Beranda / التشويق / الإثارة / قلب ميت / الفصل السادس عشر ... حكاية بسنت

Share

الفصل السادس عشر ... حكاية بسنت

(المحامي رامي) أكيد يافندم بس خاني التعبير مش أكثر

(وكيل النيابة) معاك توكيل للحضور مع الأستاذة

(المحامي رامي) أكيد يافندم

(وكيل النيابة) احب اطلع عليه

(المحامي رامي) اتفضل يافندم

(وكيل النيابة) موجها كلامه لكاتب الجلسة سجله يابني عندك وافتح المحضر

ثم يوجه كلامه لأم أمل

اسمك وسنك وعنوانك

(أم أمل) ثاني

(وكيل النيابة) ثاني ايه أحنا هنهزر فيه أيه أستاذ رامي

(الأستاذ رامي) معلش يافندم طول بالك شوية أم أمل في محنة كبيرة ومش مركزة ابنها قتل وبنتها متهمة بقتله فلازم تكون متوترة

(وكيل النيابة) ماشي يا سيادة المستشار نعيد السؤال ثاني اسمك وسنك وعنوانك

أم أمل اسمي نادية السيد أحمد

وسني ستين سنة

وعنواني شارع المحور عمارة الزامك نمرة خمسة

(وكيل النيابة) أيه الجديد اللي جاية تضفيه للمحضر

(أم أمل) وصلنا ظرفين واحد فيه صور وواحد فيه ساعة محمد ابني

(وكيل النيابة) وصلوك ازاي ومن مين؟

(أم أمل) لا دول حد حطهم من تحت عقب الباب ورن الجرس واختفى

(وكيل النيابة) وأنت اللي اكتشفت الواقعة

(أم أمل) واقعة أيه حضرتك مش فاهمة

(الأستاذ رامي) قصد سيادته دخول الأظرف من تحت عقب الباب يأم أمل

(أم أمل) آه فهمت

(وكيل النيابة) وبعدين أستاذ رامي دورك لسه مجاش عشان تدخل فؤ الكلام

(الأستاذ رامي) أسف يافندم

(وكيل النيابة) بكرر كلامي ياست

أنت اللي استلمتي الأظرف لا سيدة

(وكيل النيابة) سيدة مين؟

(أم أمل) سيدة الخادمة

(وكيل النيابة) يتم استدعاء سيدة الخادمة

(أم أمل) يالهوي الست هتخاف وممكن تمشي وتسيبني لوحدي أعمل أنا ايه ساعتها

(المحامي رامي) يافندم أنا كنت موجود في واقعة الظرف الثاني

(وكيل النيابة) والظرف الأول كنت موجود!

(الأستاذ رامي) لا

(وكيل النيابة)

وأنت أم أمل كنتي موجودة

(ام أمل) في الظرف الثاني لكن الأول لا

(وكيل النيابة) يتم استدعاء سيدة الخادمة لأخذ أقوالها

ويوجه كلامه لأم أمل هاتي الظرف الأول شوفتي فيه أيه

(أم أمل) شوية صور خليعة لمعاذ وبعض الستات

(وكيل النيابة) مين معاذ؟

(الأستاذ رامي) زوج أمل بنتها

(وكيل النيابة) مازال كلامي موجها للسيدة

(رامي المحامي) أعتذر

(أم أمل) زي ما قال الأستاذ رامي زوج بنتي أمل وصاحب محمد ابني

(وكيل النيابة) تعرفي السيدات في الصور

(أم أمل) وأنا أعرف الأشكال دي منين؟

(وكيل النيابة) شوفت الصور أستاذ رامي

(الأستاذ رامي) أيوة يافندم

(وكيل النيابة) تعرف مين في الصور

(الأستاذ رامي) أعرفهم منين يافندم دي أم أمل كلمتني لما وجدت الظرف وروحت لها باعتباري موكلها في القضية للدفاع عن أمل بنتها

(وكيل النيابة) يعني متعرفش مين في الصور دي

(الأستاذ رامي) لا يافندم

(وكيل النيابة) وهل تعرف معاذ زوج أمل

(الأستاذ رامي) لا يافندم

(وكيل النيابة) والظرف الثاني وصل امتي

(أم أمل) الظرف وصل والأستاذ رامي موجود ولما الجرس رن سيدة فتحت الباب ملقتش حد زي المرة الأولانية ولما جت تقفل الباب لقيت الظرف قدام باب الشقة من جوة

