หน้าหลัก / التشويق / الإثارة / قلب ميت / الفصل الثلاثون ...هي قتلت مين بالظبط؟... الاثنين يا أخويا

แชร์

الفصل الثلاثون ...هي قتلت مين بالظبط؟... الاثنين يا أخويا

last update วันที่เผยแพร่: 2026-06-26 17:24:10

(أم أمل) لا مؤاخذة لم أخد بالي عنواني شارع المحور عمارة الزامك نمرة عشرة

(وكيل النيابة) احكي كل اللي حصل بالتفصيل الممل كلي آذان مصغية اتفضلي

(أم أمل) إمبارح كنت قاعدة اتعشى جرس الباب ضرب قامت سيدة فتحت

(محسن بيه) مين سيدة؟ بنتك

(أم أمل) لا طبعا أنا معنديش غير أمل سيدة دي الشغالة حضرتك

(محسن بيه) آه كملي

(أم أمل) فتحت وسمعت صوت أم معاذ على الباب وتطلب من سيدة اني اسمح لها بالدخول بصراحة اتخضيت لكن قولت لسيدة تخليها تتفضل

(محسن بيه) اتخضيتي ليه ممكن أفهم!

(الأستاذ رامي) تسمحلي أوضح نقطة لحضرتك

(محسن بيه) اتفضل

(الأستاذ رامي) في القضية اللي مع عادل بيه يوسف أم معاذ هي أم القتيل المتهمة بقتله أمل

(محسن بيه) مش حضرتك من شوية قلت أن أمل متهمة بقتل أخوها هل معاذ ده أخوها من أم اخرى غير هذه السيدة

(أم أمل) لا أمل ومحمد ولادي معاذ جوز أمل

( محسن بيه) موجها كلامه للسيدة نادية هو فيه أيه معاذ جوزها وهي قتلت مين بالظبط جوزها ولا أخوها

(أم أمل) الاثنين يا أخويا قتلت الاثنين

(وكيل النيابة) ينظر مستغربا للأستاذ رامي

(الاستاذ رامي) الموضوع شائك يافندم ولازم حضرتك تضم ملف القضيتين لبعض لاتضاح الرؤية وتكلم مع عادل بيه يوسف

(وكيل النيابة) نكمل التحقيق ده الوقت ولما يوصل عادل بيه يضم هو القضيتين لانه ماسكهم من البداية وأكيد هيكون ملم بيهم أكثر بس لازم أخلص التحقيق ده الوقتي حضرتك فاهم

(الأستاذ رامي) تمام يافندم

(وكيل النيابة) بس لو سمحت فهم موكلتك لا تشتت النيابة وتجاوب على قد السؤال

(الأستاذ رامي) سمعتي يا حاجة

(أم أمل) حاضر

(وكيل النيابة) وبعد ماسمحتي لأم معاذ بالدخول أيه حصل

(أم أمل) سلمت عليا وخدتني بالحضن وقعدت تتكلم وتعاتبني وتقولي ليه مبتسأليش عليا وسألت على أمل وطلبت فنجان قهوة

ندهت سيدة وطلبت منها تعمل القهوة لأم معاذ

جرس الباب ضرب

سيدة قالت افتح ياستي قلت لها افتحي لقيت أم معاذ وشها أصفر وقالت لسيدة لا بلاش متفتحيش وراحت قايمة ماسكة فيا جامد وهي خايفة وبتترعش

استغربت الموقف وقلت لسيدة افتحي نشوف مين خصوصا اللي على الباب فضل حاطط ايده على جرس الباب مش عاوز يشيلها سيدة راحت تفتح

وأم معاذ تترعش أكثر وتصفر أكثر لدرجة كان هيغمى عليها

(وكيل النيابة) وسيدة فتحت

(أم أمل) مين دلوقت بيقاطع الكلام مش حضرتك

وكيل النيابة ينظر بنفاذ صبر للأستاذ رامي

(الأستاذ رامي) كملي ياحاجة خلينا نروح

(أم أمل) فتحت الباب بس سمعتها بتزوم كده أكن حد مكتفها سألتها مالك يابت مين على الباب

