هتحبيني والله هتحبيني جربي مش هتخسري

لارا :- خلصت طبعا أنا المفروض اقولك و قولت الكلام دا لكام واحدة قبلي و كل الحوارات اللي اتحفظت في الافلام العربي بس انا مش هقولك كدا

شادي :- اومال هتقولي اي اوعي ترفصي لغز نفسي بالشوكه دي و ابقي شهيد حبك و ذنبي في رقبتك

لارا :- ههههه لا هقولك جرب تخليني احبك عاوزه اشوفك و انت بتحاول و اشوف هتعمل ايه

شادي :- يبقا ناكل بقا يلا انا هطلب ليكي علي ذوقي

لارا :- موافقة

شادي :- يبقى متفقين هتطلبي لينا اي بقا

لارا :- ههههه

في فيلا الحديدي وصل محمد الحديدي وعرف من الخدم أن لقاء في الاوضه من الصبح و مش خرجت ولا كلت و فورا جري عليها

محمد وهو ينظر إلي الصندوق أمامها فهو يعلم جيداً ما يخفيه هذا الصندوق :- لقاء حبيبتي مالك ليه فاتحه الزفت دا

لقاء :- الزفت دا موجود علشان دائما يفكرني بكل اللي حصل مش يسمح ليا انسي كل اللي عملناه

محمد :- لقاء اسمعيني هما اللي جبرونا أننا نعمل كدا ابوكي و حكيم هما السبب كانوا عاوزين يفرقونا و احنا بنحب بعض و مش نقدر نعيش من غير بعض و بعدين احنا حاولنا أننا نهرب و نبعد من غير مشاكل ابوكي اللي وقف في طريقنا و ضربك و خلاكي تتجوزي حكيم بالغصب كل اللي احنا عملناه كان علشان حبنا هما السبب هما اللي غلطانين

لقاء :- احنا قتلنا يا محمد و كنا هنقتل مره كمان لكن فشلنا

محمد :- بس واطي صوتك انا كنت بحميكي و بحمي ابني اللي كان في بطنك و انتي كنتي بتنقذي حياتي من ابوكي احنا عملنا كدا علشان شادي و علشان نبقي احنا التلاته مع بعض و بعدين احنا خدنا عقابنا عشر سنين من عمرك ضاعت مع حكيم و ابنه خالد .. خالد اللي اتولد في بوقه معلقه دهب و انتي كنتي جمبه و أبوه جمبه أما شادي كان لوحده كانت بتمر علينا ايام من غير ما ناكل لحد ما وصلنا لمكانا دلوقتي.

لقاء :- احنا مش غلطان هما اللي غلطانين هما السبب صح

محمد :- صح ..يلا قومي خدي دش و فوقي و تعالي علشان نخرج نتغدي و افرجك علي البيوتي سنتر بتاعك

لقاء :- حاضر

الماضي بيخبي ذكريات مؤلمه دائما بيكون شايل اسرار لو خرجت ممكن تدمر الدنيا حكيم جواه اسرار خفيها عن خالد علشان يحميه أما لقاء و محمد فعندهم اسرار لا يمكن لحد انه يتوقعها صندوق لقاء القديم شايل جواه دم و خيانه و سرقه و ظلم و جرح لقاء و محمد بيقولوا أن جرايمهم بسبب أنهم بيحموا حبهم لكن معقول اللي بيحب ممكن يقتل ممكن القلب اللي شايل جواه حب ممكن يشل غل و حقد و دم القدر نصر محمد و لقاء زمان لكن معقول هينصرهم دلوقتي هيحميهم من طوفان الصياد وهل القدر نفسها اللي جمع ايات و خالد رغم عنه هيقدر أنه يجمع قلوبهم و يبدل السواد لنور و هل القدر هيقبل الحزن اللي سكن حكيم طول السنين دي ولا هيبدل حاله و هل القدر هيفضل سايب سالي وسط الوجع و الجرح ولا هيعوضها في يوم من الايام .......