(وكيل النيابة) بنفس طريقة وصول الظرف الأول

(أم أمل) أيوة يافندم

(وكيل النيابة) تمام والظرف الثاني أستاذ رامي بما أنك كنت حاضر كان فيه أيه ياترى؟

(الأستاذ رامي) كان فيه ساعة يد

(وكيل النيابة) تعرف الساعة دي تخص مين؟

(أم أمل) بتاعة ابني محمد

(وكيل النيابة) أظن يامدام كلامي موجه للأستاذ رامي

(أم أمل) أسفة يافندم

(الأستاذ رامي) معرفش يافندم الساعة بتاعة مين لكن أم أمل لما شافتها صرخت وقالت ساعة ابني

(وكيل النيابة) وأنت يا أم أمل متأكدة أن الساعة ملك محمد ابنك مهي الساعات الرجالي كثير ومتشابهة ممكن تكون الساعة ملك معاذ مثلا أو أبو محمد أو أي حد ثاني

(أم أمل) لا أنا متأكدة أنها ملك محمد أبني

(وكيل النيابة) أيه اللي خلاك متأكدة كده أوي هل فيه دليل عندك على كلامك

(أم أمل) أيوة يافندم

(وكيل النيابة) أيه دليلك لو سمحتي

(أم أمل) أصل الساعة دي أخر هدية عيد ميلاد لمحمد من من من وتتلجلج في الكلام

(وكيل النيابة) يشخط فيها من مين قولي

(أم أمل) من بسنت

الأستاذ رامي المحامي ينظر لأم أمل باستغراب واستنكار

(وكيل النيابة) مين بسنت دي بنتك بردة أخت أمل

(أم أمل) لا دي البنت اللي محمد كان بيحبها وعاوز يخطبها

ويوم عيد ميلاد محمد كان مفروض يكون في إجازة ونحتفل معه بعيد ميلاده بس للأسف مجاش عشان كده بسنت أتصلت بيا تسأل على محمد ولما عرفت أنه مجاش طلبت مني تزورني وتعطيني هدية محمد وقالت أن ممكن دي أخر مرة تتصل عليا بس

(وكيل النيابة) أخر مرة ليه؟

(أم أمل) أصل اتقدم لها عريس وأبوها غصبها على الموافقة

(وكيل النيابة) طيب طالما بسنت دي ومحمد بيحبوا بعض ليه محمد متقدمش لأبوها يخطبها

(أم أمل) أتقدم يافندم بس أبوها رفضه

(وكيل النيابة) ليه رفضه طالما الولد والبنت بيحبوا بعض وليه بسنت مبلغتش أبوها بحبها

(أم محمد) أبوها رفض عشان محمد مكنش عنده فلوس يجيب شبكة ويدفع مهر وكده يعني وأي أب من حقه يختار لبنته الأحسن

(وكيل النيابة) طيب أنتم ليه لم تساعدوا ابنكم

(أم أمل) أنا مطلقة يافندم من الأب ومحمد عنده سبعة عشر عام وبشتغل شغلنتين عشان أصرف عليهم وأعلمهم هعمل أيه أكثر من كده

(وكيل النيابة) وفين الأب مش بتأخدي نفقة للأولاد

(أم أمل) لا يافندم هو طلقني واختفي واتجوز وعمل حياة جديدة بعيد عننا وخلاص

(وكيل النيابة) يتم استدعاء بسنت ويتجه لأم أمل هي اسمها بسنت أيه

عشان نكتب في الاستدعاء

(أم أمل) معرفش

(وكيل النيابة) بشخط يعني أيه متعرفيش

(الأستاذ رامي) بالراحة يافندم ومن فضلك راعي الحالة النفسية للأم وهي هتعرف منين لقب اسم زميلة ابنها

(وكيل النيابة) يعني أيه أستاذ رامي ابنها هيتقدم لواحدة متعرفش لقبها أيه ليه هتتقدم لواحدة مجهولة وبتقولك ابنها اتقدم فعلا واترفض من الأب يبقى ازاي متعرفش لقبها

(أم أمل) معرفش لقبها لأن محمد راح لوحده قابل أبوها لما بسنت اتصلت وكانت بتعيط وتقوله أن أبوها جايب لها عريس ومصمم عليه

(وكيل النيابة) يعني ابنك مقلش لك أنه رايح لأبو العروسة عشان يتقدم لها

(أم أمل) قالي وطلب مني أروح معه

(وكيل النيابة) وروحتي معه!