ولقيت أم معاذ سبتني وجريت على جوة دخلت أوضة أمل مش عارفة ليه المهم قومت أشوف مين لقيت رجل مكتف سيدة ورجل حاطط ايده على بُوقها كنت لسه هصرخ لقيت سيدة عضت الرجل في ايده قام ضربها بالمسدس اللي في ايده الثانية ولقيت سيدة وقعت على الأرض محطتش منطق ذهلت ولم استطع الكلام

الرجل دخل وفي ايده المسدس رماني على الكنبة وقالي مسمعش لك صوت وساب الرجل الثاني معايا ودخل يدور في الشقة وجاب أم معاذ وخرج للصالة بها وقال للثاني هي دي قاله آه

لكن أم معاذ سهت الرجل اللي ماسكها من كتفها وزقته جامد وقع فوق الثاني وجريت وقعدت تصرخ والرجل ضربها بالنار وانا اغمى عليا وبس ولما فوقت لقيت أم معاذ قاعدة تعيط وتقولي منك لله أنت وبنتك أمل ولقيت الدم نازل من رجلها كثير قوي فقلت لها أحمدي ربنا انك لم تموتي وجريت جبت الفون طلبت الأستاذ رامي يلحقني بس ده كل اللي حصل

(وكيل النيابة) وأم معاذ مقلتش لك دول مين

(أم أمل) لا لأنها نزفت كثير ودخلت في غيبوبة ولما وصل الأستاذ رامي شالها الإسعاف وانتم جيتم

(وكيل النيابة)

أستاذي اعتذر دورك في التحقيق

(الأستاذ رامي) عادي يافندم حقك اتفضل

(وكيل النيابة) اسمك وسنك وعنوانك

(الأستاذ رامي) رامي عبد السلام سني خمسين سنة اسكن الدقي شارع عبد المنعم رياض

أم أمل تمصمص شفتيها وتعوج بُقها وتحدث نفسها خمسين سنة لسه صغير أومال شكلك بيدي أكثر ليه

(محسن بيه) بتقولي حاجة يا مدام

(أم أمل) هو أنا نطقت

وكيل النيابة ينظر للأستاذ رامي قائلا

أيه معلوماتك عن الجريمة

(الأستاذ رامي) السيدة نادية باعتبارها موكلتي طلبتني ولما رديت عليها لقيتها منهارة وبتعيط وتصرخ هديتها وطلبت منها تحكى ماحدث ثم طلبت منها عدم لمس اي شيء والجلوس بمكانها حتى أصل لها ثم طلبت الإسعاف لإنقاذ أم معاذ ثم طلبت قسم الشرطة التابع لسكن أم أمل وابلغت عن الحادث ثم ذهبت للوقوف بجانب موكلتي السيدة نادية

وعندما وصلت استغربت عدم وجود أي إنسان حول المكان عند سماع طلقات الرصاص وكان استنتاجي ان المسدس كاتم للصوت لذلك لم أجد مخلوق حول البيت ولم يتجمع أهل الشارع الا بعد وصول الإسعاف وسيارة الشرطة هذا ما حدث يافندم

وكيل النيابة وقع سيادتك على أقوالك

(أم أمل) وأنا مش هوقع

ينظر لها وكيل النيابة قائلا واضح خبرة سيادتك في هذه المواضيع

وقعي وخدي بطاقتك وانصرفي

(أم أمل) شكرا لحضرتك مش جاي معايا أستاذ رامي

(وكيل النيابة) انتظري الأستاذ رامي بره

(أم أمل) حاضر حضرتك

(وكيل النيابة) استاذ رامي من فضلك اعطيني ملخص للقضية السابقة لحين وصول زميلي سيادة المستشار عادل بيه يوسف

(الاستاذ رامي) حاضر يافندم وظل معه وقت كبير وأم أمل تنتظره بالخارج متأففة

وعندما خرج من عند وكيل النيابة صرخت فيه كل ده يا رامي جعلت كل من كان بالطرقة ينظر لهما مستغربا وتضايق الأستاذ رامي منها وتركها وانصرف