# بقلم ليل

在 APP 繼續免費閱讀本書
掃碼下載 APP

最新章節

  • أحببت سيدي   تثبيت هدوء بعد عاصفة

    روايه أحببت سيدي الفصل الثاني عشر في احدى المستشفيات الاستثمارية وصل خالد و ايات لهناك و دخلوا فورا خالد :-في مريض لسه داخل عندكم اسمه حكيم الصياد فين موظفه الاستقبال :- لحظه واحده يا افندم خالد :- اخلصي مفيش وقت ايات :- ممكن تهدي موظفه الاستقبال :- في غرفة العناية الدور الثاني طلع خالد و ايات طلعوا علي فوق و اول ما وصلوا لاقوا عوض واقف مع الدكتور خالد :- بابا فين يا عوض عوض :- في العنايه يا خالد بيه خالد :- ليه هو فيه الدكتور :- ازمه قلبيه لكن مش خطيره هو موجود في العنايه للاطمئنان بس مش اكتر لانه وصل في الوقت المناسب بالتالي مفيش اي قلق عليه ايات :- الحمد لله يارب الحمدلله خالد :- هيخرج امتي من العنايه انا عاوز اشوفه الدكتور :- لو مش حصل اي حاجه جديده ممكن يخرج من المستشفى خالص مش من العنايه بس خالد :- شكرا يا دكتور الدكتور :- عن اذنكم خالد :- عوض خد ايات و راحوا و بلاش تبلغوا اي حد عن حاجه هما تعبانين بما فيه الكفاية ايات :- انا مش هروح في مكان و اسيب حكيم هنا مش هروح علي البيت من غير حكيم خالد :- انا مش باخد رايك اصلا انا بأمرك ايات :- و ان

  • أحببت سيدي   ذكرى ماضية

    روايه أحببت سيدي الفصل الحادي عشر لقاء :- طيب قول سلام اهلا اي حاجه ولا إللي فيه عيب مش بيبطله حكيم :- السلام بيتقال للناس اللي تستاهل مش واحده ذيك لقاء بغيظ:- ابعد ابنك عن حبيبي و ابني يا حكيم حكيم :- اقصدك ابعد خالد ابنك عن الخدام بتاعي اللي كنتي بتخونيني معاه و ابنك اللي خلفتيه في الحرام منه لقاء :- اي الجنان اللي بتقوله ده انت خلاص كبرت و خرفت حكيم :- دي الحقيقه اللي انتي فاكرة انك مخبيها هي و فضايح كتير بقولك اي يا لقاء مش قولتي اللي انتي عايزاه يلا غوري اصل المكان بقا خنيق اوي في وجودك لقاء :- مش تلعب معايا يا حكيم علشان انا ممكن في لحظه أخفيك من علي وش الدنيا حكيم :- مش بعيد علي واحدة قتلت ابوها انها تعمل اي حاجه لقاء :- انت بتقول ايه انت اتجننت كدب اللي بتقوله كدب حكيم :- غريب الحب دا يا لقاء بيخليك اعمي عن كل حاجه وحشه في اللي بتحبه دا حتي بيخليك تحب الوحش دا كمان وانا من كتر ما كنت بحبك كنت الاعمى اللي مش بيشوف اي غلطه كنتي تعمليه مع اني لو فتحت عيني شوية صغيرين كنت هشوفك علي حقيقتك بسهولة لقاء :- انا عملت كدا علشان حبي و هو اللي جبرني اني اتجوزك و لما عرف عني و