(أم أمل) أروح فين سيادتك وأقول لأبوها أيه أقوله اربط بنتك جنبك لحد ابني ما يكون نفسه لا طبعا لأن لو كانت أمل بنتي مكانها كنت هرفض بردة

(وكيل النيابة) يعني أنت مصرة أنك متعرفيش لقب بسنت حبيبة ابنك

(أم أمل) لا والله معرف غير أن اسمها بسنت وبس

(وكيل النيابة) وأنت فتحت الهدية وشوفتي الساعة فيها

(أم أمل) لا مفتحتش الهدية

(وكيل النيابة) امال عرفتي منين إن جوة العلبة ساعة

(أم أمل) محمد لما جه الإجازة اللي بعدها أديته الهدية وفتحها قدامي واستأذن مني يدخل غرفته يكلم بسنت فقلت له بلاش عشان هي بقت في عصمة رجل ثاني لأن أبوها صمم على كتب الكتاب

(وكيل النيابة) ومحمد عمل أيه سمع كلامك ولم يتصل

(أم أمل) قعد يلطم على وشه زي الولاية ويصرخ ويعيط قطع قلبي ياقلب أمه

بس مفيش في ايدي حاجة أعملها له

(وكيل النيابة) طيب ليه مرحش لأبوه

(أم أمل) راح وأبوه طرده وجه مكسور من عنده ورفض يكلمني نهائي بعدها وفضل حابس نفسه في اوضته يومين الإجازة وبعد كده رجع شرم الشيخ ومشفتوش ثاني غير وأنا بستلم جثته من المشرحة

(وكيل النيابة) يعني محمد لم يحكي لك أيه الحوار اللي دار بينه وبين والده

(أم أمل) لا متكلمش خالص لحد مارجع شرم الشيخ

(وكيل النيابة) وأمل أخته لم تحاول معرفة أي حاجة منه

(أم أمل) حاولت لكن رفض الكلام ورجع شرم الشيخ ولم نفهم فيه أيه

(وكيل النيابة) يتم استدعاء الأب للحضور للنيابة باكر

(أم أمل) وهو أبوه اللي رماه وهو عيل هيعرف عنه أيه يعني

(وكيل النيابة) يشخط فيها متيجي تقعدي مكاني أحسن!

(أم أمل) أسفة يافندم

(وكيل النيابة) نرجع بقى لحكاية الصورونشوف أيه الحكاية؟

Lanjutkan membaca buku ini secara gratis
Pindai kode untuk mengunduh Aplikasi

Bab terbaru

  • قلب ميت   الفصل الثاني والثلاثون...... رامي يصالح نزاجة

    مدير المستشفى رغم استغرابه قال حاضر ولم يتناقش في الأمر ويردد لنفسه أيه يارب هي البلاوي دي بتتحدف علينا من أي اتجاه امتى بقى أخرج من الخدمة وأرتاح بقى ويقوم مسرعا يرتدي ملابسه ليعود للمستشفى وحاول الاتصال بالدكتور يحيى لكن وجد فونه خارج الخدمةوصل عادل بيه يوسف وكذلك محسن بيه للمستشفى المحجوز بيها أم معاذ ووجدا هرج ومرج داخل المستشفى وناس تجري في كل مكان وكذلك يوجد بوكس الشرطة أمام المستشفى ودخلا مسرعين للمكان ليجدا رئيس مباحث القسم أمامهما وبادره عادل بيه يوسف بالسؤال أم معاذ اتقتلت؟واستغرب رئيس المباحث من السؤال ورد حضرتك عرفت منين بمحاولة القتل!(رد عادل بيه يوسف) محاولة يعني الست عايشة رد بسرعة أرجوك(رئيس المباحث) أيوة الحمد لله وبخير كانت ساعتها في دورة الميه وكانت الممرضة تنتظر خروجها لتعطيها الحقنة وللأسف قتلت مكانها الممرضة المتواجدة داخل الغرفة(محسن بيه) لا إله الا الله محمد رسول الله أيه الأحداث المتلاحقة دي هو احنا لحقنا (عادل بيه يوسف) دي مافيا ناس مش بتهزر(رئيس المباحث) أظن حضرتك بتبالغ يافندم دي شكلها ست غلبانة أيه يدخلها مافيا والكلام الكبير ده(عادل بيه يوسف) لا