داخل غرفة النيابة

(محسن بيه) وصلني يا بني بالمستشفى أطمن على الست المصابة حصل لها أيه

صوت فون أرضي يرن والسكرتيرة في الغرفة الملحقة بمكتب مدير المستشفى ترد

(السكرتيرة) أيوة مين معايا

(محسن بيه) عرفها بنفسه وطلب يكلم مدير المستشفى

(السكرتيرة) حاضر يافندم ثواني أوصل سيادتك بالدكتور عمر

الو دكتور عمر سيادة وكيل النيابة محسن بيه على الخط الأرضي يا فندم

تمام دكتور ارفع السماعة حضرتك من عندك

(وكيل النيابة) يتناقش في الحالة مع مدير المستشفى طيب الحمد لله ممكن نيجي نأخد أقوالها أمتى؟

(مدير المستشفي) بكرة الصبح بإذن الله

(محسن بيه) تمام بكرة إن شاء الله بس ياريت محدش يدخل عندها الا إذا كنت واثق فيه سواء دكاترة أو تمريض مع السلامة دكتور عمر

فون وكيل النيابة يرن ويرد ألو حمد الله على السلامة سيادة المستشار عادل باشا

(عادل بيه يوسف) أنا لسه واصل من شرم الشيخ حالا إذا عندك وقت أفوت عليك نتكلم شوية قبل ما أروح

(محسن بيه) لا سيادتك تروح ترتاح وبكرة الصبح عندي ميعاد مع مدير المستشفى المحجوز فيها أم معاذ بعد محاولة قتلها النهارة

(عادل بيه يوسف) ينزعج ويرد قائلا فيه حد حاول يقتل أم معاذ لا إله الا الله محمد رسول الله دي ست مسكينة ليه كده؟ الصبح إن شاء الله هاجي معاك المستشفى بلغني اسم المستشفي والعنوان وهتروح الساعة كام ماشي طيب مع السلامة محسن بيه نتقابل هناك ويكلم نفسه ياترى هل محاولة قتل أم معاذ مرتبطة بالقبض على ابنها ولا جد في الأمور جديد؟

อ่านหนังสือเล่มนี้ต่อได้ฟรี
สแกนรหัสเพื่อดาวน์โหลดแอป

บทล่าสุด

  • قلب ميت   الفصل الثاني والثلاثون...... رامي يصالح نزاجة

    مدير المستشفى رغم استغرابه قال حاضر ولم يتناقش في الأمر ويردد لنفسه أيه يارب هي البلاوي دي بتتحدف علينا من أي اتجاه امتى بقى أخرج من الخدمة وأرتاح بقى ويقوم مسرعا يرتدي ملابسه ليعود للمستشفى وحاول الاتصال بالدكتور يحيى لكن وجد فونه خارج الخدمةوصل عادل بيه يوسف وكذلك محسن بيه للمستشفى المحجوز بيها أم معاذ ووجدا هرج ومرج داخل المستشفى وناس تجري في كل مكان وكذلك يوجد بوكس الشرطة أمام المستشفى ودخلا مسرعين للمكان ليجدا رئيس مباحث القسم أمامهما وبادره عادل بيه يوسف بالسؤال أم معاذ اتقتلت؟واستغرب رئيس المباحث من السؤال ورد حضرتك عرفت منين بمحاولة القتل!(رد عادل بيه يوسف) محاولة يعني الست عايشة رد بسرعة أرجوك(رئيس المباحث) أيوة الحمد لله وبخير كانت ساعتها في دورة الميه وكانت الممرضة تنتظر خروجها لتعطيها الحقنة وللأسف قتلت مكانها الممرضة المتواجدة داخل الغرفة(محسن بيه) لا إله الا الله محمد رسول الله أيه الأحداث المتلاحقة دي هو احنا لحقنا (عادل بيه يوسف) دي مافيا ناس مش بتهزر(رئيس المباحث) أظن حضرتك بتبالغ يافندم دي شكلها ست غلبانة أيه يدخلها مافيا والكلام الكبير ده(عادل بيه يوسف) لا