  • أحببت سيدي   هدوء العواصف

    روايه أحببت سيدي الفصل العاشر في المساء الجميل في أحد افخم المناطق في القاهرة الجميلة تزينت إحدى البنايات لتبدو كالعروس يوم زفافها بين أصحابها لقد بذل العمال و الموظفين الكثير والكثير من الجهد ليبدو هذا المكان بهذا الجمال لإرضاء السيدة لقاء صعبة الارضاء من الأساس جاءوا الضيوف من الطبقات الراقية أبناء مجتمع نراه جميعاً من بعيد يسمح لنا بالنظر فقط لا بالاقتراب و اللمس جاءوا جميعاً لتهنئة السيدة لقاء الحديدي و كذلك لتودد للسيد محمد فهكذا تسيير مصالح و امور هذا المجتمع يبدو مبهر من الخارج لكنه صعب و عميق و كاذب جدا من الداخل و هذا أيضاً كان رأي كريم الذي دخل يجر قدمه الي الداخل يحمل لقب صديق السيد الشاب شادي الحديدي يسمعها بإذنه و يراها بعيونه فكانت تزيد من داخله رغبه في التخلص من شادي بأسرع وقت ممكن كريم :- اي برنس شادي :- وطي صوتك متفضحناش اي ملقتش حاجه انضف من كدا تيجي بيها تفضحنا اكتر شويه جبت الزفت اللي قولت عليه كريم يكتم غيظه :- جبت يا كريم بيه اطلعهم لحضرتك دلوقتي ولا فين زي حضرتك يا باشا تحب شادي محاولآ اصلاح الأمور:- ياض انت صحبي بس علشان الوجهة الاعلانيه للمجتمعات الراقية

  • أحببت سيدي   لا تحزني

    روايه أحببت سيدي الفصل التاسع سالي :- ماما .... ماما ... ايات ماما مش بترد عليا مش عارفه مش بترد عليا ليه ايات وهي تحتضنها :- حبيبتي انتي مؤمنه بالله و بقضاءه و دا نصيبها خلاص هي راحت لربنا قولي اللهم أجرني في مصيبتي و اخلفني خير منها سالي :- لا لا لا آيات مينفعش لا انا هعيش لمين بعدها يا ايات مينفعش انا مليش غيرها لا مااااااااااما مااااااااااااااما ردي علياااا انتي طلبتي مني اني اسامحك علشان تمشي طب انا مسمحتش انا زعلانه خليكي متمشيش مااااااااماااااااااايات :- حرام انتي بتقولي ايه الروح دي امانه ربنا بيديها لينا وقت ما يجي معادها ربنا بيسترد امنته ربنا يرحمها يا روحي و يغفر لها ادعي ليها يا حبيبتي هي دلوقتي محتاجه دعواتكسالي :- هي راحت خلاص مبقتش معايا مش هشوفها خلاص ايات :- اهدي يا سالي اهدي سالي :- ............ايات :- سالي سالي سالي احمد :- سالي سالي ردي علياخالد :- دي أغمي عليها يا احمد انا هنادي علي الدكتور شليها و تعالي نشوف اوضة فاضيه احمد شال سالي اللي غابت عن الوعي أو خلينا نقول اللي هربت من الواقع المؤلم بالنوم هي لو كانت مستحلمه كل حاجه بس علشان وجود امها طب ازي

  • أحببت سيدي   مدوية

    روايه أحببت سيدي الفصل الثامن احمد :- يلا اخرجي اخلصي ايات :- اااااااااااه احمد :- ايات مالك حصل اي فاطمه :- مالك يا بنتي حصلك اي يا ايات ايات :- الحقيني يا ماما الحقيني دخلت فاطمه الحمام لي ايات و احمد فضل مستني برا و اول ما دخلت لقت ايات مرميه علي الارض و المرايا واقعه و متكسرة و جسم ايات بينزف و دماغها فاطمه :- يا حبيبتي يا بنتي اي اللي حصلك يا ايات ايات انا كنت واقفه علشان البس هدومي و اخرج لقيت المرايا وقعت لوحدها و انا بجري بعيد اتزحلقت و الازاز دخل جسمي الحقيني يا ماما فاطمه :- قومي اما اغسلك و حطلك حاجه علي جمسك احمد :- يا ماما قوليلي في أي بدل ما ادخل واللهفاطمه :- اهدي يا بني خمس دقائق ألبسها اطلب انت الدكتور احمد :- دكتور ليه مالها ايات فاطمه :- يا بني مش تتعب قلبي اطلب الدكتور و خلاص احمد :- حاضر هطلبه غسلت فاطمه جسم ايات و طهرته كله و حطت ليه دهان و خدتها و خرجت من الحمام وسط سيول من دموع ايات احمد :- ايات اي اللي حصل مالك ليه الدم اللي نازل من دماغك دا فاطمه :- مرايا الحمام اتكسرت وهي من الخضه بتجري اتزحلقت علي الازاز و دخل في جسمها احمد :- معقول في ل