  • قلب ميت   الفصل الحادي والثلاثون....المحاولة الثانية لقتل أم معاذ

    يرن فون رئيس المباحث في شرم الشيخ أهلا أهلا يا بطل أكيد عندك أخبار جديدة (هاشم بيه) فعلا يافندم أخيرا معاذ وقع في ايدينا الحمد لله(رئيس المباحث) برافو يا أبطال هو فين دلوقتي(هاشم بيه) في المكان الأمن بتاعنا(رئيس المباحث) تمام خدوا بالكم كويس جدا منه وحاسبوا ده شيطان متحركوأقل غلطة عندك هتضيع تعبنا وسهرنا أيام وشهور(هاشم بيه) نبدأ الاستجواب ولا ننتظر سيادتك لما توصل هنا(رئيس المباحث) توكل على الله ابدأ ولو فيه جديد ابعث ليا حالا(هاشم بيه) تمام على بركة الله مع السلامة يافندمويغلق ضياء باشا فونه ليرن فورا ايه ده عادل بيه يوسف يارب يكون فيه جديد(عادل بيه يوسف) السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ضياء باشا(ضياء باشا) وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته عادل بيه(عادل بيه يوسف) فيه حاجة حصلت هنا قلت أبلغ سيادتك بيها جايز تفيدكم في حاجة(ضياء باشا) خير اتفضل (عادل بيه يوسف) بصراحة مش شايف فيها خير! عشان كده حبيت أشارك سيادتك فيها (ضياء باشا) اتفضل قول أنا سامعك(عادل بيه يوسف) أم معاذ كان فيه محاولة لقتلها وكمان أم أمل (ضياء باشا) الله وأكبر لحقوا يتحركوا دول مافيا(عادل بيه يوسف) يب

  • قلب ميت   الفصل الثلاثون ...هي قتلت مين بالظبط؟... الاثنين يا أخويا

    (أم أمل) لا مؤاخذة لم أخد بالي عنواني شارع المحور عمارة الزامك نمرة عشرة (وكيل النيابة) احكي كل اللي حصل بالتفصيل الممل كلي آذان مصغية اتفضلي (أم أمل) إمبارح كنت قاعدة اتعشى جرس الباب ضرب قامت سيدة فتحت(محسن بيه) مين سيدة؟ بنتك (أم أمل) لا طبعا أنا معنديش غير أمل سيدة دي الشغالة حضرتك(محسن بيه) آه كملي(أم أمل) فتحت وسمعت صوت أم معاذ على الباب وتطلب من سيدة اني اسمح لها بالدخول بصراحة اتخضيت لكن قولت لسيدة تخليها تتفضل(محسن بيه) اتخضيتي ليه ممكن أفهم!(الأستاذ رامي) تسمحلي أوضح نقطة لحضرتك (محسن بيه) اتفضل(الأستاذ رامي) في القضية اللي مع عادل بيه يوسف أم معاذ هي أم القتيل المتهمة بقتله أمل (محسن بيه) مش حضرتك من شوية قلت أن أمل متهمة بقتل أخوها هل معاذ ده أخوها من أم اخرى غير هذه السيدة (أم أمل) لا أمل ومحمد ولادي معاذ جوز أمل ( محسن بيه) موجها كلامه للسيدة نادية هو فيه أيه معاذ جوزها وهي قتلت مين بالظبط جوزها ولا أخوها(أم أمل) الاثنين يا أخويا قتلت الاثنين(وكيل النيابة) ينظر مستغربا للأستاذ رامي (الاستاذ رامي) الموضوع شائك يافندم ولازم حضرتك تضم ملف القضيتين لبعض لاتضا