  • قلب ميت   الفصل الحادي والثلاثون....المحاولة الثانية لقتل أم معاذ

    يرن فون رئيس المباحث في شرم الشيخ أهلا أهلا يا بطل أكيد عندك أخبار جديدة (هاشم بيه) فعلا يافندم أخيرا معاذ وقع في ايدينا الحمد لله(رئيس المباحث) برافو يا أبطال هو فين دلوقتي(هاشم بيه) في المكان الأمن بتاعنا(رئيس المباحث) تمام خدوا بالكم كويس جدا منه وحاسبوا ده شيطان متحركوأقل غلطة عندك هتضيع تعبنا وسهرنا أيام وشهور(هاشم بيه) نبدأ الاستجواب ولا ننتظر سيادتك لما توصل هنا(رئيس المباحث) توكل على الله ابدأ ولو فيه جديد ابعث ليا حالا(هاشم بيه) تمام على بركة الله مع السلامة يافندمويغلق ضياء باشا فونه ليرن فورا ايه ده عادل بيه يوسف يارب يكون فيه جديد(عادل بيه يوسف) السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ضياء باشا(ضياء باشا) وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته عادل بيه(عادل بيه يوسف) فيه حاجة حصلت هنا قلت أبلغ سيادتك بيها جايز تفيدكم في حاجة(ضياء باشا) خير اتفضل (عادل بيه يوسف) بصراحة مش شايف فيها خير! عشان كده حبيت أشارك سيادتك فيها (ضياء باشا) اتفضل قول أنا سامعك(عادل بيه يوسف) أم معاذ كان فيه محاولة لقتلها وكمان أم أمل (ضياء باشا) الله وأكبر لحقوا يتحركوا دول مافيا(عادل بيه يوسف) يب

  • قلب ميت   الفصل الثلاثون ...هي قتلت مين بالظبط؟... الاثنين يا أخويا

    (أم أمل) لا مؤاخذة لم أخد بالي عنواني شارع المحور عمارة الزامك نمرة عشرة (وكيل النيابة) احكي كل اللي حصل بالتفصيل الممل كلي آذان مصغية اتفضلي (أم أمل) إمبارح كنت قاعدة اتعشى جرس الباب ضرب قامت سيدة فتحت(محسن بيه) مين سيدة؟ بنتك (أم أمل) لا طبعا أنا معنديش غير أمل سيدة دي الشغالة حضرتك(محسن بيه) آه كملي(أم أمل) فتحت وسمعت صوت أم معاذ على الباب وتطلب من سيدة اني اسمح لها بالدخول بصراحة اتخضيت لكن قولت لسيدة تخليها تتفضل(محسن بيه) اتخضيتي ليه ممكن أفهم!(الأستاذ رامي) تسمحلي أوضح نقطة لحضرتك (محسن بيه) اتفضل(الأستاذ رامي) في القضية اللي مع عادل بيه يوسف أم معاذ هي أم القتيل المتهمة بقتله أمل (محسن بيه) مش حضرتك من شوية قلت أن أمل متهمة بقتل أخوها هل معاذ ده أخوها من أم اخرى غير هذه السيدة (أم أمل) لا أمل ومحمد ولادي معاذ جوز أمل ( محسن بيه) موجها كلامه للسيدة نادية هو فيه أيه معاذ جوزها وهي قتلت مين بالظبط جوزها ولا أخوها(أم أمل) الاثنين يا أخويا قتلت الاثنين(وكيل النيابة) ينظر مستغربا للأستاذ رامي (الاستاذ رامي) الموضوع شائك يافندم ولازم حضرتك تضم ملف القضيتين لبعض لاتضا