  • أحببت سيدي   وحش و فرسية

    روايه أحببت سيديالفصل السابع نتقل الي قصر الصياد و بالتحديد في الطابق الاخير من القصر و كما يقال المنطقة المحرمه أنه الطابق الخاص بخالد قام خالد بتصميم هذا الطابق بنفسه أنه مخيف فعلا يعمه الصمت و اللون الاسود الذي يسكن كل شئ إضاءة هادئه يتكون هذا الطابق من صاله رياضيه واسعه و متكاملة و غرفه خالد و غرفه خاصه هذا الطابق محرم لا يصعد إليه سوا خالد و احيانا احمد فقط لا غير كان خالد قد أمر ان آيات تصعد اليه الغداء و توجه إلي غرفة التمرين و بالفعل صعدت ايات و معاها الغداء و كل خطوه كانت تقربها من طابق خالد كانت تزرع بداخلها الخوف و الرعب كانت تشعر أيات و كأنها تدخل كهف لأحد مصاصين الدماء أنه كهف الصياد الذي كان ينتظر الضحية ايات وهي بتبلع رايقها :- بسم الله الرحمن الرحيم اشهد ان لا اله الا الله و ان سيدنا محمد عبده و رسوله ... ايات انتي قوية انتي شجاعة انتي مبتكسريش انتي أيات فاهمه اوعي تخافي أو تعيطي أو تخليه يذلك لو قال كلمه قوليله عشرة و لو مد ايده مدي ايدك و رجلك و اي حاجه بتتمدد فاهمه ......بس انا خايفه اوي دا مجنون و ممكن يقتلني بدم بارد انا اي اللي خلاني اسمع كلامه و اطلع الغداء

  • أحببت سيدي   عاصفة من الماضي

    روايه أحببت سيدي الفصل الخامس جمع القدر ايات و خالد مجدداً ليضرب بقرار كل واحد منهم بنسيان الآخر عرض الحائط ... شعرت ايات بالخوف الشديد لكنها حاولت اخفاء ذلك و إظهار بأنها قويه لا تخاف منه اما خالد فقد اتخذ قرار أنه سيمحي ايات من ذاكرته و سيفعل تحرك خالد باتجاه ايات بهدوء شديد ينظر أمامه ولا ينظر

  • أحببت سيدي   لن ألتقي به مجددا

    روايه أحببت سيدي الفصل الرابع في صباح يوم جديد علي ابطالنا كل واحد قضي ليلته بشكل مختلف نبدأ من ايات اللي مش قدرت تنام بسبب العفريت اللي فاجأ خلي قلبها يدق و فكرت انه سيدها و ليس أكثر .. أما خالد اللي كان مقتنع بأنه خالد الصياد و أنه بيكره كل الستات و أنه هيقدر يتخلص من الجنية القصيرة زي ما سماها

  • أحببت سيدي   لقاء جديد

    روايه أحببت سيدي الفصل الثالث في غرفة المكتب الخاصة بخالد دخل احمد الي المكتب و كان باين عليه القلق هو فعلا من جواه خايف من لقاء خالد و ايات بس كان بيحاول ديما أنه يطمن نفسه بأنه اقرب حد لخالد و إن خالد مستحيل هيرضي أنه ياذي أخته خالد وهو ينظر إلي ساعته بقالك ٣ دقائق و نص واقف مكانك و سرحان اي

  • أحببت سيدي   قصر الصياد

    طلع خالد بسرعة علي اوضة حكيم اول ما سمع صوت صريخه خالد:- بابا اي اللي وقعك في الأرض كدا انت كويس حكيم :- كنت عاوز اروح علي السرير علشان ارتاح بس الظاهر الكرسي مسك في السجاده و انا مش واخد بالي فضلت احركه لحد ما وقعت خالد:- فين البنت اللي المفروض فاطمه جايبها علشان تكون موجودة معاك انا هوديها ف

更多章節
探索並免費閱讀 優質小說
GoodNovel APP 免費暢讀海量優秀小說,下載喜歡的書籍,隨時隨地閱讀。
在 APP 免費閱讀書籍
掃碼在 APP 閱讀
DMCA.com Protection Status