  • قلب ميت   الفصل التاسع والعشرون.... محاولة قتل أم معاذ وأم أمل

    (أم أمل) متسبنيش يارامي دول كانوا هيقتلوني وصلوا لبيتي كمان منك لله يا أمل (الأستاذ رامي) وأمل علاقتها ايه بالموضوع بتدعي عليها ليه دي محتاجة دعواتك يا نزاجة مش تدعي عليها(أم أمل) هي نرجس ممكن تكون هي السبب(الأستاذ رامي) نرجس مين! (أم أمل) بدلع مهو أنا مش على بالك لو كنت على بالك ولا شاغلة جزء من تفكيرك كنت افتكرت نرجس مين(الأستاذ رامي) وده وقته يا نزاجة خلينا في نرجس قولي نرجس مين(أم أمل) نرجس الممرضة اللي هددتني بقتل أمل (الأستاذ رامي) تصدقي نسيت وليه لا ممكن وصول وكيل النيابة ويعاين المكان والجثة ويأمر بنقلها للمشرحة والتحفظ على من بالمكان حتى يتم استجوابهم ويطلب من المعمل الجنائي سرعة موافاته بالنتائج ويلاحظ وجود الأستاذ رامي فهو كان من يدرس له في كلية الحقوق مادة البحث الجنائي فيرحب به مستغربا وجوده بالمكان ويلاحظ الأستاذ رامي حيرته على ملامح وجهه فيبادر بالكلام (الأستاذ رامي) حضرتك الموضوع كبير وله جذور والبداية تلاقيها عند زميلك سيادة المستشار عادل بيه يوسف بس هو حاليا في شرم الشيخ فون رامي يرن ورامي يوجه كلامه لوكيل النيابة استأذنك يافندم أرد على الفون(وكيل النيا

  • قلب ميت   الفصل الثامن والعشرون.....حيرتونا معاذ حي ولا ميت؟

    (رئيس المباحث) أيه رأيك في الأكل (وكيل النيابة) لذيذ رغم أن معظم الأصناف معرفهاش قبل كده بس أكلت وخلاص(رئيس المباحث ) أصناف الأكل هنا معمولة لتناسب الأجانب خصوصا الروس لأن معظم السائحين هنا من روسيا (وكيل النيابة) الفضول هيقتلني نفسي أعرف حكاية المساعدة الشخصية لرياض الفولي(رئيس المباحث ) نخلص أكل ونحلي ونشرب الشاي ونرجع المكتب ونكمل إن شاء الله(وكيل النيابة) بإذن الله تعالى صوت فون يرن وضياء باشا رئيس المباحث يرد تمام تمام اتحفظ عليه وأنا جاي لك حالا(وكيل النيابة) فيه جديد ولا حاجة(رئيس المباحث) يلا مش مكتوب لك تحلي هنا يلا نشرب الشاي في المكتب (وكيل النيابة) أيه حصل(رئيس المباحث) تم القبض على واحد من مواصفاته أظن أنه معاذ(وكيل المباحث) معنى كده أن معاذ عايش لم يمت(رئيس المباحث) وممكن كمان تلاقي محمد معاه(وكيل النيابة) بالراحة عليا يا فندم محمد ازاي والجثة أم ستة أصابع في القدمين وأم محمد وأمل أخته وتأكيد أن الجثة لمحمدلا كده يبقي الموضوع كبير فعلا(رئيس المباحث) مش قلتلك الموضوع مش قضية قتل وخلاص ده موضوع كبير قوي دعارة ومخدرات وغسيل أمول وكمان دخلنا في حاجة جديدة تجار