  • قلب ميت   الفصل التاسع والعشرون.... محاولة قتل أم معاذ وأم أمل

    (أم أمل) متسبنيش يارامي دول كانوا هيقتلوني وصلوا لبيتي كمان منك لله يا أمل (الأستاذ رامي) وأمل علاقتها ايه بالموضوع بتدعي عليها ليه دي محتاجة دعواتك يا نزاجة مش تدعي عليها(أم أمل) هي نرجس ممكن تكون هي السبب(الأستاذ رامي) نرجس مين! (أم أمل) بدلع مهو أنا مش على بالك لو كنت على بالك ولا شاغلة جزء من تفكيرك كنت افتكرت نرجس مين(الأستاذ رامي) وده وقته يا نزاجة خلينا في نرجس قولي نرجس مين(أم أمل) نرجس الممرضة اللي هددتني بقتل أمل (الأستاذ رامي) تصدقي نسيت وليه لا ممكن وصول وكيل النيابة ويعاين المكان والجثة ويأمر بنقلها للمشرحة والتحفظ على من بالمكان حتى يتم استجوابهم ويطلب من المعمل الجنائي سرعة موافاته بالنتائج ويلاحظ وجود الأستاذ رامي فهو كان من يدرس له في كلية الحقوق مادة البحث الجنائي فيرحب به مستغربا وجوده بالمكان ويلاحظ الأستاذ رامي حيرته على ملامح وجهه فيبادر بالكلام (الأستاذ رامي) حضرتك الموضوع كبير وله جذور والبداية تلاقيها عند زميلك سيادة المستشار عادل بيه يوسف بس هو حاليا في شرم الشيخ فون رامي يرن ورامي يوجه كلامه لوكيل النيابة استأذنك يافندم أرد على الفون(وكيل النيا

  • قلب ميت   الفصل الثامن والعشرون.....حيرتونا معاذ حي ولا ميت؟

    (رئيس المباحث) أيه رأيك في الأكل (وكيل النيابة) لذيذ رغم أن معظم الأصناف معرفهاش قبل كده بس أكلت وخلاص(رئيس المباحث ) أصناف الأكل هنا معمولة لتناسب الأجانب خصوصا الروس لأن معظم السائحين هنا من روسيا (وكيل النيابة) الفضول هيقتلني نفسي أعرف حكاية المساعدة الشخصية لرياض الفولي(رئيس المباحث ) نخلص أكل ونحلي ونشرب الشاي ونرجع المكتب ونكمل إن شاء الله(وكيل النيابة) بإذن الله تعالى صوت فون يرن وضياء باشا رئيس المباحث يرد تمام تمام اتحفظ عليه وأنا جاي لك حالا(وكيل النيابة) فيه جديد ولا حاجة(رئيس المباحث) يلا مش مكتوب لك تحلي هنا يلا نشرب الشاي في المكتب (وكيل النيابة) أيه حصل(رئيس المباحث) تم القبض على واحد من مواصفاته أظن أنه معاذ(وكيل المباحث) معنى كده أن معاذ عايش لم يمت(رئيس المباحث) وممكن كمان تلاقي محمد معاه(وكيل النيابة) بالراحة عليا يا فندم محمد ازاي والجثة أم ستة أصابع في القدمين وأم محمد وأمل أخته وتأكيد أن الجثة لمحمدلا كده يبقي الموضوع كبير فعلا(رئيس المباحث) مش قلتلك الموضوع مش قضية قتل وخلاص ده موضوع كبير قوي دعارة ومخدرات وغسيل أمول وكمان دخلنا في حاجة جديدة تجار