  • قلب ميت   الفصل السابع والعشرون...نزاجة شكلها وقعت في حب رامي

    صوت غلق الباب وخطوات نرجس ودوشة المستشفى جرس الباب وصوت أم أمل افتحي الباب يا سيدة(سيدة الخادمة) حاضر ياست هانم هفتح أهوصوت فتح الباب (الممرضة نرجس) بصوت أجش أنت أم أمل(الخادمة سيدة) لا ستي جوة (الممرضة نرجس) وعندها شغالة ومش راضية تدفع (الخادمة سيدة) حضرتك عاوزة أيه نقول للست مين؟(أم أمل) مين ياسيدة قاعدة ترغي على الباب(الممرضة نرجس) تزق سيدة حاسبي كده أنا يا أم أمل(أم أمل) مين حضرتك وتعرفيني منين(الممرضة نرجس) بتهكم لحقتي تنسيني يا حاجة(أم أمل) معلش مش واخدة بالي هو أنا المفروض عارفة حضرتك (الممرضة نرجس) طبعا عرفاني أنا الممرضة اللي دخلتك لبنتك أمل العنبر(أم أمل) آه أهلا وسهلا اي خدمة(الممرضة نرجس) أمل هي اللي قالتلي أجي أخد منك الأمانة(أم أمل) أمانة أيه مش فاهمة (الممرضة نرجس) تتكلم بزعيق أيه ياحاجة احنا هنستعبط من أولها كده مش حلو على بنتك ولا أنت مش عوزاها تخرج وتموت هناك(أم أمل) مش فاهمة أنت عاوزة أيه اتكلمي على طول والا هطلب لك الشرطة(الممرضة نرجس) شرطة وماله يا حاجة عن إذنك بس خدي بالك أنت اللي عملتي كده في بنتك(أم أمل) تصرخ أنت بتهدديني لا أنت زودتيها يلا

  • قلب ميت   الفصل الثامن عشر....اسأل أمه هو ابن مين مش ابني

    صوت الشارع والناس والزحمة ومواء قطط وكلاكسات سياراتفي النيابة (وكيل النيابة) ياعسكري نادي على محمود سالم افتح يابني المحضر(كاتب الجلسة) حاضر يا فندم(وكيل النيابة) اسمك وسنك وعنوانك(أبو أمل) محمود سالم ثلاث وستون عاما اسكن في شارع النجدة عمارة الأمل الدور السادس ممكن أفهم أنا هنا ليه مش خلاص

  • قلب ميت   الفصل السابع عشر...محمد أخو امل ومعاذ جوزها أخوات

    (وكيل النيابة) موجها كلامه للأم الصور وصلتك بنفس الطريقة من تحت عقب الباب (أم محمد) أيوة يافندم وسيدة سلمتها ليا(وكيل النيابة) تعرفي مين اللي في الصور دول(أم محمد) ده معاذ لكن اللي معاه معرفهمش(وكيل النيابة) هو معاذ كان بيشتغل أيه في شرم الشيخ(أم محمد) مع محمد ابني(وكيل النيابة) عارف هو أنا ب

  • قلب ميت   الفصل الخامس عشر..... خاف ياشيخ من الوقفة على الصراط

    (صفية) أخرج اروح فين عنده في البيت هتبهدل وبعدين أنت فاكرة أنه كان هيخرجني حبا فيا لا ده كان عشان البرستيج بتاعه وبتاع عيلة المدام فهمتي يأمل لكن أنت يابنتي متهمة في جريمة قتل يعني لو هربتي من هنا هتكوني مطاردة العمر كله والكل هيخاف يمد ايده لك بلاش يابنتي شوفي محامي كويس يبحث ويدور ويخرجك من هنا ب

  • قلب ميت   الفصل الرابع عشر.....حكاية الست صفية

    (أم أمل) استر يارب أنا مش حمل حاجة جديدة أفتح يا أستاذرامي الظرف(الأستاذ رامي) لا بقى ده حد بيلاعبنا دي ساعة ياترى بتاعة مين؟(أم أمل) وريني كده دي بتاعة محمد (الأستاذ رامي) متأكدة أم أمل انها بتاعة محمد (أم أمل) أيوة متأكدة (الأستاذ رامي) طيب هي ليه مش في بيتك بعد وفاة محمد من الطبيعي كل حاج

Bab Lainnya
Jelajahi dan baca novel bagus secara gratis
Akses gratis ke berbagai novel bagus di aplikasi GoodNovel. Unduh buku yang kamu suka dan baca di mana saja & kapan saja.
Baca buku gratis di Aplikasi
Pindai kode untuk membaca di Aplikasi
DMCA.com Protection Status