  • قلب ميت   الفصل السابع والعشرون...نزاجة شكلها وقعت في حب رامي

    صوت غلق الباب وخطوات نرجس ودوشة المستشفى جرس الباب وصوت أم أمل افتحي الباب يا سيدة(سيدة الخادمة) حاضر ياست هانم هفتح أهوصوت فتح الباب (الممرضة نرجس) بصوت أجش أنت أم أمل(الخادمة سيدة) لا ستي جوة (الممرضة نرجس) وعندها شغالة ومش راضية تدفع (الخادمة سيدة) حضرتك عاوزة أيه نقول للست مين؟(أم أمل) مين ياسيدة قاعدة ترغي على الباب(الممرضة نرجس) تزق سيدة حاسبي كده أنا يا أم أمل(أم أمل) مين حضرتك وتعرفيني منين(الممرضة نرجس) بتهكم لحقتي تنسيني يا حاجة(أم أمل) معلش مش واخدة بالي هو أنا المفروض عارفة حضرتك (الممرضة نرجس) طبعا عرفاني أنا الممرضة اللي دخلتك لبنتك أمل العنبر(أم أمل) آه أهلا وسهلا اي خدمة(الممرضة نرجس) أمل هي اللي قالتلي أجي أخد منك الأمانة(أم أمل) أمانة أيه مش فاهمة (الممرضة نرجس) تتكلم بزعيق أيه ياحاجة احنا هنستعبط من أولها كده مش حلو على بنتك ولا أنت مش عوزاها تخرج وتموت هناك(أم أمل) مش فاهمة أنت عاوزة أيه اتكلمي على طول والا هطلب لك الشرطة(الممرضة نرجس) شرطة وماله يا حاجة عن إذنك بس خدي بالك أنت اللي عملتي كده في بنتك(أم أمل) تصرخ أنت بتهدديني لا أنت زودتيها يلا

  • قلب ميت   الفصل الرابع عشر.....حكاية الست صفية

    (أم أمل) استر يارب أنا مش حمل حاجة جديدة أفتح يا أستاذرامي الظرف(الأستاذ رامي) لا بقى ده حد بيلاعبنا دي ساعة ياترى بتاعة مين؟(أم أمل) وريني كده دي بتاعة محمد (الأستاذ رامي) متأكدة أم أمل انها بتاعة محمد (أم أمل) أيوة متأكدة (الأستاذ رامي) طيب هي ليه مش في بيتك بعد وفاة محمد من الطبيعي كل حاج

  • قلب ميت   الفصل الثالث عشر.... ظرف من تحت عقب الباب

    (الأستاذ رامي) طيب أمل عرفت ازاي هل قلتي لمحمد مثلا (أم أمل) لا طبعا مقلتش حاجة خالص (الاستاذ رامي) طيب ياحاجة أنا هنزل أوصلك الوقت ونبقي على تليفون نشوف هنوصل لأيه وأنا هحاول أقابل أبو محمد رياض باشا(أم أمل) باشا مين ده جربوع مكنش لاقي اللقمة بس هي مراية الحب اللي عامية(الأستاذ رامي) هنعمل ايه

  • قلب ميت   الفصل الثاني عشر... تاريخ أسود

    (الأستاذ رامي) دي معلومة جديدة هو أبو أمل ابن عمتك(أم أمل) أيوة ابن عمتي المهم واتفق معه على جوازنا وأنه مش هيكلفه حاجة وحكي له كل شيء بصدق وطلب منه ستر عرضي قدام الناس وبعد كده ممكن نطلق عادي (الأستاذ رامي) وأنا اللي كنت ظالم أبو أمل (أم أمل) كلنا ظلمناه بس هو قبل الظلم لأنه كان فقير جدا ومعندو

  • قلب ميت   الفصل الحادي عشر....قتلت محمد ليه يارياض؟

    (أم أمل) قتلت محمد ليه يارياض؟(رياض باشا) لا دأنت هبلة رسمي يلا أخرجي برة وينادي هيام تخرجها برة وتنبه على الأمن لا تدخل الشركة مرة ثانيةويحصل هرج ومرج وصريخ أم أمل والله لأفضحك ياحرامي(رياض باشا) موجها كلامه لهيام موظف الأمن اللي سمح للست دي تدخل يتخصم منه أسبوع (هيام) حاضر رياض باشاودلوقت ن

บทอื่นๆ
สำรวจและอ่านนวนิยายดีๆ ได้ฟรี
เข้าถึงนวนิยายดีๆ จำนวนมากได้ฟรีบนแอป GoodNovel ดาวน์โหลดหนังสือที่คุณชอบและอ่านได้ทุกที่ทุกเวลา
อ่านหนังสือฟรีบนแอป
สแกนรหัสเพื่ออ่านบนแอป
DMCA.com Protection Status